Strona 1 z 1

koło zamachowe w c16xe i nie tylko [wydzielone]

: 14 maja 2008, o 23:52
autor: Porszak
jest dosc ciezkie, juz nie pamietam ile dokladnie wazy, pisalem gdzies w moim watku, ale chyba ze 12kg z tarcza sprzegla i dociskiem. kolo jest garnkowe i nie ma go za bardzo jak odciazac. mnie powiedzieli ze zdieli tyle materialu ile mozna bylo bezpiecznie zdjac tj... ok 800-900g :(

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 15 maja 2008, o 00:27
autor: AdamXXL
jeśli nie myślimy o zmiane tarczy na większą (205 zamiast 200mm) to można dać zwykłe płaskie koło jak np w 1.6 8v tam też jest tarcza i docisk 200mm. a zamach sporo pewnie lżejszy

Re: Chucky`s Corsa B GSi prawie rajdówka :)

: 15 maja 2008, o 05:54
autor: chuckyhc
no to za duzo z tego kola to nie da rady sciagnac, trza pojsc tropem Adasia i szukac innego kola.

czyli rozgladnac sie zakolem np z kadzia czy astry 1.6 8v tak? a jezeli chcialbym zmienic tarcze na ta wieksza, to co trza zrobic? docik i tarcza zalatwia sprawe, czy wtedy kolo zamachowe tez?w ogole nie wiedzialem ze jest opcja wiekszej tarczy??

Re: koło zamachowe w c16xe i nie tylko

: 15 maja 2008, o 08:41
autor: -=m&m=-
jak cos to mam kolo od 1.4 16v wraz z doscikiem i tarcza :)
Ps. pytania techniczne zadajemy w technicznym.

Re: koło zamachowe w c16xe i nie tylko

: 15 maja 2008, o 12:12
autor: AdamXXL
sam zamach w 1.6 8v jest identyczny jak w 1.2 (przynajmniej jak porównywałem x12sz i c16nz tak wychodziło). przymierzałem też tarczę 200mm do tego koła (w 1.2 standard 190mm) i jest na nie miejsce, a pozostaje dać inny docisk pod tarczę 200mm.

jeśli chodzi o tarczę sprzęgła o średnicy 205mm (od silników x18xe1,z18xe), to podpasuje ono do koła wyłącznie "garnkowatego". miałem nawet kiedyś docisk od x16xe (chyba Luk z pierwszego montażu) gdzie było oznaczenie "205/200". więc jeśli sprzęgło niedomagałoby, to wymiana tarczy i docisku może to poprawić.