Strona 1 z 1

konserwacja hamulców

: 1 sie 2007, o 08:41
autor: AdamXXL
W związki z pytaniami jakie dostałem na szybko taki opis co gdzie czyściłem.

Powód prozaiczny denerwujące piszczenie. Przekładało się to na szybsze rozgrzewanie hamulców co było też czuć dotykając koła. Dalsze takie użytkowanie mogło zaowocować „zeszkleniem” klocków i gorszym hamowaniem.

Obszary zaznaczone czerwonymi owalami prezentują miejsca, w których zaciski/jarzma stykają się z klockiem oraz miejsce tego stuku na klocku.
Wszędzie tam na zaciskach i klockach (oczywiście po obu stronach tarczy tak samo), gdzie zaznaczono, małym pilniczkiem i papierami ściernymi (ostatnie szlifowanie papierem wodnym dość drobnym) wyczyściłem dokładnie powierzchnie, pomalowałem (srebrna farba do tłumików chyba cynkowa) i dałem w te miejsca smar miedziowy (odporny na temperaturę widoczny w puszcze na zdjęciu).

ObrazekObrazekObrazek

Miejsca i elementy zaznaczone niebieskim owalem, to prowadnice zacisków. Zostały dokładnie oczyszczone i wypolerowane (raczej nie używać papieru ściernego). W miejsca gdzie pracują także naniosłem smar.


Efekt został osiągnięty. Koniec z piszczeniem hamulców i grzaniem się ich.

: 1 sie 2007, o 08:55
autor: !markos
od siebie - zupelnie wystarczajace jest dokladne oczyszczenie klockow i zaciskow przy uzyciu drucianej szczotki. smar miedziany sie wyplucze. nie wiem czy mozna to kupic osobno, ale honda daje do klockow hamulcowych taki bardzo gesty czarny smar, ktory przywiera do prowadnic i nie daje sie wyplukiwac.

: 1 sie 2007, o 13:36
autor: Aro
no to mam już zajęcie na sobotę :) ostatnio przestałem jeździć z otwartą szybą bo nie mogłem wytrzymać nerwowo tego piszczenia :-D

Dzięki za manual :)

: 1 sie 2007, o 14:48
autor: AdamXXL
na zdjęciu klocka (nie na wszystkich klockach które są w sprzedaży tak jest) widać blaszkę, która do niego jest przymocowana. przy granicznej już dopuszczalności klocka będzie ona szorować po tarczy i także piszczeć.

: 1 sie 2007, o 15:08
autor: Aro
AdamXXL pisze:na zdjęciu klocka (nie na wszystkich klockach które są w sprzedaży tak jest) widać blaszkę, która do niego jest przymocowana. przy granicznej już dopuszczalności klocka będzie ona szorować po tarczy i także piszczeć.
i z tego co mi się udało wylukać na szybko przez felge problem może tkwić właśnie w tej blaszce, ale zdaje się, że wtedy by piszczało również przy hamowaniu :-? ale zobaczę dokładnie jak się do tego dobiorę ;)

: 1 sie 2007, o 15:12
autor: AdamXXL
Aro83 pisze: i z tego co mi się udało wylukać na szybko przez felge problem może tkwić właśnie w tej blaszce, ale zdaje się, że wtedy by piszczało również przy hamowaniu :-? ale zobaczę dokładnie jak się do tego dobiorę ;)
blaszki poodginać i pomyśleć nad zmianą klocków .. jeśli to te blaszki piszczą

: 8 sie 2007, o 20:23
autor: Anal
może podepne sie pod ten temat. Poszukuje informacji na tematy wymiany gumek w zaciskach, tych które osłaniają tłoczek, montuje hebla 256 i chcem to od razu wymienić.

: 8 sie 2007, o 20:31
autor: !markos
wymienia sie wszystkie gumki w zacisku, czyli uszczelke tloczka, kolnierz tloczka i tuleje jarzma. wszystko jest w zestawie reanimacyjnym. musisz dokupic wysokotemperaturowy smar do hamulcow.

kupujesz nowe, wyciagasz stare, zakladasz nowe. jakich informacji poszukujesz?

: 8 sie 2007, o 22:57
autor: Kotlin
Pamietaj o tym ze sa dwie srednice tloczkow w zaciskach 54mm i chyba 52 zebys kupil odpowiedni

: 8 sie 2007, o 22:58
autor: Anal
jak wyciągnąc tłoczek żeby wymienić gumke, bo nigdy jeszcze tego nie robiłem.

: 8 sie 2007, o 23:49
autor: Kotlin
ja wkrecalem w otwor po przewodzie srube, chyba tam jest 6mm sruba albo przez ta dziure wypchnac tloczek, powinno wyjsc bez problemu.