Strona 1 z 1
Barina GSi - przelot głośny tłummik
: 10 mar 2008, o 02:21
autor: satan
Witam
Dawno mnie Tu nie było. Użyłem "Wyszukiwarki" ale nie znalazłem tego co mnie interesowało
Zrobiłem cały no może prawie cały układ przelotowy 2 calowy, a jak wcześniej napisałem "prawie" to jest tak: Wszystko prócz mojego dobrego Remusa końcowego który to wydaje takie "zzzzzzz" jakby z N-grupówki (takie jak miał Markos kiedyś w Corsie B, co to z Wowem robili film) tyle że moje robi jakieś 10 razy głośniej to "zzzzzz" . można dostać ku....cy jak się jedzie.
I stąd moje pytanie:
Czy przypadkiem nie trzeba by było zrobić końcowego większego i przelotowego (co prawda Remus miał być przelotowy, ale...ech) Takiego z wkładką wyciszającą ?
PS: No nie podobają mi się takie tłumiki ale jeździłem dziś 4 h i już więcej nie zniosę... tego "zzzzz" tak głośnego....
Pozdrawiam
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 10 mar 2008, o 10:44
autor: -=m&m=-
markos zdaje sie zamiast kata czy środkowego wstawił rure i stad był ten dzwiek, Ty masz u siebie środkowy i katalizator ?
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 10 mar 2008, o 18:41
autor: satan
Nic nie mam....
i na końcu przelot Remusa.
Wczoraj z Bomblem jeździliśmy po trasie i chyba coś się rozwarstwiło w tym tłumiku ( no ale ma on jakieś 3 lata )
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 10 mar 2008, o 22:14
autor: D12
satan pisze:
Wczoraj z Bomblem jeździliśmy po trasie i chyba coś się rozwarstwiło w tym tłumiku ( no ale ma on jakieś 3 lata )
Po czym to stwierdziłeś i jaki jest tego efekt ?
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 10 mar 2008, o 22:59
autor: satan
Coś mocno w nim wpada w rezonans i zzzzzz-czy
Sprawdziliśmy czy przypadkiem osłona termiczna nie wpada w rezonans ale nie. O zderzak też nic nie wali.
Jak Macie jakieś pomysły co do końcowego tłumika przelotowego to proszę o sugestie/przykłady.
Trochę mi sie spieszy bo jadę do Miedzianej Góry w tym tygodniu (Niedziela, Poniedziałek) i nie zdzierżę tego odgłosu podczas jazdy na torze...
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 08:20
autor: czester 1
nie ma dziwne ze jest głosno nie mając kata i srodkowego (mam podobnie i tez jest głosno nawet przy 1.0)
ten remus był nowy?
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 08:47
autor: satan
czester 1 pisze:ten remus był nowy?
3 lata temu
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 09:15
autor: endo
nie wiem czy to zzzzz to bardziej cos dzwoni bo zachacza czy chodzi Ci o dzwiek wydechu - jak o dzwiek to ja bym sie nie dziwil po wycieciu wszystkiego i zostawieniu tylko luznego koncowego.
ps. tak z ciekawosci - po zmianie autko jezdzi lepiej?
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 09:59
autor: Porszak
no skoro koncowy komorowy nie pomaga to chyba mozesz tylko dolozyc srodkowy tlumik przelotowy i bedziesz mial ciszej. moj wydech po Wowiku na zewnatrz jest glosny, ale w srodku jest calkiem znosnie
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 10:28
autor: -=m&m=-
swoja droga fajny kolektor, to jest orginalny kolektor do z18xe czy była rzeźbiona flansza ? u mnie po wycieciu kata pojawil sie taki metaliczny dzwiek
moze o to Ci chodzi satan
a rozwiazanie takie jak opisal porszak
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 12:12
autor: AdamXXL
jeśli metaliczny dźwięk coś a'la polonez to po wywaleniu kata i tu czasem standardowe tłumiki mogą mieć problem.
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 12:33
autor: Porszak
u mnie ten metaliczny dzwiek, charakterystyczny dla braku kata(ale to i tak nie jest do konca to samo jak calibry bez kata) slychac tylko z zewnatrz, w srodku nie odnotowalem
Satan co to za kolektor bo rzeczywiscie wyglada bardzo ladnie
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 13:42
autor: Aro
Satan, a co elektronika na te przeróbki powiedziała?
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 13:59
autor: satan
-=m&m=- pisze:o jest orginalny kolektor do z18xe czy była rzeźbiona flansza ? u mnie po wycieciu kata pojawil sie taki metaliczny dzwiek
moze o to Ci chodzi satan
rzeźba ale pasuje jak ulał. Tak taki metaliczny dźwięk... frrrr
endo pisze:ps. tak z ciekawosci - po zmianie autko jezdzi lepiej?
Więc tak: Na wolnych obrotach na "luzie" obrotomierz nie nadąża za silnikiem
, ale za to od 1500 obr/min zaczyna się wkręcać moje maleństwo
Aro83 pisze:Satan, a co elektronika na te przeróbki powiedziała?
"Chuck Norris" się nie zapala
Nadal są dwie sondy tak jak były ale załatwiliśmy je sposobem
A teraz zaczynamy stage 3 i 4
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 14:18
autor: -=m&m=-
satan pisze:
A teraz zaczynamy stage 3 i 4
uzupełnij swoj watek w naszych projektach jak znajdziesz troche czasu
bo to zdaje sie jedyna CC gsi w klubie i ja przynajmniej z mila checia poczytałbym o jej modach
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 19:18
autor: -=kLaRi=-
Ten dzwiek to na 100% przez ten wydech i brak kata ,metaliczne zyczenie pojawilo sie u mnie w Corsie po swapie na c20ne jak wycialem kataliazator i srodkowy i zostal sam koncowy - te bzyczenie betaliczne bylo do kitu ,nie dosc ,ze w srodku bylo masakrycznie glosno ,to dzwiek byl do dupy. Pojezdzilem z miesiac i pojechalem ,zeby mi zrobili nowy wydech i wstawili srodkowy z Corrado VR6 (srednica przelotu 2" !) takze nie zamulala mi wydechu a dzwiek poprawil sie o 100% i zniknelo bzyczenie
Po zalozeniu 2" i srodkowego wyczylem ,ze auto oslablo - ale byc moze odzczucie takie po ucichnieciu wydechu
Apropos : niezle mody
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 20:29
autor: satan
to jaki środkowy i jaki końcowy... proszę o fotki, linki cokolwiek.
tak a propos to gdzie sie udać w Warszawie na hamownie ?
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 11 mar 2008, o 21:53
autor: -=kLaRi=-
Ja mam z Corrado VR6 ,fotek nie mam ,po prostu u tlumikarzy dostaniesz taki pod to auto
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 12 mar 2008, o 12:18
autor: Porszak
no satan a kto Ci robil wydech? jesli w jakiejs firmie to uderzaj tam po tlumik. jesli koncowy jest komorowy to go zostaw, jak Ci nie bedzie pasowalo po dolozeniu srodka to dopiro cos zaczniesz myslec o koncowym.
firma el-tec chociazby, ale nie jestem z wawy to wiecej nie podpowiem
Re: Barina GSi - przelot [cC]
: 12 mar 2008, o 12:58
autor: AdamXXL
nie wiem czy to coś podpowie ale u mnie (silnik podobny x18xe1) od katalizatora jest dość sporej średnicy wydech przelotowy (także końcowy i 2,5" między tłumikami) z dwoma sporymi tłumikami. do okolic 3-3,5tyś obr. jest tylko mruczenie a potem im więcej tym głośniej (ale nie bez przesady)