Strona 1 z 1
Pytanie o tloki
: 10 wrz 2007, o 12:49
autor: YAQB
Witam!
Czy mozna zastosowac w silniku tloki 2-ch roznych producentow? Naturalnie mowa o tlokach dedykowanych, kompletnych (z pierscieniami).
Pozdrawiam
: 10 wrz 2007, o 14:30
autor: -=kLaRi=-
nie
: 10 wrz 2007, o 14:59
autor: YAQB
A jakieś słowo wyjaśnienia? Jeśli nie - kipesko, bo mogę mieć problem dokupić 1 sztukę tego samego producenta, dlatego z wielką chęcią poznam powód (pewnie jakieś różnice w produkcji)?
: 10 wrz 2007, o 15:30
autor: -=martee=-
YAQB pisze:(pewnie jakieś różnice w produkcji)?
róznica w zastosowanym materiale a co za tym idzie m.in. różna rozszerzalność cieplna tłoków czy ich waga

: 10 wrz 2007, o 15:32
autor: Aro
Martee, skąd Ty wiesz takie rzeczy?

: 10 wrz 2007, o 15:47
autor: YAQB
Aro83 pisze:Martee, skąd Ty wiesz takie rzeczy?

lol

- no jak to skad ... z kolorowych gazetek
W takim razie zapytam tutaj - ma ktos gdzies jakies logiczne zrodlo czesci? Potrzebuje nadwymiarowy (+0.5) tlok AE do 20SEH

: 12 wrz 2007, o 20:56
autor: Porszak
skoro to juz ostatni nadwymiar to moze lepiej tuleje wsadzic?
: 12 wrz 2007, o 21:04
autor: Porszak
-=martee=- pisze:YAQB pisze:(pewnie jakieś różnice w produkcji)?
róznica w zastosowanym materiale a co za tym idzie m.in. różna rozszerzalność cieplna tłoków czy ich waga

ale logicznie patrzac to tloki nie maga miec diametralnie roznej rozrszerzalnosci bo przeciez na kazdy szlif producent okresla okresla takie wymiary jak:
luz tloka w cyl
luz w zamkach pierscieni
luz pierscieni w rowkach
czyli jesli tloki mialyby miec rozna rozszerzalnosc to musialyby dla nich byc podawane inne wymiary luzow
jesli to mialby byc silnik do normalnego wozenia tylka to bym kupil jeden, pytanie w jakim stanie jest reszta i dlaczego tego jednego nie masz??co sie z nim stalo?
poza tym mozna sie pokusic o stwierdzenie ze na dobrych tulejach silnik wytrzyma wiecej niz na 2 szlifie
: 12 wrz 2007, o 21:56
autor: YAQB
Porszak pisze:ale logicznie patrzac to ...
...
jesli to mialby byc silnik do normalnego wozenia tylka to bym kupil jeden, pytanie w jakim stanie jest reszta i dlaczego tego jednego nie masz??co sie z nim stalo?
No wiec tak:
1. Dlatego biorac pod uwage ta logike wydaje mi sie, ze co do wagi to sie zgodze, ale co do wspomnianej rozszerzalnosci to troche teoria "przesadzona", ale ja sie malo znam i malo widzialem ... stad wogole moje pytanie
2. Chce kupic jeden, gdyz kupilem SEH-a z nowymi, nadwymiarowymi tlokami i po szlifie bloku (przebieg 3000 km), ale niestety 1 tlok jest pekniety i sa delikatne rysy w cylindrze (akurat innym niz ten z peknietym cylindren). Wiec w tej chwili mam 3 idealne tloki, a do tego, chcac zrobi wszystko cacy, bede "robil" inny blok na +0.5, tak zeby cylindry byly igielki.
: 12 wrz 2007, o 23:48
autor: Porszak
jesli chodzi o wage to mozesz je wywazyc, zobacz w moim watku, przejzyj 1 post tam sa wagi moich tlokow. wszystkie wazyly tyle samo, a jeden odstawal o kilka gram juz nie pamietam ile, masz tez fotki w ktorym miejscu nalezy tloki frezowac by wyrownac wage, a w tlokach z ne/seh jest skad zbierac bo plaszcz jest dosc gruby, a i przy tym tlok nie sa jakies mega krotkie
tloki sa nowe wiec ja bym nie bal sie ich rozpiac z korbowodami i wywazyc, kwestia ceny. skladanie jest drozsze, bo trzeba grzac i robic geometrie polaczenia
tylko w razie jak byscie je frezowali to uwazajce na plytki inwarowe. widac je od spodu, od wnetrza tloka, to sa te zatopione pierscienie. one decyduja o rozszezalnosci cieplnej tloka
aa jeszcze jedno na tlokach powinno byc logo odlewni/producenta, kup takie same