Rdza na tylnych drzwiach w corsie b
: 9 paź 2008, o 10:34
Skądinad jako wieloletni użytkownik corsy wiem że wesja b "ma skłonności" do rdzewienia na tylnych drzwiach szczególnie w okolicach wycieraczki.
Czy nikt nie dochodzil ze takie samo rdzewnienie w wielu samochodach moze wynikac z tego ze jeden z kilku zakladów produkująych corsy wypuszcza niedoróbki? Bo chyba wszystkie corsy tego problemu nie maja...
Zgodnie z informacjami
z tej stronki
znak w numerze VIN 11 od lewej (lub 7 od prawej) pozwala okreslić zakład produkcyjny
"Znak 11 określa, z której fabryki Opla pochodzi dany egzemplarz samochodu:
1 = Russelsheim, Niemcy
2 = Bochum, Niemcy
3 = Azambuja, Portugalia
4 = Saragossa, Hiszpania
5 = Antwerpia, Belgia
6 = Eisenach, Niemcy
7 = Luton, Wlk. Brytania
8 = Ellesmere Port, Wlk. Brytania
9 = Uusikaupunki, Finlandia
A = Portugalia (do końca roku modelowego '92)
B = zakłady Bertone we Włoszech
C = Elabuga, Rosja
D = Shin Chuang, Tajwan
E = Ellesmere Port, Wlk. Brytania (do końca RM '92), później zakłady Heuliez we Francji
F = Egipt lub Togliatti, Rosja
G = Gliwice, Polska
H = Halol, India lub Rayong, Tajlandia
J = Indonezja
L = Elizabeth
M = Millbrook, Wlk. Brytania
N = Norwich, Wlk. Brytania
P = Warszawa, Polska
R = Rosario, Argentyna; literka 'R' może też oznaczać Cadillaca Catera, samochód mający wiele wspólnego z Oplem Omega, oferowany w Ameryce
S = Szentgotthard, Węgry
V = Luton, Wlk. Brytania
X = Ukraina
Y = Barcelona, Hiszpania
Z = Izmir, Turcja"
Zdarzaja się także inny typ numeracji:
szczegóły są tutaj
Może uda się uzyskać jakiś trop?
Ja miałem do czynienia z dwoma 2 corsami b - rocznik 94 i 98, obie jak się okazuje były z Saragossy. Niestety obie miały w jakimś stopniu robiony wcześniej tył, aczkolwiek w jednej z nich jak dochodziła 9 lat (tej z 98 r.) zaczelo sie rdzewiec wokół zamku od bagażnika (był w tej okolicy ok. 5 lat wczesniej robiony, wiec nie wiem czy to faktycznie wina fabryczna).
Oglądając tego typu samochody nieraz trafiają mi się egzemplarze na ktorych rdzy nie ma.
Prosze o smiałe wpisywanie się, w szczegolniości osoby, ktore są mniej więcej pewne że rok czy 2 lata temu nikt tej klapy nie naprawiał.
Szczególnie zachęcam osoby, ktore takiej rdzy nie mają!
Pozdrawiam
Czy nikt nie dochodzil ze takie samo rdzewnienie w wielu samochodach moze wynikac z tego ze jeden z kilku zakladów produkująych corsy wypuszcza niedoróbki? Bo chyba wszystkie corsy tego problemu nie maja...
Zgodnie z informacjami
z tej stronki
znak w numerze VIN 11 od lewej (lub 7 od prawej) pozwala okreslić zakład produkcyjny
"Znak 11 określa, z której fabryki Opla pochodzi dany egzemplarz samochodu:
1 = Russelsheim, Niemcy
2 = Bochum, Niemcy
3 = Azambuja, Portugalia
4 = Saragossa, Hiszpania
5 = Antwerpia, Belgia
6 = Eisenach, Niemcy
7 = Luton, Wlk. Brytania
8 = Ellesmere Port, Wlk. Brytania
9 = Uusikaupunki, Finlandia
A = Portugalia (do końca roku modelowego '92)
B = zakłady Bertone we Włoszech
C = Elabuga, Rosja
D = Shin Chuang, Tajwan
E = Ellesmere Port, Wlk. Brytania (do końca RM '92), później zakłady Heuliez we Francji
F = Egipt lub Togliatti, Rosja
G = Gliwice, Polska
H = Halol, India lub Rayong, Tajlandia
J = Indonezja
L = Elizabeth
M = Millbrook, Wlk. Brytania
N = Norwich, Wlk. Brytania
P = Warszawa, Polska
R = Rosario, Argentyna; literka 'R' może też oznaczać Cadillaca Catera, samochód mający wiele wspólnego z Oplem Omega, oferowany w Ameryce
S = Szentgotthard, Węgry
V = Luton, Wlk. Brytania
X = Ukraina
Y = Barcelona, Hiszpania
Z = Izmir, Turcja"
Zdarzaja się także inny typ numeracji:
szczegóły są tutaj
Może uda się uzyskać jakiś trop?
Ja miałem do czynienia z dwoma 2 corsami b - rocznik 94 i 98, obie jak się okazuje były z Saragossy. Niestety obie miały w jakimś stopniu robiony wcześniej tył, aczkolwiek w jednej z nich jak dochodziła 9 lat (tej z 98 r.) zaczelo sie rdzewiec wokół zamku od bagażnika (był w tej okolicy ok. 5 lat wczesniej robiony, wiec nie wiem czy to faktycznie wina fabryczna).
Oglądając tego typu samochody nieraz trafiają mi się egzemplarze na ktorych rdzy nie ma.
Prosze o smiałe wpisywanie się, w szczegolniości osoby, ktore są mniej więcej pewne że rok czy 2 lata temu nikt tej klapy nie naprawiał.
Szczególnie zachęcam osoby, ktore takiej rdzy nie mają!
Pozdrawiam