Strona 1 z 1

swap silnika GM do corsy

: 12 wrz 2008, o 13:59
autor: nolack
Ma takie trochę "dziwne " pytanie i nie bardzo wiedziałem gdzie je umieścić .
Mam do wzięcia silnik cały z osprzętem z saaba jest oznaczony gm z20let czyli następca c20let Poniżej fotka
Obrazek

I teraz moje pytanie/a do znawców lepszych niż ja którzy mieli może kiedyś do czynienia z czymś takim
- czy skrzynia która tam jest bez oznaczeń będzie pasować do przegubów z opla ( nie wiem jak wygląda f28 na żywo)
-czy wiązka da sie połączyć na plug&play
- I ewentualnie jakich problemów mogę spodziewać
aha cena jest dość atrakcyjna silnik ma 60 tyś i chodzi gites nic nie cieknie także remontu raczej nie trzeba robić :)

Re: swap silnika GM do corsy

: 12 wrz 2008, o 14:09
autor: endo
w z20let byla juz wiazka multipleksowa, wiec spodziewaj sie znacznie wiekszej ilosci kabli.
poza tym przepustnica bedzie raczej elektroniczna, nie wiem jak z reszta osprzetu

Re: swap silnika GM do corsy

: 12 wrz 2008, o 14:29
autor: nolack
endo pisze:w z20let byla juz wiazka multipleksowa,
czyli taka jak w CC i CD

Re: swap silnika GM do corsy

: 12 wrz 2008, o 14:45
autor: robertnet
wg mnie swap trudny do CB, za duzo elektroniki, ponadto silnik z20let to nie następca c20let, c20let- na bazie c20xe, a z20let na bazie x20xev robiony,

Re: swap silnika GM do corsy

: 12 wrz 2008, o 21:34
autor: nolack
A kto powiedział że to do cb :-D
Na razie chce sie doinformować co do problemów a potem podejmie sie decyzje co dalej robić / nie robić

Re: swap silnika GM do corsy

: 13 wrz 2008, o 11:24
autor: Aro
CD to chyba jeszcze na gwarancji ? :lol:

Re: swap silnika GM do corsy

: 13 wrz 2008, o 11:42
autor: nolack
no do października ale ta corsa to nie do ruszenia ( żony ) samochód :grin: na urodziny :-D

Re: swap silnika GM do corsy

: 13 wrz 2008, o 17:04
autor: Porszak
wiem ze basista rzezbil takie auta, laczac tradycyjna wiazke i multipleksowa. nie wiem jakie byly efekty

Re: swap silnika GM do corsy

: 15 wrz 2008, o 13:07
autor: AdamXXL
nolack pisze:Ma takie trochę "dziwne " pytanie i nie bardzo wiedziałem gdzie je umieścić .
Mam do wzięcia silnik cały z osprzętem z saaba jest oznaczony gm z20let czyli następca c20let Poniżej fotka
..
czy może raczej oznaczenie to nie "let" ale "net"? bo to znacząca róznica w sposobie swapowania. po fotce wygląda jak ...NET

Re: swap silnika GM do corsy

: 15 wrz 2008, o 14:10
autor: nolack
Rok produkcji 2003 jak wół mam napisane let :)
A jak bym chciał wkładać to do cc lub cd ale te jeszcze są troche za drogie jak na biorce :D

Re: swap silnika GM do corsy

: 15 wrz 2008, o 16:06
autor: AdamXXL
nolack pisze:Rok produkcji 2003 jak wół mam napisane let :)
A jak bym chciał wkładać to do cc lub cd ale te jeszcze są troche za drogie jak na biorce :D
jest to silnik który z z20let znanym np z astry nie ma nic wspólnego, za to z z20net z vectry c dużo.
przyglądnij się silnikowi ;) jak mówi przysłowie nie wszystko złoto co się świeci i w tym przypadku z20let<to nie>z20let. nie wierzysz -> to sobię go kup :D

Re: swap silnika GM do corsy

: 15 wrz 2008, o 18:03
autor: nolack
no dobra a jeśli to jest net to co za różnice są ??
Ps moc w dowodzie 211 KM

Re: swap silnika GM do corsy

: 16 wrz 2008, o 09:09
autor: endo
z20net bazuje na z22se (montowany np. w astrach coupe, u nas bez doladowania, w usa na kompresorze) czyli:
aluminiowy blok
wiekszy stopien kompresji w stosunku do z20let
wkladany do vectry c, signum (za gramanica chyba tez do astry g) oraz do saaba 9-3
zaleznie od turbiny i doladowania moc 150, 175, 210 (175 na Garrett GT20 0,7 bara, 210 na td04 T14 z 0,85)

Gumis bedzie wiedzial lepiej, ale pamietam, ze to byl zupelnie inny silnik niz z20let/ler/leh i byl chyba wsadzony 'na odwrot' (kolektor dolotowy/wylotowy) czy jakos tak - w kazdym badz razie stwarzal problemy.
Zdjecie to tak jak Adam mowi - 99% wlasnie z20net i obudowa od turbo tez jest inaczej niz w c20let/z20let (z przodu)

Re: swap silnika GM do corsy

: 16 wrz 2008, o 12:12
autor: robertnet
tez mi sie wydaje ze to z20net, tak jak endo pisze wszystko sie zgadza co do tego gdzie byl wkldany, z małym wyjatkiem ze do astry H.
ale z20net jest silnik z Turbosprezarka, nie z kompressorem.
Opel ma wszystkie Turbo, nie ma silnikow opla z kompressorem- jesli sie mysle to niech ktos poprawi mmnie.

Re: swap silnika GM do corsy

: 16 wrz 2008, o 13:02
autor: endo
robertnet pisze:z małym wyjatkiem ze do astry H.
wydawalo mi sie, ze widzialem ze do G, a do H byly juz wlasnie lel/leh/ler, ale mozliwe, ze masz racje
robertnet pisze:ale z20net jest silnik z Turbosprezarka, nie z kompressorem.
zgadza sie
robertnet pisze:Opel ma wszystkie Turbo, nie ma silnikow opla z kompressorem- jesli sie mysle to niech ktos poprawi mmnie.
tak jak pisalem - w usa koncern gm ma z22se z kompresorem, u nich odpowiednio zwie sie to:
z22se N/A - L61 (148KM)
z22se supercharged - LSJ (205KM)
saabowskie z20net turbocharged - LK9 (210KM)


nowe info odnosnie z20net:
- gm uzywa w silniku z22se sterownika Motronic, saab ma swoj wynalazek - Trionic, ktory podobno jest mocno skomplikowany
- ponizsze zdjecie zdaje sie potwierdzac, ze turbo zalozone jest 'na odwrot' tj. blizej zderzaka:
Obrazek

Re: swap silnika GM do corsy

: 17 wrz 2008, o 10:19
autor: AdamXXL
endo pisze:...
- ponizsze zdjecie zdaje sie potwierdzac, ze turbo zalozone jest 'na odwrot' tj. blizej zderzaka:
tj. przegrody pod podszybiem

Re: swap silnika GM do corsy

: 17 wrz 2008, o 12:15
autor: nolack
oki czyli lepiej omijać to cudo techniki dużym łukiem
Jednym słowem szukać czegoś uturbionego z opla .

Re: swap silnika GM do corsy

: 17 wrz 2008, o 16:31
autor: AdamXXL
nolack pisze:oki czyli lepiej omijać to cudo techniki dużym łukiem
Jednym słowem szukać czegoś uturbionego z opla .
zależy jakie jest docelowe autko, jeśli któraś z cors, to odpada ten silnik - za wiele problemów