Strona 1 z 1

Wymiana chłodnicy.. [by Totik]

: 10 lut 2008, o 21:29
autor: Staneq
"ostrzegam jak już pisałem ja mam CB ale powinno być to samo...
1. spuścić płyn.. ten dżinks co wiatrak włącza wykręcasz i gotowe... można potem cały układ przepłukać ale to inna polka
2. odpinasz węże gumowe od chłodnicy.. 3 sztuki.. polecam długie kombinerki albo cosik w tym stylu tzn. ja mam na wężach takie śmiszne obejmy co sie je rozgina ale widziałem też skręcane objemki..łatwiej wtedy jest
3. chłodnica u mnie mocowana była tylko od góry na dwóch śrubach i myśle że tylko tyle jest na dole natomiast wsuwana na bolcach w otwory.. 4. jeśli chodzi o wiatrak to chłodnice wyciągnołem razem z nim tylko musiałem wyciągnąć bagnet bo mi przeszkadzał
5. odkrecić wiatrolca od chłodnicy bodajże 3 śrubki
6. zapodajesz nową chłodniczke do środka bez wiatraczka.. wygodniej a wiatrak i tak potem bez problemu wsadzisz i przykręcisz
7. węże, dżinks od wiatraka wkręcasz, podpinasz kable do wiatraka i do tego dżinksa
8. zalać do wyrównawczego wodziane lub płyn i odpalić silniczek... w wyrównawczym nalać tyle wody co by było przynajmniej do połowy... nie zakręcać wyrównawczego
9. na zapalonym silniku uciskać wąż od strony termostatu ( rozrządu ) tak długo aż w wyrównawczym przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza... odpalić ogrzewanko aby woda przeleciała przez mały obieg... odpalic LPG jeśli takowe jest co by woda przeleciała przez reduktor....
10. wyrównać wodzianke w zborniczku wyrównawczym tak jak powinno byc czyli do połowy, zakrecić zbiorniczek i poczekać aż silniczek sie nagrzeje w celu sprawdzenia czy sie wiatrak włącza ( polecam wcześniejsze przeczyszczenie czujnika od wiatraka tego wkrecanego leciutko papierem ściernym tak co by osad usunąć )"