Strona 1 z 4

Corsa B C18XE ;). German style

: 8 paź 2007, o 12:09
autor: bartezop
Witam goraco wszystkich.

Chciałem wam przedstawic mój projekt.

Samochod to Corsa B w wersji Sport z 94r. z seryjnie wyposazona w silnik c14nz 60KM. Na samym poczatku zmian w odstawke poszlo zawieszenie seryjne a jego miejsce zajął kit Weitec 60/40mm. Razem z zawieszeniem wymienione zostaly felgi na model Borbet T 14" i szerokosci 7 i 8 cali odziane w oponki rozm. 195/45 ktore o dziwo wezly bez jakichkolwiek przerobek w nadwoziu.W srodku pozostala narazie seria. Dodatkowo zmienilem przednie lampki na model z gladkim szklem. I w takie formie autko przezimowalo. A wygladalo to tak

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przez zime kupilem tylko pare drobiazgow typu kierownicasportowa firmy Victor 30cm srednicy oraz znaczki Vauxhall.

Obrazek

Obrazek

Oczywiscie moim glownym zalozeniem bylo poszukiwanie silniczka do auta wiec zaczalem poszukiwania.Moim celem byl C20XE. Niestety musialem trafic na jakis martwy sezon gdzyz akurat nikt nie posiadal takiego silniczka ;(. Trafil sie natomiast dosc tanio silniczek z astry GSi C18XE wyposazony juz w walki sportowe i legitymujacy sie moca 140KM. I tak tez trafil on w moje rece :)

Po tym jak silniczek do mnie dotarl postanowielem go nieco wyczyscic i doprowadzic do nieco lepszego stanu wizualnego. Wymylem wiec silniczek, oraz skrzynie biegow.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po wyczyszczeniu juz nieco silniczka przyszla pora na zabranie sie do niego od strony mechanicznej. Wymienione wiec zostaly, swiece, przewody,caly rozrzad. Oczywiscie gdy juz silnik znajdowal sie w aucie zostal zalany swiezym olejem polsyntetycznym, oraz zmieniony zostal olej w skrzyni. Juz po montazu okazalo sie ze do wymiany bylo tez kilka czujnikow wiec wymienilem czujnik polozenia walu, walkow, temp.

Korzystajac z tego ze silnika nie bylo jeszcze w aucie a wszystko przy silniku bylo w miare dostepne, postanowilem odchudzic nieco kolo zamachowe i w ten sposob moje kolo schudlo o ok. 30%.

Tak tez na poczatku lipca jak juz wszystko bylo w miare dopracowane wzialem sie za swapowanie.W pierszej kolejnopsci wziale sie za wyrzucenie ze srodka kilku zbetnych kilogramow w postaci mat wygluszajacych oraz tej bezsensownej wg mnie pianki.

Obrazek

Obrazek

A tak wygladala podloga po tym oto zabiegu nieco odchudzjacym :P

Obrazek

Obrazek

Nastepnie z komory silnika wylecialo stare serduszko i zostala wneka na nowy nieco mocniejszy model :D

Obrazek

Obrazek

Nastepnie wzialem sie za dorabianie mocowan silniczka i poczatkowo wygladalo to mniej wiecje tak (nie mam wycinarki laserowej wiec radzielm sobie tym co mailem dostepne tzn, palnik gazowy, katowa, spawarka itp.). Za material do nowych lap posluzyla mi nie pewna szyna budowlana nie mylic z kolejowa :P

Obrazek

Obrazek

Finalnie wygladala tak jedna lapa z mocowaniem na pompe wspomagania

Obrazek

A tak dystasik

Obrazek

Gdy lapy byly gotowe i przykrecone do silnika wtedy ten zostal przymierzony do komory.Nie obylo sie bez kilku modyfikacji pewnych elementowow :].

Obrazek

A tak juz na gotowo

Obrazek

Gdy silnik znalazl sie juz w autku przystapilem do przymiarki pompy wspomagania

Obrazek

Lapa moze i wyglada topornie ale spelnia swoje zadanie w 100%

Tak natomiast wyglada naciag paska alternatora i wspomagania. Wykorzystalem pasek wielorowkowy z poprzedniego silnika czyli c14nz.

Obrazek

Probemem bylo oczywiscie dorobienie polosi i calego napedu. W glowie mi narodzil sie pewien pomysl na to ktory jednak spali na panewce ale dzieki kilku dobrym radom wszystko sie udalo.

Dorobiony rowniez zostal kolektor wydechowy tzn zamontowany jest kolektor z c20xe

Ominalem tu kilka spraw ktore trzeba bylo przerobic by wszystko chodzilo jak nalezy.

Sprawa nieco utkiwla na elektryce ale po kilku stoczonych bojach i to sie udalo ogarnac i autko zaczelo jezdzic :D.W miedzy czasie podczas prob odpalania takie oto cos sie stalo z koncowym tlumikiem

Obrazek

Na dzien dzisiejszy tak sie wszystko prezentuje

Obrazek

Stozek narazie zalozony tak na sztuke, ale bedzie to bardziej dopracowane

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszytkie prace zostaly wykonane przezemnie z pomoca ojca, szwagra oraz merytorycznym wsparciem All'a. Oni podtrzymywali mnie na duchu w chwilach slabosci i dziekuje za pomoc w projekcie. Mam nadzieje ze autko sie wam spodoba :D

W planach jest dalej zwiekszenie mocy w autku natomiast w wygladzie raczej nic sie nie zmieni no chyba zebym dorwal zderzaki z wersji GSi ale to raczej graniczy z cudem :P

Pozdrawiam

Re: Corsa B C18XE ;). German style

: 8 paź 2007, o 12:18
autor: D12
bartezop pisze: w wygladzie raczej nic sie nie zmieni no chyba zebym dorwal zderzaki z wersji GSi ale to raczej graniczy z cudem :P

Pozdrawiam
Możliwe, zagadaj do użytkownika gejzer6 swego czasu miał do sprzedania GSI front.

Ogólnie ładny silniczek :)

: 8 paź 2007, o 13:45
autor: -=m&m=-
lol dobry jestes :grin: pierwszy post na forum i od razu taka niespodzianka :lol: gratuluje samozaparcia i osiagniecia wyznaczonego celu oraz rozkminienia fajnych patentow, kolejna nietuzinkowa corsa zbudowana własnymi siłami :)2

Ps. na jednym ze zdjec wydaje sie, że silnik wisi krzywo ?? to tylko złudzenie czy rzeczywiście rozrzad jest blizej pasa przedniego ??

Ps2. co to sa za wałki ? one sa jakos wysterowane czy tylko wsadzone na pałe ??

: 8 paź 2007, o 14:36
autor: czester 1
no wreszcie jakies inne serducho :-D :)2 , oraz popracował bym troche nad wyglądem :oko:

: 8 paź 2007, o 14:47
autor: bartezop
to tylko takie zludzenie!

wszystko bylo robione do pionu i poziomu zeby nie daj boze nic krzywo nie wisialo!

co do walkow nie wiem dokladnie co tam siedzi i czy jest to wysterowane.w kazdym razie silnik chodzi rowno nie przerywa i nie ma jakichkolwiek zwal z nim.
Z tymi walkami przyjechal juz tak z niemcowni. musze sie bryknac na jakas hamownie i wtedy wyjdzie wszystko co i jak. ale wydaje mi sie ze przyspieszenie jest porownywalne z corsami c20xe ale to tez trzeba jeszcze sprawdzic


czester 1co masz na mysli popracowania troche na d wygladem? z checia uslysze jakies propozycje :D

: 8 paź 2007, o 15:07
autor: Aro
fajnie się czyta o takich garażowych projektach :)
tylko pogratulować cierpliwości i samozaparcia ;) no i oczywiście wiedzy w tej dziedzinie :)

chester miał zapewne na myśli lakier na zderzakach i tym podobne poprawki stylistyczne ;)

: 8 paź 2007, o 15:09
autor: czester 1
tak jak pisałeś:

1. front gsi

nastepnie
2.zderzaki w kolor
3.poprawić glebe na tyle
4.lampy tylne - najlepiej MHW ciemne
5.poprawki blacharki - maska, klapa
6.wydech tez do wymiany

lub zmienić na typowego szczura ze znaczkiem 1.0 :grin:

: 8 paź 2007, o 15:10
autor: !markos
c18xe fajnie sie turbi na gratach z z20let :grin:

: 8 paź 2007, o 15:34
autor: bartezop
w planach mam gsi front ale jesli go nie dostane to zostaja zderzaki tak jak sa czyli ori najzwyklejsze czarne z wersji przedliftowej :P. uwazam ze wygladaja tak bardziej zadziornie niz jakby mialy byc w kolorze.

maska jest jeszcze nie ustawiona wiec troche krzywo pasi ale to lada dzien sie ustawi. tylna kladap jest ok. jedyne co bym z niej wywali ewentualnie to tylna wycieraczka


z gleba z tylu chetnie bym cos zrobil ale narazie tez musi pozostac na takim diwajsie .

tlumik pojdzie out ale nie wiem co w jego miejsce najlpepiej by pasowalo. moze jakies sugestie?

co do tylnych lampek to chcialem montowac bialo czerwone orginaly (widzialem je gdzies kiedys na allegro ale cos zniknely) ewentualnie wlasnie czarne MHW)

: 8 paź 2007, o 17:43
autor: Staneq
Witam, to mi sie podoba pierwsze posty i odrazu z grubej rury :-D

gratuluje swapu, temat wydaje sie ogarniety fajnie :)2

co do wygladu zew to imho zderzaki bym pomalowal..

Pwoodzenia w dalszych modach.. !

: 8 paź 2007, o 21:37
autor: Kotlin
Pierwszy post i odrazu niezle jebniecie:)

Silniczka to ci bracie zazdroszcze i to bardzo :x

german style ogolnie mi sie nie podobie ale niech sobie bedzie :-D

Powodzenia w dalszych modach

: 8 paź 2007, o 21:53
autor: kamiloooo
czester 1 pisze:tak jak pisałeś:

1. front gsi

nastepnie
2.zderzaki w kolor
3.poprawić glebe na tyle
4.lampy tylne - najlepiej MHW ciemne
5.poprawki blacharki - maska, klapa
6.wydech tez do wymiany

lub zmienić na typowego szczura ze znaczkiem 1.0 :grin:
i wszystkie corsy z ctm'u beda takie same :lol: :lol: :lol:

calkiem niezla chociaz bym zmienil kilka rzeczy :oko:
no i silniczek fajny bo nieseryjny...ciekawe jak sie on ma do c20xe 8)

: 8 paź 2007, o 21:53
autor: bartezop
hehe wszystkim jak narazie widze ze sie podoba! dziekuje za mile slowa.

napewno nastepne jakies zmiany beda zamieszczane w tym watku

autko napewno tak przejezdzi zime a co uda sie wykabinowac w przyszlym sezonie to sie okarze.

mam wogole pytanie do posiadaczy cors B c20xe
czy ktos z was wazyl swoja corse po wlozeniu silnika c20xe?

na jaka mase obstawiacie?

pozdrawiam

: 8 paź 2007, o 22:08
autor: kamiloooo
u mnie 920 kg bez tylnych siedzen...

: 8 paź 2007, o 23:04
autor: gejzer6
Ładnie ładnie mi sie podoba ogólnie moja wygląda teraz bardzo podobnie czyli poliftowy czarny zderzak plus gleba i lapcie wystające po 2cm (już dowód za to poleciał)


a zderzaka już nie mam wszystko poszło od ręki za dość śmieszną kase razem z halogenem i dokładką

: 9 paź 2007, o 10:07
autor: bartezop
szkoda ze zderzaczka juz nie ma :-(

hehe napewno bym sie na niego pisal!

no ale trudno sie mowi! gejzer czy twoja corsa nie byla czasem rok temu na sprzedaz?

wiem ze z jakis rok temu jak szukalem corsy to byla wystawiona Gsi na sprzedaz wlasnie z czestochowy i chyba bylo w ogloszeniu zdjecie to z twojego podpisu

: 9 paź 2007, o 21:09
autor: gejzer6
była była i teraz jak skoncze ją składać to też bedzie :) czas na zmiany

jeśli pozwolisz jak ją zloże do końca i umyje to wrzuce do Ciebie fotke albo na PW Ci prześle

: 9 paź 2007, o 23:19
autor: bartezop
hehe! spoko to czekam na fotki po zakonczeniu robot przy autku :)

pozdrawiam

: 10 paź 2007, o 00:39
autor: Porszak
nom dobry debiut. zastanawia mnie tylko dlaczego musiales troche pomoc podluznicy. skoro c20xe na tzw waskim pasku czyli poprostu klinowym wchodzi bez problemu, to moze wystarczylo podmienic kolka z wielorowkowych na klinowe

ja widzialbym auto cale w kolorze i bylo by ok. silniczek fajny bo nie jest to kolejne c20xe, ale wcale nie musi byc tez wolniejszy, smigaj na hamownie i pochwal sie. musisz miec dosc lagodne walki skoro silnik pracuje rowno

: 10 paź 2007, o 09:11
autor: endo
niezly frankie :grin:

: 11 paź 2007, o 21:59
autor: bartezop
Porszak pisze:nom dobry debiut. zastanawia mnie tylko dlaczego musiales troche pomoc podluznicy. skoro c20xe na tzw waskim pasku czyli poprostu klinowym wchodzi bez problemu, to moze wystarczylo podmienic kolka z wielorowkowych na klinowe

ja widzialbym auto cale w kolorze i bylo by ok. silniczek fajny bo nie jest to kolejne c20xe, ale wcale nie musi byc tez wolniejszy, smigaj na hamownie i pochwal sie. musisz miec dosc lagodne walki skoro silnik pracuje rowno
alternator na tym kole sie nie miescil i uderzal o podluznice wiec musialem jej troche pomoc by wszystko weszlo.Dodatkow zrobilem duzo miejsca na to by pasek nigdzie nie ocieral. Mialem tez dwa powody do tego by sprawdzic czy na wieorowkowym to wejdzie. Raz ze chyba nikt takiej corsy na takim pasku niema :P a dwa nie usmiechalo mi sie wymieniac pompy wspomagania, alternatora i kola by wsadzic waski pasek.

walki raczej napewno nie sa jakies hardcorowe. jedyne co mnie troche martwi to to ze wolne obr. mam na poziomie 500-600 rpm. Narazie nic nie mowie wiecej bo wszystko wyjasni hamownia a narazie tylko cieszyc sie jazda :D

: 11 paź 2007, o 22:05
autor: fotograf
Nie telepie budą przy 500 obr/min ??? Te obroty chyba nie są normalne :-?
A Corsa całkiem niezła - tego silniczka jeszcze nikt tutaj do Corsy nie swapował, jest za to rozwiercone C16XE :grin:
Gratki za wkład pracy własnej i efekt końcowy :D

: 12 paź 2007, o 08:14
autor: bartezop
wlasnie ze nic nie telepie, nic nie trzesie. to jest najlepsze. bede musial cos zrobic z tymi obr. bo jak narazie mnie to denerwuje i mam wrazenie jakby mi mial zgasnac na kazdych swiatlach :P

: 12 paź 2007, o 10:20
autor: baca358
Zapowiada sie ciekawe auto, jakbyś chciał zrobić porównanie z c20xe to możemy sie kiedyś ustawić na Opolu :-D

: 12 paź 2007, o 12:06
autor: -=m&m=-
bartezop pisze:Mialem tez dwa powody do tego by sprawdzic czy na wieorowkowym to wejdzie. Raz ze chyba nikt takiej corsy na takim pasku niema :P
z tego co jaskółki mi doniosły to nie jest to pierwsza corsa na wielorowkowym, ta o której słyszałem miała cięta podłuznice... a może to tylko plotki ...
bartezop pisze: walki raczej napewno nie sa jakies hardcorowe. jedyne co mnie troche martwi to to ze wolne obr. mam na poziomie 500-600 rpm.
dziwne u mnie nawet na lajtowych wałkach na wolnych rzucało buda tak, że moża sie było nabawić choroby morskiej :lol: natomiast niskie wolne były spowodowane u mnie w c20xe pęknietym węzykiem łączącym kolektor dolotowy z silniczkiem krokowym.

: 12 paź 2007, o 13:09
autor: bartezop
wezyki od podcisnienia sa ok bo sprawdzalem wszystko zanim swapowalem. takze narazie wolne obr u mnie to czarna magia. przyczyna bedzie szukana i zobaczymy czy cos sie znajdzie :P

hehe baca nie ma problemu.Mozemy sie kiedys ustawic i porownac

: 14 paź 2007, o 15:23
autor: Porszak
podlacz sie pod techa i sprawdz parametry, tzn potrzebujesz kumatego goscia ktory potrafi wiecej niz zczytac bledy.

co do wolnych moz eobrotomierz zle pokazuje, przy 500 obr to by telepalo jak talala...
u mnie w 1.0 telepalo buda, a teraz uwazam ze jest super mimo walkow, obroty nie plywaja

: 14 paź 2007, o 16:41
autor: bartezop
tylko co mi da tech?
pozatym podlaczalem corse pod to ustroistwo i nie wykazalo to zadnych bledow. Tylko obr na poziomie 550-600 rpm :/

a tak pozatym to dzis nagalem filmik z krotkiego przejazdu



prosze :P

: 18 paź 2007, o 16:59
autor: Porszak
ale ja napisalem podlacz sie pod techa, a techa musi ogarniac kumaty koles nie taki ktory wie jak odczytac bledy. czyli musi umiec czytac parametry jelsi nie ma bledow i rozumiec co czyta

fajnie smiga, przyzwyczailes sie juz do tego co masz pod noga??na ile oceniasz 0-100 i jaka skrzynie masz?

: 18 paź 2007, o 19:26
autor: bartezop
przyspieszenie realne 0-100km/h oceniam na ok. 6-6.5 sek.

na tych kapciach co sie teraz bujam licznik mi przeklamuje o ok. 7-8 km/h

Skrzynia to F16 chyba CR z kadzia 1.8i.Zauwazylismy ze szwagrem ze jak jego f16 z kadzia 2.0i gsi sie sypnela zmienilismy ja na ta z kadzia wlasnie 1.8i (c18nz chyba) i okazala sie byc krotsza od tej z Gsi.Postanowilem zrobic to samo a pozatym skrzynia byla w zajebistym stanie. Co do oznaczenia to nie jestem pewien bo nie ma ich na skrzyni.

Co do mocy to juz sie przyzwyczailem i szczerze moglo by byc juz cos wiecej ale musze poczekac i nazbierac funduszy na dalsze modyfikacje 8)

To nie jest moje pierwsze szybkie autko.Wczesniej smigalem calibra v6 ktora zreszta tez swapowalem.Fajnie smigala ale masa robila swoje.

teraz tez troche zaluje ze wlozylem to lekie kolo bo powyzej 180km/h corsa zaczyna juz puchnac i przyspieszenie drastycznie spada :(