Słowniczek techniczny ;)
: 18 mar 2008, o 20:48
w związku z tym, że nie dla każdego wszystkie pojęcia są oczywiste..
#Słowniczek:
* DIS - (Direct Ignition System) jest to zapłon bezpośredni i statyczny (nie ma w nim rozdzielacza). Są w nim dwie cewki, jedna wytwarza iskrę na cyl. 1 i 4 a druga na cyl 2 i 3. FOTO
* EGR - (Exhaust Gas Recirculation Valve) jest to zawór, który łaczy oba kolektory ssący i wydechowy(recyrkulacja spalin)
* LET - turbodoładowana wersja silnika, wiecej o ozn. silnikow w dziale Manual & FAQ
* SWAP - z ang. zamiana, zamiana miejscami. generalnie przeszczep silnika na taki o wiekszej pojemności/mocy
* smt6/piggyback/świnka - z techn. komputer zewnetrzny, urzadzenie zamieniajace sygnaly plynaca z/do ecu. komputer taki pomaga kontrolowac parametry i bieg silnika zmodyfikowanego najczejściej mechanicznie (kolektory wydechowy, dolotowy, zmiany w glowicy itp.), ale rowniez silnikow doładowanych i niemodyfikowanych mechanicznie
* Chip Tuinig - czesto czipem nieslusznie nazywa sie komputer zewnetrzny. Chip Tuning to nic innego jak zmiana programu sterujacego silnikiem, programu znajdujacego sie w oryginalnym sterowniku silnika (czasem polaczenie z ECU realizowane jest tylko po przez zlacze diagnostyczne)
* TID - środkowy wyświetlacz (zegarek,data,temperatura zewnętzna)
#Słowniczek:
* DIS - (Direct Ignition System) jest to zapłon bezpośredni i statyczny (nie ma w nim rozdzielacza). Są w nim dwie cewki, jedna wytwarza iskrę na cyl. 1 i 4 a druga na cyl 2 i 3. FOTO
* EGR - (Exhaust Gas Recirculation Valve) jest to zawór, który łaczy oba kolektory ssący i wydechowy(recyrkulacja spalin)
* LET - turbodoładowana wersja silnika, wiecej o ozn. silnikow w dziale Manual & FAQ
* SWAP - z ang. zamiana, zamiana miejscami. generalnie przeszczep silnika na taki o wiekszej pojemności/mocy
* smt6/piggyback/świnka - z techn. komputer zewnetrzny, urzadzenie zamieniajace sygnaly plynaca z/do ecu. komputer taki pomaga kontrolowac parametry i bieg silnika zmodyfikowanego najczejściej mechanicznie (kolektory wydechowy, dolotowy, zmiany w glowicy itp.), ale rowniez silnikow doładowanych i niemodyfikowanych mechanicznie
* Chip Tuinig - czesto czipem nieslusznie nazywa sie komputer zewnetrzny. Chip Tuning to nic innego jak zmiana programu sterujacego silnikiem, programu znajdujacego sie w oryginalnym sterowniku silnika (czasem polaczenie z ECU realizowane jest tylko po przez zlacze diagnostyczne)
* TID - środkowy wyświetlacz (zegarek,data,temperatura zewnętzna)