Strona 1 z 1

wyciek ze skrzyni biegow

: 11 kwie 2008, o 16:51
autor: nooe
w okolicy wybieraka jest wszystko uwalone olejem. Poczatkowo podejrzewalem, ze jest to wyciek zza DISa, ale chyba jednak nie. W EPC nie znalazlem zadnej uszczelki do wybieraka. Na allegro znalazlem simering wybieraka.
Wymienial ktos taki simering? Da sie to zrobic, bez specjalnych narzedzi?

Re: wyciek ze skrzyni biegow

: 11 kwie 2008, o 23:56
autor: pirat
a czy to nie jest uszczelniacz walu korbowego?

Re: wyciek ze skrzyni biegow

: 12 kwie 2008, o 14:47
autor: -=m&m=-
nooe pisze:W EPC nie znalazlem zadnej uszczelki do wybieraka.
Nie wiem jak to wygląda w EPC ale u mnie na 100% jest uszczelka na łączniu wybierak-skrzynia. Sama wymiana prosta rzecz :oko:

Wymiana simeringa oraz uszczelki wybieraka

: 13 kwie 2008, o 11:00
autor: nooe
pirat pisze:a czy to nie jest uszczelniacz walu korbowego?
nie wydaje mi sie, bo najbardziej zaolejone jest miejsce przy wybieraku, a w zasadzie sam wybierak.


Znalazlem w necie manual wymiany simmeringa i uszczelki wybieraka. Moze komus sie przyda. Material pochodzi z autokacik.pl

Aby wymienić simmerring w wybieraku należy wykonać następujące czynności:
1. Dzwignię biegów najlepiej ustawić na luz a następnie wyciągnąć sworzeń sciskając go delikatnie i ciągnąc do góry.
Obrazek

A wygląda on tak po wyjeciu
Obrazek
Obrazek

Następnie rozłaczamy elementy
Obrazek

Kolejny krok to odkrecenie 4-ch śrub
Obrazek
Obrazek

Po odkręceniu śrub należy delikatnie podważyć obudowę aby zeszła z dwóch kołków na których jest osadzona. Po zdjęcu obudowy ukarze się taki widok
Obrazek

Następnie należy wybić "kołek" (zaznaczony na żółto)
Obrazek

Po wybiciu kołka można wyciągnąć trzpień i swobodnie wymienić simmerring, który należy zamontować równo z czołem obudowy, tak aby olej mógł zwobodnie dolecieć przez znajdujący się przy simmerringu otwór i smarował trzpień
Obrazek

Życzę miłej pracy

Re: wyciek ze skrzyni biegow

: 13 kwie 2008, o 23:11
autor: fotograf
Proponuje zapodać to do manuali bo bardzo przydatne i super opracowane :D

Re: wyciek ze skrzyni biegow

: 14 kwie 2008, o 16:58
autor: -=m&m=-
fotograf pisze:Proponuje zapodać to do manuali bo bardzo przydatne i super opracowane :D
zrobione :)

Sworzeń

: 2 sty 2012, o 14:33
autor: Breezee
A ja mam pytanie dotyczące samego sworznia wybieraka. Mam luz na drążku zmiany biegów i wyczytałem w innym poście, że pierwszą rzeczą do wymiany jest właśnie ten sworzeń i tu moje pytanie: Czy wystarczy wymienić sam sworzeń czy do tego jeszcze tą gumę widoczna na zdjęciu powyżej ? I jeszcze jedno.. szukałem na eBayu (gdyż mieszkam w UK) sworznia i znalazłem do Corsy C, ale porównując z tym na zdjęciu wnioskuję, że generalnie niczym się nie różnią.. mam rację ?

Re: wyciek ze skrzyni biegow

: 2 sty 2012, o 16:33
autor: mr_luke
Aby być pewnym, czy to tylko sworzeń, musisz obejrzeć jak pracuje wybierak względem drążka zmieny biegów. Bardzo często wyrabiają się plastiki w samym pajaku a w szczególności plastiki i gumy mocujące pająk do łapy. Powoduje to że pająk dostaje możliwości lekkiego przesuwania się a to zwiększa luz dość znacząco. Ja robiąc na wiosnę luz na wybieraku musiałem wymienić wszystkie plastiki pająka wraz z jego sworzniem + sworzeń + gumę drążka. Jest w dziale FAQ bardzo dobry tutek do całości :oko: Koszty nie jest duży, mieści się w 100zł. Jesli chodzi o czarną gumę przy sworzniu, to niestety ale jest ona niewymienialna a koszt nowego pająka to w ASO ok 400zł. Jeśli Twoja guma nie rozpłyneła się jeszcze, to wyczyść ją bardzo dobrze ze wszelkich smarów i tak zostaw. Jeśli zamiast gumy masz biały plastik, to jest on wymienialny a cały pająk w ASO kosztuje ok 60zł. Czasem jak nie ma opcji bo czarna guma popłynęła, to kupuje się mechanizm z białym plastikiem po to, by przespawać sam końcówkę z plastikiem.

Sworzeń

: 2 sty 2012, o 17:54
autor: Breezee
Dzięki. W takim razie najpierw sprawdzę te elementy, które wypisałeś. Tylko jeszcze nie mam pomysłu jak tam się dostać bez wyciągania wiekszości przewodów gumowych. Bo w mojej Corsie, a jest nią 1.7 Diesel (Isuzu) jest dość utrudniony dostęp do wybieraka i całej reszty. Szczerze mówiąc z ledwościa można włożyć jedną rękę żeby wyjąć sworzeń już nie mówiąc o pająku. Ale chciał nie chciał będę musiał pokombinować sam bo to "telepanie" drążka jest dość uporczywe, a nie mam ochoty dawać zarobić krocie mechanikowi za coś co mogę zrobić samemu. Pozdrawiam

Re: wyciek ze skrzyni biegow

: 2 sty 2012, o 18:53
autor: mr_luke
Jeśli boisz się rozpiąć troszkę góry (czego bać się trzeba ale rozumie, nie każdy ma dryg do mechanikowania i grzebania w gąszczu przewodów), to możesz dostać się do wybieraka bokiem. Wymaga to zdjęcia lewego koła z nadkolem. Jak zdejmiesz to dasz radę wyciągnaś sworzeń i pająk. Możesz mieć problem z wyjęciem tego drugiego sworznia, który mocuje pająk do łapy bo bardzo często (praktycznie zawsze) jest bardzo zapieczony. W takiej sytuacji musisz najpierw rozpiąć cały pająk (łacznik i połączenia kulowe do drążka i wybieraka) a następnie odpiąć tylną łapę i pająk wraz z łapą wyjdzie na światło dzienne. Dla bezpieczeństwa podeprzyj silnik w okolicy łapy np. lewarkiem. Jeśli bardzo nie chcesz odpinać łapy, możesz próbować jakoś wydostać ten sworzeń przy użyciu płynu hamulcowego, Coli czy czego tam ale będziesz się z tym bawił nawet pół dnia. Ja próbując go ruszyć straciłem cały poranek a jedyne co mi się udało, to oberwać blaszkę od tego sworznia więc łapa jest najskuteczniejszą i najszybszą metodą. Mając ją na zewnątrz bez problemu wybijesz sworzeń i albo wpierw zamontujesz łapę i dopiero na samochodzie resztę, albo w tej samej kolejności.

Powodzenia :oko: