Rozbieranie głowicy 8v [by Adam XXL]

Zablokowany
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Rozbieranie głowicy 8v [by Adam XXL]

Post autor: Staneq »

Temat stworzony przez Adama XXL

Adam:
Z cyklu Chom Mejd Tjunink - przyrząd do rozbierania głowic 8v (EDIT) zapomiałem dodać, że przyrząd ten umożliwia też złożenie głowicy ponownie :0 :grin:

ponieważ pewnie przed urlopem nie włoże mpi to postanowiłem więcej pogrzebać przy głowicy (jeszcze dopieścić). Niestety każdy warsztat, jeśli rozbiera głowice a nie zawozi do innego, to krzyczy za to jakąś kase. Skoro nie mam dwóch lewych rąk postanowiłem zrobić sam :D i przedstawiam machine którą można sobie prosto zbudować dla frajdy przy majsterkowaniu.
Bierzemy co mamy pod ręką ;) .. kawałek drewna i taki uchwycik do wiertarki i składamy coś takiego. (na pierwszej fotce głowica 1.2)

Obrazek

rozbieramy głowicę korzystając z super profi organizera na zawory (do nabycia w promocji za jedyne 50zł netto :grin: )

Obrazek

stojaczek można wykorzystać do obróbki zaworów. co ciekawe znalazłem nawet w garażu pastę do docierania zaworów :zakrecony:

Obrazek

inne fotki i pare spostrzeżeń w innym temacie
Było c14se
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Rozbieranie głowicy 8V sposób nr 2

Post autor: fotograf »

Sposób pokazany przez Adama jest bardzo fajny i poręczny ALE trzeba mieć stojak do wiertarki a jeśli się go nie ma to nie ma co wydawać 70zł na nowy :-P
Poniższy sposób pokazał mi kolega Michał który zrobił sobie własne narzędzie do rozbierania głowicy jeszcze w swoim starym Cinquecento i pomógł mi w rozebraniu mojej głowicy bo niestety do tego trzeba 2 osób - ale zaleta jest za to taka że taki przyrząd można zrobić posiadając kawał "ajzola" i szlifierkę :-D

Tak wygląda narzędzie :

Obrazek

Duraluminiowy pręt grubości ok 10mm, z wyciętym fasolkowatym otworem pod starą śrubę do głowicy, nakrętka do niej, gumka z chińskiego klucza do świec i kilka podkładek różnej grubości

Od góry przekładamy przez otwór śrubę dając na sam spód gumkę, na nią kilka nakrętek, ajzola i podkładkę

Obrazek

Od spodu zabezpieczamy drewienkiem żeby nie uszkodzić głowicy i skręcamy nakrętką :

Obrazek

Jedna osoba przyciska naciska na talerzyk od sprężyny dźwignią z ajzola a druga pęsetą wyciąga zamki zaworów :

Obrazek

Pod spód zaworu warto podłożyć coś twardego (np podkładkę) żeby nie cofał się za daleko, a jeśli całość jest mocno zlepiona nagarem to wystarczy od góry psiknąć odrdzewiaczem a jeśli nie pomoże przez jakaś tulejkę lub klucz uderzyć młotkiem w talerzyk i wtedy na pewno nagar puści :)

I tutaj ogromne podziękowania dla Michała i jego ojca za udostępnienie i pomoc przy rozebraniu głowicy :oko:
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Zablokowany

Wróć do „Silnik i Napęd”