Fioletowa Corsa Borewicz - budowa X14XE 8V
: 9 wrz 2007, o 19:37
Witam wszystkich,
Pochodzę z OCFC i już od długiego czasu przyglądam się Waszym projektom które naprawdę podziwiam. Trochę się wahałem ale w końcu postanowiłem że pokaże Wam autko mimo że jak na razie nie ma żadnego wielkiego tunningu mimo że plany są ciekawe ale o tym później
Oto autko :
Corsa B 1993
Wersja „golutka ale z wycieraczką tylną ”
Silnik X12SZ
Zasilanie BP + LPG
Kilka fotek poglądowych :
Corsa kupiona była od młodego gościa który kupił ją od handlarza z Niemiec. Miała „tylko” przegryzione prawe tyle nadkole ale prezentowała się ładnie. Jak się później okazało zgnity był pas tylni, przedni, blacha pod sierpami, podłużnice i wspomniane nadkole. Wszystko zostało zrobione przez blacharza, Corsa została pomalowana prawie w całości (bez dachu i klapy), zderzaki poszły w czarny mat i dogłębna konserwacja podwozia i profili .
Na pierwszy ogień jeśli chodzi o zmiany poszła instalacja gazowa, ponieważ była to najzwyklejsza instalacja II generacji która dość konkretnie dusiła i tak słaby silnik postanowiłem założyć BLOSa. Najpierw wyglądało to tak ponieważ nie dało się go pogodzić z seryjnym filtrem :
Zmuszony zaopatrzyłem się w filtr stożkowy i BLOS mógł wreszcie pracować jak umie najlepiej czyli w pionie :
W między czasie załatwiłem sobie lotkę na klapę a’la steinmetz i po dłuuugim i ciężkim dopasowywaniu wreszcie chciała jakoś pasować, dużo jej brakuje do oryginalnych ale i tak nie ma już efektu jajka Dodam że dostałem ją za flaszkę wódki
Później pobawiłem się trochę z zegarami (które zmieniłem na te z obrotomierzem – wcześniej jeździłem z obrokiem zrobionym z zegarów z Omegi A 3.0 V6 ) i takie były efekty :
Na zdjęciu widać również kontrolkę od włączonych świateł którą zaadoptowałem z pozostałości zegarów z omegi.
Potem nie działo się długo długo nic aż trafiłem na watek AdamaXXL , postanowiłem że skorzystam z jego rady i tanim kosztem grzebiąc w SPI zmieniłem kolektor ssący na ten z C16NZ (musiałem trochę zmienić mocowanie EGRa), przepustnicę na tą z C18NZ a wtryskiwacz z X16SZ. Wyglądało to tak :
Tutaj przygotowania do zmiany kolektora C16NZ na X16SZ :
Tutaj ścięta o 1,5mm i dopasowana krawędź do przepustnicy :
A tutaj foto z zamiany :
Na pierwszy rzut oka nie różnią się z wyglądu ale różnice widać od spodu
A tutaj już bez kolektora :
W między czasie na allegro dorwałem rurowy kolektor 4-2-1 do małego bloku który czek na założenie (kata nie ma, środkowy będzie z astry f X16SZ a końcowy z Corsy B GSi) :
Po zamianie (nie obyło się bez problemów – uszkodziłem delikatnie uszczelkę wtryskiwacza i lało się dużymi ilościami paliwo zalewając mi silnik a znalezienie takiej uszczelki w moim małym miasteczku graniczy z cudem na szczęście podpasowała jakaś od lublina )
W każdym razie auto nabrało trochę wigoru i lepiej wchodzi na obroty. Jedno co mnie dziwi to to że lepiej przyspiesza kiedy gaz wciśnięty jest na 2/3 – 3/4 swojego skoku, kiedy zrobi się od razu kick downa zachowuje się jak by ktoś za zderzak trzymał ;-/ wystarczy lekko popuścić i idzie bez problemów do przodu. A na maxa można wcisnąć pedał po 3,4 – 4 tysiącach ale jakiegoś super efektu nie czuć ale już nie przymula. Efekt się nasila na gazie, na BP jest trochę mniej wyraźny ale jednak jest. Zastanawiam się czy nie jest to źle wyregulowana instalacja i czy nie ma za ubogo na górze. Jutro kupuje części i robię wskaźnik AFR przekonamy się.
W każdym razie autko do 100km/h przyspiesza na gazie w 15,7s a na benzynie w 15,2s . Czasy mierzone stoperem więc nie są w pełni miarodajne ale i tak wydaje mi się że nie jest źle bo kiedy ją kupiłem jeszcze przed założeniem BLOSa miała ok. 25s a seria to 20s
Zobaczymy jeszcze jak wyjdzie ze spalaniem
Jedem mod skończony a czytając Wasze forum i buszując po necie do głowy przyszedł mi następny
Plan jest taki żeby założyć głowicę od 1.3 na gaźniku (z tego co patrzyłem w EPC głowicę sa te same w 13N, 13S i 13NB), spasować do tego kolektor ssący z nexii (czyli znane C16SE).
Jak mi powiedział Marcin99 kiedyś jeszcze na OCFC można obecny komputer przerobić tak żeby wtryski były spięte szeregowo żeby zamiast parami lały wszystkie równo, auto i tak jeździ na gazie więc to rozwiązanie miało by służyć tylko do rozgrzewania silnika. Ale o ile z mechaniką jakoś sobie radzę to z elektryką kompletnie leżę więc jeśli ktoś jest w temacie oblatany to prosił bym o wskazówki czy to co wymyśliłem da się spiąć na komputerze od X12SZ ?
Co do mechaniki to zastanawiałem się czy głowica od 1.3 podejdzie, bo uszczelki do 1.2 i 1.3 są inne ale skoro ludzie kładą to do 1.4 to musi pasować jedynie czy założenie głowicy od większej pojemności nie będzie powodowało wydmuchania uszczelki? Mam nadzieję dzięki Waszym radom uda mi się zbudować X12SE
Pozdrawiam wszystkich
Pochodzę z OCFC i już od długiego czasu przyglądam się Waszym projektom które naprawdę podziwiam. Trochę się wahałem ale w końcu postanowiłem że pokaże Wam autko mimo że jak na razie nie ma żadnego wielkiego tunningu mimo że plany są ciekawe ale o tym później
Oto autko :
Corsa B 1993
Wersja „golutka ale z wycieraczką tylną ”
Silnik X12SZ
Zasilanie BP + LPG
Kilka fotek poglądowych :
Corsa kupiona była od młodego gościa który kupił ją od handlarza z Niemiec. Miała „tylko” przegryzione prawe tyle nadkole ale prezentowała się ładnie. Jak się później okazało zgnity był pas tylni, przedni, blacha pod sierpami, podłużnice i wspomniane nadkole. Wszystko zostało zrobione przez blacharza, Corsa została pomalowana prawie w całości (bez dachu i klapy), zderzaki poszły w czarny mat i dogłębna konserwacja podwozia i profili .
Na pierwszy ogień jeśli chodzi o zmiany poszła instalacja gazowa, ponieważ była to najzwyklejsza instalacja II generacji która dość konkretnie dusiła i tak słaby silnik postanowiłem założyć BLOSa. Najpierw wyglądało to tak ponieważ nie dało się go pogodzić z seryjnym filtrem :
Zmuszony zaopatrzyłem się w filtr stożkowy i BLOS mógł wreszcie pracować jak umie najlepiej czyli w pionie :
W między czasie załatwiłem sobie lotkę na klapę a’la steinmetz i po dłuuugim i ciężkim dopasowywaniu wreszcie chciała jakoś pasować, dużo jej brakuje do oryginalnych ale i tak nie ma już efektu jajka Dodam że dostałem ją za flaszkę wódki
Później pobawiłem się trochę z zegarami (które zmieniłem na te z obrotomierzem – wcześniej jeździłem z obrokiem zrobionym z zegarów z Omegi A 3.0 V6 ) i takie były efekty :
Na zdjęciu widać również kontrolkę od włączonych świateł którą zaadoptowałem z pozostałości zegarów z omegi.
Potem nie działo się długo długo nic aż trafiłem na watek AdamaXXL , postanowiłem że skorzystam z jego rady i tanim kosztem grzebiąc w SPI zmieniłem kolektor ssący na ten z C16NZ (musiałem trochę zmienić mocowanie EGRa), przepustnicę na tą z C18NZ a wtryskiwacz z X16SZ. Wyglądało to tak :
Tutaj przygotowania do zmiany kolektora C16NZ na X16SZ :
Tutaj ścięta o 1,5mm i dopasowana krawędź do przepustnicy :
A tutaj foto z zamiany :
Na pierwszy rzut oka nie różnią się z wyglądu ale różnice widać od spodu
A tutaj już bez kolektora :
W między czasie na allegro dorwałem rurowy kolektor 4-2-1 do małego bloku który czek na założenie (kata nie ma, środkowy będzie z astry f X16SZ a końcowy z Corsy B GSi) :
Po zamianie (nie obyło się bez problemów – uszkodziłem delikatnie uszczelkę wtryskiwacza i lało się dużymi ilościami paliwo zalewając mi silnik a znalezienie takiej uszczelki w moim małym miasteczku graniczy z cudem na szczęście podpasowała jakaś od lublina )
W każdym razie auto nabrało trochę wigoru i lepiej wchodzi na obroty. Jedno co mnie dziwi to to że lepiej przyspiesza kiedy gaz wciśnięty jest na 2/3 – 3/4 swojego skoku, kiedy zrobi się od razu kick downa zachowuje się jak by ktoś za zderzak trzymał ;-/ wystarczy lekko popuścić i idzie bez problemów do przodu. A na maxa można wcisnąć pedał po 3,4 – 4 tysiącach ale jakiegoś super efektu nie czuć ale już nie przymula. Efekt się nasila na gazie, na BP jest trochę mniej wyraźny ale jednak jest. Zastanawiam się czy nie jest to źle wyregulowana instalacja i czy nie ma za ubogo na górze. Jutro kupuje części i robię wskaźnik AFR przekonamy się.
W każdym razie autko do 100km/h przyspiesza na gazie w 15,7s a na benzynie w 15,2s . Czasy mierzone stoperem więc nie są w pełni miarodajne ale i tak wydaje mi się że nie jest źle bo kiedy ją kupiłem jeszcze przed założeniem BLOSa miała ok. 25s a seria to 20s
Zobaczymy jeszcze jak wyjdzie ze spalaniem
Jedem mod skończony a czytając Wasze forum i buszując po necie do głowy przyszedł mi następny
Plan jest taki żeby założyć głowicę od 1.3 na gaźniku (z tego co patrzyłem w EPC głowicę sa te same w 13N, 13S i 13NB), spasować do tego kolektor ssący z nexii (czyli znane C16SE).
Jak mi powiedział Marcin99 kiedyś jeszcze na OCFC można obecny komputer przerobić tak żeby wtryski były spięte szeregowo żeby zamiast parami lały wszystkie równo, auto i tak jeździ na gazie więc to rozwiązanie miało by służyć tylko do rozgrzewania silnika. Ale o ile z mechaniką jakoś sobie radzę to z elektryką kompletnie leżę więc jeśli ktoś jest w temacie oblatany to prosił bym o wskazówki czy to co wymyśliłem da się spiąć na komputerze od X12SZ ?
Co do mechaniki to zastanawiałem się czy głowica od 1.3 podejdzie, bo uszczelki do 1.2 i 1.3 są inne ale skoro ludzie kładą to do 1.4 to musi pasować jedynie czy założenie głowicy od większej pojemności nie będzie powodowało wydmuchania uszczelki? Mam nadzieję dzięki Waszym radom uda mi się zbudować X12SE
Pozdrawiam wszystkich