Strona 1 z 1

swap 2.0 i piasty

: 14 mar 2008, o 13:29
autor: Piterus
dobra panowie zakupilem piasty nowki sztuki od vectry i zakupilem lozyska 66/37/35 teraz przydala by sie instrukcja jak to stoczyc bo odrobinke sie roznia i niewiem czy piasta ma wgladac tak samo jak standardowa w corsie (oprucz wymiaru na lozysko)?

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 14 mar 2008, o 13:51
autor: -=m&m=-
rozumiem, że kupiłeś łożysko z wymiarem wewnętrznym wiekszym o 1mm wiec ten wymiar na lozysku zostawiasz o 1mm wiekszy pozostale wymiary maja byc zgodne z piasta corsy.


viewtopic.php?f=63&t=65090" onclick="window.open(this.href);return false;

na czasie wrzuce nowe fotki bo wlasnie wymieniam piasty u siebie.

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 14 mar 2008, o 14:11
autor: Piterus
widzialem ten topik tylko ze on dotyczy CA wiec chyba nie pasuje, jak bedziesz mial fotki to dawaj

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 14 mar 2008, o 16:40
autor: AdamXXL
pisaty CA = piasty CB a także kadett, astra F, veztra A z silnikami na małym bloku

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 15 mar 2008, o 08:40
autor: Piterus
aha, dzieki wielkie za info :oko:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 22 mar 2008, o 20:17
autor: cursor
W tym temacie trzeba zrobić kilka poprawek w kwestii toczenia piast.

Nie trzeba toczyć elementu C na fotce, ale trzeba podejść do tego nieco inaczej.
Nie mam fotek, więc wytłumaczę to w miarę łopatologicznie.
Od strony miejsce, które wchodzi w łożysko mamy 2 uskoki.
Pierwszy trzeba stoczyć o połowe grubości, i na średnicę odpowiadającą otworowi w łożysku.
Drugi uskok(ten bliżej elementu C) trzeba przetoczyć na średnicę taką samą jak w piaście z corsy.
W tym momencie nie ma problemu z tarczami, ani przegubami(kernii musiał toczyć przeguby, bo nie stoczył w ten sposób piast).

Na takich piastach jeździ All i jeszcze nie słyszałem, żeby na nie narzekał.

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 22 mar 2008, o 23:08
autor: Piterus
heh... juz za puzno oddalem w piatek piasty do przetoczenia i zrobia mi na wymiar z corsy za jedyne 5 dych :-D (dwie sztuki) tanizna jak cholera najwiecej ile odemnie zawolali gdzie indziej to bylo 80zl za sztuke!!! wiec mam nadzieje przynajmniej ze zrobia tak to odpowiednio i ze np grubosc piasty (tzn elementu w ktory wkreca sie sruby kol) jest taki sam i nie zmieni sie zbytnio et :psychol:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 23 mar 2008, o 09:33
autor: cursor
Ja bym tego tanio nie nazwał. Przetoczenie piast, które jeżdżą u All'a kosztowało 2 tyskie 0,66l.
Niedawno załatwiałem toczenie piast dla znajomego od scotty'iego i płaciłem 20zł.
Oba komplety były robione na tokarce CNC. :-P

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 23 mar 2008, o 10:22
autor: -=m&m=-
to ja nie bede pisal ile kosztowało mnie przetoczenie piast po znajomości :pig: które i tak musiałem poprawiac :-? oraz podczas rozmowy z All'em otrzymalem informacje, iż w swoich piastach ma on dotoczona zewnetrzna czesc piasty ( płaszczyzne do której przychodzi tarcza hamulcowa) :zakrecony:
cursor pisze:kernii musiał toczyć przeguby, bo nie stoczył w ten sposób piast
a nie wystarczylo dolozyc pierścień, który m-tech daje w swoim kicie w celu zdystansowania piasty od przegubu ? jego grubość to 2,5 mm czyli dokładnie tyle o ile dłuższa jest piasta c20xe od tej w corsie

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 23 mar 2008, o 14:18
autor: Piterus
-=m&m=- pisze: a nie wystarczylo dolozyc pierścień, który m-tech daje w swoim kicie w celu zdystansowania piasty od przegubu ? jego grubość to 2,5 mm czyli dokładnie tyle o ile dłuższa jest piasta c20xe od tej w corsie
moglbys rozwinac temat

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 24 mar 2008, o 12:55
autor: -=kLaRi=-
A mnie sie wydaje ,ze te rozkminki sa totalnie zbedne ;) Nie prosciej zaniesc do tokarza seryjnej piasty z corsy i nowej z vectry itp i pokazac mu zeby dotoczyl wszystko tak jak w tej piascie z corsy!?Po co utrudniacie sobie zycie ;)!?

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 24 mar 2008, o 14:36
autor: Piterus
tak tez zrobilem :)2 :-D

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 24 mar 2008, o 19:44
autor: -=m&m=-
Piterus pisze:moglbys rozwinac temat
walnałem sie o 0,5 mm :grin:

długość piasty corsy to 78,5 mm

Obrazek

długość piasty 2.0 to 81,5 mm

Obrazek

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 24 mar 2008, o 20:10
autor: -=kLaRi=-
Tylko ,ktora wartosc jest dluzsza ? miejsce gdzie przykreca sie kolo ,byloby to logiczne z tego wzgledu ,ze sam rdzen jest grubszy niz ten w corsie i dlatego zostal wydluzony :) - szerokosc lozysk jest taka sama.

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 24 mar 2008, o 22:14
autor: Piterus
Obrazek
wydaje mi sie ze 1 wartosc jest wieksza bo chyba troszke bardziej tarcza odstaje od piasty niz w serii

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 24 mar 2008, o 23:09
autor: -=m&m=-
na tej focie widać różnice w grubości części, do której przychodzi tarcza :oko:

Obrazek

a tutaj po zabiegu odchudzającym :oko:

Obrazek

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 25 mar 2008, o 09:00
autor: Piterus
dzieki m&m, bede musial jeszcze podjechac do tokaza zeby przerobil tez ten element :zakrecony:

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 25 mar 2008, o 11:27
autor: szajboos
[quote="-=m&m=-"] oraz podczas rozmowy z All'em otrzymalem informacje, iż w swoich piastach ma on dotoczona zewnetrzna czesc piasty ( płaszczyzne do której przychodzi tarcza hamulcowa) :zakrecony:

Ale chyba nie tych które miałem u siebie i pogoniłem Allowi :0

Re: [CB] swap 2.0 i piasty

: 26 mar 2008, o 16:56
autor: -=m&m=-
szajboos pisze: Ale chyba nie tych które miałem u siebie i pogoniłem Allowi :0
Nie, nie te :grin:

Re: swap 2.0 i piasty

: 14 lip 2011, o 14:54
autor: marces
sorki ale odkopie lekko temat ;p

Pytanie mam takie czy zostawiajac lozyska z corsy b trzeba toczyc rowniez czpien piasty z tylu pod lozyska czy moze lipej poprostu kupic te lozyska z vectry 66/35/37 i pasuja do wszystkie p&p i nie toczyc czpienia ?

: 14 lip 2011, o 18:09
autor: !markos
co to jest do c*uja wafla CZPIEN????? widze to juz na kolejnym forum, ale tam byl ĆPIEŃ.. nauczcie sie pisac poprawnie po polsku, bo tego nie da sie czytac :lol:

Re: swap 2.0 i piasty

: 14 lip 2011, o 18:22
autor: marces
fakt okrutny błąd ;p Trzpień.... Ale fajnie też by było gdybyś mi odpowiedział co i jak ?

-- 8 sie 2011, o 15:18 --

A powiedzcie mi czy taka konfiguracja by działała piasty (nie przetaczane ) z big blocka + połosie z przegubami + łożyska pod te piasty bedzie to działać czy i tak i tak trzeba toczyć piasty pod lożyska z corsy ?

Re: swap 2.0 i piasty

: 21 sty 2021, o 18:43
autor: Alm
Pamięta ktoś może jak powinny być stoczone piasty lub ma gdzieś na dysku rysunek ?

https://zapodaj.net/51d05bf5811d2.jpg.html

Re: swap 2.0 i piasty

: 24 sty 2021, o 13:57
autor: ja37
Kurde miałem, ale zaginęło.....
A starej na wzór nie masz?

Re: swap 2.0 i piasty

: 24 sty 2021, o 14:37
autor: Alm
Właśnie nie mam :/

Re: swap 2.0 i piasty

: 24 sty 2021, o 15:00
autor: ja37
Nie obiecuję, ale poszukam starej piasty :)
Jak będe na działce, wtorek najszybciej.

Re: swap 2.0 i piasty

: 3 lut 2021, o 22:49
autor: Porszak
aa nie było myku z półosiami a 1.6D i one wtedy pasowały bez toczenia piast pod większe łożyska? czy tylko na długoośc te połosie pasowały?

uderz do M&M na priv może ma fotki na kompie