Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów X10XE
: 18 wrz 2008, o 20:03
Niezbędne narzędzia:
1. Torx T30
2. E-Torx E10
1. Silnik zimny
2. Odłączyć wtyczki:
2. Wysunąć kanał przewodowye
3. Odpiąć węże odmy f
4. Wypiąć wtyczkę z DISa g
5. wykręcić moduł zapłonowy DIS (Torx T30)
6. Nie wolno przechylać/kołysać DISem - ryzyko jego końcówek. DISa podnosimy do góry !
7. Przy pomocy klucza E-Torx 10 odkręcić pokrywę zaworową
8. Zabrać starą uszczelkę, wyczyścić pokrywę zaworową z resztek osadu olejowego
9. Umieścić nową uszczelkę w rowkach
10. Umieścić DISa na miejscu, dokręcić (8Nm)
11. Zmontować wszystko w odwrotnej kolejności
Instrukcja została spisana w oparciu o praktyczne działanie.
Nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności związanej z problemami wynikającymi z nie przestrzegania powyższego opisu lub niedopełnienie zaleceń BHP.
Zdjęcia zostały wykonane przez autora i są jego własnością.
1. Torx T30
2. E-Torx E10
1. Silnik zimny
2. Odłączyć wtyczki:
- czujnika wałka rozrządu a
przepływomierza powietrza b
czujnika ciśnienia oleju c
czujnika temp. cieczy chłodzącej d
2. Wysunąć kanał przewodowye
3. Odpiąć węże odmy f
4. Wypiąć wtyczkę z DISa g
5. wykręcić moduł zapłonowy DIS (Torx T30)
6. Nie wolno przechylać/kołysać DISem - ryzyko jego końcówek. DISa podnosimy do góry !
7. Przy pomocy klucza E-Torx 10 odkręcić pokrywę zaworową
8. Zabrać starą uszczelkę, wyczyścić pokrywę zaworową z resztek osadu olejowego
9. Umieścić nową uszczelkę w rowkach
10. Umieścić DISa na miejscu, dokręcić (8Nm)
11. Zmontować wszystko w odwrotnej kolejności
Instrukcja została spisana w oparciu o praktyczne działanie.
Nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności związanej z problemami wynikającymi z nie przestrzegania powyższego opisu lub niedopełnienie zaleceń BHP.
Zdjęcia zostały wykonane przez autora i są jego własnością.