Strona 1 z 1
wymiana licznika na taki z obrotkiem
: 18 cze 2007, o 15:39
autor: owca00
mam 2 pytania:
1. chciałem zmienić licznik bez obrotomierza na taki który go ma. na allegro jest ich pełno, ale one mają (z tego co zauważyłem) różne "k". co to "k" oznacza, i czy da się to jakoś zmieni, tak żeby pasował do mojej 1.4i z 1994r?.
2. mam kierownice bez poduchy. czy tą z poduchą da się przełożyć bez problemu, czy trzeba stosować jakieś naby?
: 18 cze 2007, o 15:43
autor: !markos
: 18 cze 2007, o 15:53
autor: owca00
szukałem, ale nie znalazłem, więc pytam, chyba że źle szukałem...
: 18 cze 2007, o 18:11
autor: D12
owca00 pisze:mam 2 pytania:
1. chciałem zmienić licznik bez obrotomierza na taki który go ma. na allegro jest ich pełno, ale one mają (z tego co zauważyłem) różne "k". co to "k" oznacza, i czy da się to jakoś zmieni, tak żeby pasował do mojej 1.4i z 1994r?.
Sprawdź dobrze archiwum, o współcznnikach W=.... i k=..... było napisane dużo w dziale techniczne na tym forum. Musisz wiedzieć czy masz licznik na linke czy impulsator ( posiadasz ABS?) To taka duuża wskazówka
owca00 pisze:
2. mam kierownice bez poduchy. czy tą z poduchą da się przełożyć bez problemu, czy trzeba stosować jakieś naby?
Nic nie trzeba stosować żadnych przejściówek plug&play. 3 ramienna jest lepsza niż z poduchą.
P.S. Nie wiem jak rozwiązać problem klaskonu bo kiera z poduchą ma taśme. Nie wiem jakie rozwiązania ma kiera bez poduchy.
owca00 pisze:szukałem, ale nie znalazłem, więc pytam, chyba że źle szukałem...
szukaj po hasłach. Ale jak już kiedyś używałeś forum nie powinieneś mieć problemu. Użytkownik "Nanek" albo cos w tym stylu opisał jak podłączyć obrotek
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Re: wymiana licznika na taki z obrotkiem
: 18 cze 2007, o 22:42
autor: Mihó
owca00 pisze:mam 2 pytania:
1. chciałem zmienić licznik bez obrotomierza na taki który go ma. na allegro jest ich pełno, ale one mają (z tego co zauważyłem) różne "k". co to "k" oznacza, i czy da się to jakoś zmieni, tak żeby pasował do mojej 1.4i z 1994r?.
2. mam kierownice bez poduchy. czy tą z poduchą da się przełożyć bez problemu, czy trzeba stosować jakieś naby?
Wiem że markos mnie zjebie, bo takich leni to się powinno tępić, ale mam dobry dzień, co mi tam - pomogę
1. Jak masz z 1994 samochód, to zakładam, że masz licznik na linkę. Sprawdź jakie masz W=... Jeśli fabrycznie miałeś koła 145/80R13, to będziesz miał W=1149. Później było 1125 albo 1121 dla większych silników. Generalnie będziesz miał przekłamanie, jakoś do 5% jeśli nie uda Ci się znaleźć z dokładnie takim przełożeniem. Instalację masz na 99% - jak nie, to tutaj masz jak zamontować wszystko:
http://www.adamxxl.republika.pl/tools/obrotomierz.zip
2. Nie da się, są inne wielokliny. Szukaj fajnej kierownicy ale bez poduchy, skoro wcześniej jej nie miałeś
: 19 cze 2007, o 00:31
autor: owca00
dzięki za odpowiedź. poszukałem jeszcze trochę, tak jak mi doradził "D12" w postach "nanka" i już ściągnąłem to o obrotku. dzięki jeszcze raz bo kierownice prawie już kupiłem... a w takim (fabrycznym razem z prędkościomierzem) obrotomierzu da się jakoś ustawić to k? ABS-u nie mam.
: 19 cze 2007, o 07:42
autor: Mihó
owca00 pisze:dzięki za odpowiedź. poszukałem jeszcze trochę, tak jak mi doradził "D12" w postach "nanka" i już ściągnąłem to o obrotku. dzięki jeszcze raz bo kierownice prawie już kupiłem... a w takim (fabrycznym razem z prędkościomierzem) obrotomierzu da się jakoś ustawić to k? ABS-u nie mam.
Skoro k=... to liczniki elektroniczne, to MOŻE w JAKIŚ sposób da się przeprogramować pamięć (jak w Vectrze B, Astrze G itd), ale ja tego nie potwierdzę. Możesz:
1. zaprojektować jakiś układ, który Ci będzie mnożył dwukrotnie ilość impulsów z impulsatora. Wtedy z jakimś przybliżeniem będziesz miał podawaną prędkość...
2. Przegub zewnętrzny po stronie kierowcy zastosować z modelu z ABS'em, dopasować czujnik ABS i będziesz miał odczyt prędkości
3. Sprzedać licznik elektroniczny i poszukać odpowiedniego dla Ciebie
: 22 cze 2007, o 12:51
autor: -=kLaRi=-
Albo najprosciej kupic licznik na linke z obrotomierzem i kupic sama linke
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
odrkecasz nasadke impulsatora od slimaka w skrzyni i masz analogowy licznik i zadnych problemow z predkosciami;)