Jak zrobić kontrolke włączonych świateł

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Jak zrobić kontrolke włączonych świateł

Post autor: fotograf »

Do wykonania kontrolki potrzebna nam jest sama kontrolka – można ją wyciągnąć z licznika od Omegi A i Senatora, nie ma jej na pewno w Kadettach, Corsach, Astrach F i Vectrach A, nie wiem jak w nowszych oplach. Oprócz kontrolki będzie potrzebny też nożyk do tapet, mały pilniczek płasko- półokrągły, czarna taśma izolacyjna, klej Poxipol (lub inny 2 składnikowy) i kable 1.5mm i 0.5mm.
Wycięty już plastik z kontrolką wygląda tak :
Obrazek

1. Najpierw wyciągamy kontrolkę z licznika (można sobie wybrać dowolną nieużywaną – ja nie mam w corsie ABS więc tą wybrałem, można też wybrać tą z hakiem – wersja bez obrotka )
Obrazek

2. Teraz za pomocą nożyka do tapet ostrożnie wycinamy mały kwadracik …
Obrazek

3. … i powstały otworek trzeba rozpiłować pilniczkiem do zadowalającego nas kształtu. Najlepiej wygląda takie jakby jajo  przy piłowaniu dobrze jest wsadzić sobie plastik między papierek i w kombinerki – łatwiej i dokładniej można piłować :
Obrazek
Obrazek

4. Teraz przymierzamy naszą kontrolkę czy mieści się całą w otworku i nie zasłaniają ją brzegi:
Obrazek
Obrazek

5. Teraz wewnętrzne wypiłowane krawędzie po lampce ABS’u malujemy czarnym markerem żeby nie były szaro-siwe i za pomocą kleju podklejamy nową lampkę od spodu do starego plastiku :
Obrazek

6. Po odczekaniu 10 min malujemy klej markerem żeby nie przepuszczał światła z żaróweczki i na całość od tyłu naklejamy wyciętą kształtkę z taśmy izolacyjnej żeby nie prześwitywała reszta po kontrolce ABS’u :
Obrazek

7. Pozostaje nam teraz tylko sprawdzić jak nasza nowa lampka świeci i można ją montować w liczniku :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

8. Teraz schodzimy do garażu i przy pomocy kabla 1.5mm dorabiamy styk nr 21 w przypadku kontrolki ABS (ściągamy ok. 2cm izolacji, zawijamy i odpowiednio wpasowujemy w wolne miejsce tak żeby stykał się ze stykami na liczniku)
Potem łączymy nasz nowo utworzony styk ze stykiem odpowiadającym plusowi pojawiającemu się podczas włączenia oświetlenia.
Następnie za pomocą cienkiego kabelka łączymy plus z żaróweczki podświetlającej zegary z plusem żaróweczki od ABS’u. UWAGA!!! Najpierw należy zaizolować oryginalne miejsce styku gdzie dochodzi plus na tej żarówce poprzez zaklejenie tego styku taśmą izolacyjną !!! inaczej nasza kontrolka nie będzie świecić w odpowiednim momencie. Tak to wygląda :
Obrazek
Teraz wystarczy włożyć zegary i sprawdzić czy wszystko działa – w przerabianiu licznika bez obrotomierza jest mniej roboty bo nie trzeba dawać kabelka z plusem pod żarówki tylko poszukać odpowiedniego styku, a dla tych którzy maja ABS i nie chcą niszczyć kontrolki (z wiadomych względów) polecam przerobienie kontrolki tej z symbolem haka, życzę miłego grzebania w naszych ukochanych Corsach :-)
Efekt końcowy :
Obrazek

Pozdrawiam
Wiesiek – Fotograf

W razie pytań chętnie służę pomocą – mail kult4@poczta.onet.pl
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”