Wygluszenie drzwi Corsa B
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wygluszenie drzwi Corsa B
Dzisiaj zabrałem się za to co od dawna planowałem, proszę mi wybaczyć ale starałem się i nie wyszło może mi to profi ale i tak jestem zadowolony z rezultatów. Dźwięk jest bardziej wyrazisty, słychać doskonale linie basu jak i syczki. Dzisiaj wytłumiłem tylko jedne drzwi bo mało czasu, dlatego mam porównanie przy wygłuszonych i nie. Do rzeczy...oto zestaw młodego technika:)
poniżej zaznaczyłem miejsca w których są śruby mocujące dolną część poszycia drzwi, zdejmując je należy odłączyć sterowanie szybami elektrycznymi.
na poniższym zdjęciu widać w których miejscach są śruby mocujące uchwyt drzwiowy, po jego odkręceniu należy odłączyć przewody od syczka. Manetkę od sterowania lusterkami należy wypchnąć w górę i wysunąć przewód przez szczelinę montażową.
w tym miejscu na zdjęciu poniżej widoczne jest miejsce w którym jest dodatkowy wkręt, miejsce jest to kolo zamka drzwi.
tutaj jeszcze jeden wkręt do odkręcenia.
tak wyglądały moje drzwi po zdjęciu tapicerki.
tutaj widzimy jak wyglądają drzwi pozbawione wszelakich folii ochronnych.
tutaj początek wygłuszania, korzystałem z mniejszych kawałków dlatego iż lepiej było mi to tam włożyć, do montażu maty odłączyłem cięgno zamka drzwi żeby było więcej miejsca.
tutaj zdjęcie gdy położyłem już parę kawałków maty
tutaj z małych kawałków oblepiona klamka, oczywiście opalarką trzeba odpowiednio rozgrzać mate żeby stała się plastyczna i ładnie łączyła się w miejscach styku
trochę niżej
to już po wygłuszeniu środka
zbliżenie na którym widać jak rozgrzane krawędzie maty łączyły się ze sobą
inne ujęcie środka drzwi
czarne miejsce to miejsce bez izolacji taśmy dekarskiej, robiłem tak żeby kawałki taśmy były ze sobą sklejone
w tym kierunku zostały przyklejone te kawałki
tutaj natomiast widać efekt końcowy
wszystko składamy oczywiście w odwrotnej kolejności, i to chyba na tyle, jeśli są jakieś pytania proszę pytać pozdrawiam
poniżej zaznaczyłem miejsca w których są śruby mocujące dolną część poszycia drzwi, zdejmując je należy odłączyć sterowanie szybami elektrycznymi.
na poniższym zdjęciu widać w których miejscach są śruby mocujące uchwyt drzwiowy, po jego odkręceniu należy odłączyć przewody od syczka. Manetkę od sterowania lusterkami należy wypchnąć w górę i wysunąć przewód przez szczelinę montażową.
w tym miejscu na zdjęciu poniżej widoczne jest miejsce w którym jest dodatkowy wkręt, miejsce jest to kolo zamka drzwi.
tutaj jeszcze jeden wkręt do odkręcenia.
tak wyglądały moje drzwi po zdjęciu tapicerki.
tutaj widzimy jak wyglądają drzwi pozbawione wszelakich folii ochronnych.
tutaj początek wygłuszania, korzystałem z mniejszych kawałków dlatego iż lepiej było mi to tam włożyć, do montażu maty odłączyłem cięgno zamka drzwi żeby było więcej miejsca.
tutaj zdjęcie gdy położyłem już parę kawałków maty
tutaj z małych kawałków oblepiona klamka, oczywiście opalarką trzeba odpowiednio rozgrzać mate żeby stała się plastyczna i ładnie łączyła się w miejscach styku
trochę niżej
to już po wygłuszeniu środka
zbliżenie na którym widać jak rozgrzane krawędzie maty łączyły się ze sobą
inne ujęcie środka drzwi
czarne miejsce to miejsce bez izolacji taśmy dekarskiej, robiłem tak żeby kawałki taśmy były ze sobą sklejone
w tym kierunku zostały przyklejone te kawałki
tutaj natomiast widać efekt końcowy
wszystko składamy oczywiście w odwrotnej kolejności, i to chyba na tyle, jeśli są jakieś pytania proszę pytać pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 paź 2008, o 16:10 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zioo
- Nowy
- Posty: 499
- Rejestracja: 9 sie 2008, o 21:44
- Imię: Adam
- Lokalizacja: ŁDZ
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Wygluszenie drzwi Corsa B
ja mam pytanie wazyles +/- ile wyszlo kg tych mat?? mam w planach wygluszenie takimi samymi matami i chcialbym wiedziec czy nie zbierac na lzejsze..
ps. PROFI ROBOTA !!
ps. PROFI ROBOTA !!
Morette bitch !! ZłooGarage - elektryka/mechanika pojazdowa 883 969 504
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Wygluszenie drzwi Corsa B
te zewnetrzne obstawiam, ze niestety poodpadaja.
ps. "Dźwięk jest jakby pozbawiony braku wyrazistości" - dlugo czytalem i chyba wystarczy odwrocic na "dzwiek jest bardziej wyrazisty"
ps. "Dźwięk jest jakby pozbawiony braku wyrazistości" - dlugo czytalem i chyba wystarczy odwrocic na "dzwiek jest bardziej wyrazisty"
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- RotkiV
- Swój
- Posty: 522
- Rejestracja: 27 lut 2008, o 13:38
- Imię: Wiktor
- Lokalizacja: Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wygluszenie drzwi Corsa B
jak miejsce klejenia nie bylo tluste to nie odpadnie.. u mnie sie juz tak trzyma 4 miesiace, ja u siebie wygluszylem tylko od zewnatrz i juz bylo czuc roznice w dzwieku. mialem okazje sie przyjzec jak to robia ludzie robiacy to na codzien i oni NAJPIERW DOCINA ODPOWIENIE KAWALKI POZNIEJ PODGRZEWAJA I KLEJA DO DRZWI. tego chyba brakowalo w manalu.
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Wygluszenie drzwi Corsa B
jesli sa to maty app (a tak wygladaja) to mroz im nie sluzy i potrafia troche popekac, tam gdzie sa male miejsca styku z blacha moze to powodowac odpadanie (moje maty sa na aucie dluzej niz 4 miesiace)RotkiV pisze:jak miejsce klejenia nie bylo tluste to nie odpadnie..
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- DaroXE
- Nowy
- Posty: 121
- Rejestracja: 12 sie 2008, o 15:34
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Wygluszenie drzwi Corsa B
No ładna ładna robota czekałem na taki manual własnie
powiedz jeszcze ile tych mat zużyłeś na jedne drzwi
powiedz jeszcze ile tych mat zużyłeś na jedne drzwi
Czarnulka... troche koni już to ma pod maską...
- Mat
- Nowy
- Posty: 340
- Rejestracja: 14 wrz 2008, o 19:25
- Lokalizacja: Lbt
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Wygluszenie drzwi Corsa B
Zioo: nie ważyłem tego ile to waży ale sądze że nie tak dużo...
Endo: juz poprawilem dzień pełen wrażeń to można się pogubić w słownictwie , powierchnie wczesniej umyłem i dokładnie odtłuściłem, mata była podgrzewana wcześniej żeby ja uplastycznić...
Gnejsik: na każde z drzwi poszło mi jakieś 5mat o wymiarach 25x50cm.
Endo: juz poprawilem dzień pełen wrażeń to można się pogubić w słownictwie , powierchnie wczesniej umyłem i dokładnie odtłuściłem, mata była podgrzewana wcześniej żeby ja uplastycznić...
Gnejsik: na każde z drzwi poszło mi jakieś 5mat o wymiarach 25x50cm.
-
- Nowy
- Posty: 269
- Rejestracja: 11 sie 2008, o 22:03
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wygluszenie drzwi Corsa B
W celu zapobiegnięcia odpadaniu mat, można blachę odtłuścić np. denaturatem , a przede wszystkim warto celem poprawienia przyczepności, podgrzać taśmę np. opalarką (jeśli takową posiadamy), wtedy taśma Soundal bo takową mam na myśli trzyma się zajebiście i nie ma mowy żeby coś odpadło. Sam nie dawno robiłem wygłuszenie, tylko zamiast mat APP od wewnętrznej strony drzwi zastosowałem również taśmę dekarską Soundal, ponieważ jak już Ktoś tutaj wspomniał maty lubią pękać w minusowych temp. no i ja mam taśmę na całej powierzchni wewnętrznej i zewnętrznej drzwi Pozdro
- blood1989
- Nowy
- Posty: 178
- Rejestracja: 2 lut 2009, o 09:10
- Imię: Mateusz
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wygluszenie drzwi Corsa B
Jeśli mogę dodać od siebie 3 grosze
Wydaje mi się że trzeba zrobić najpierw podział co jest co:
1) Wytłumienie -> pozbycie się rezonansów blachy (pozbycie się odbicia fali generowanej przez tylną część membrany głośnika można zrobić inaczej ale o tym napiszę niedługo na swojej stronie). W tym przypadku (zdjęcia) częściowo to zrobiono ale źle gdyż:
a) na cięgna nakłada się rurki aby lekko pracowały;
b) zakryto miękkim materiałem otwory technologiczne co nie spełnia dobrze swojego zadania (choć to teoretycznie lepsze niż nic.
2) Wygłuszenie -> pozbycie się dźwięku przenikającego przez ścianki komory drzwi do środka samochody (aby dźwięk dla osób znajdujących się w samochodzie wydobywał się wyłącznie z przedniej strony membrany). Ponieważ tego nie robi się matami uznaję że tego tu nie zrobiono.
3) Tu nie zamontowano dystansów gdyż zastosowano oryginalne głośniki -> więc nie było takiej potrzeby;
4) Nie zastosowano osłony głośnika która może być również elementem tłumienia fali "tylnej" ale o tym później na mojej stronie.
PS
Ogólnie jest źle ale mogło by być gorzej jakby nic nie zostało zrobione.
Z drugiej strony dodam -> Jest w sieci multum zdjęć jak to całe wnętrze po zdjęciu tapicerki jest oklejane matami. Jest to dla mnie ... przejaw ... nazwę to ... przerostu formy nad treścią aby nikomu nie dopiec. Jeśli ktoś nie rozumie co, dlaczego, po co, gdzie i jakiej ilości się stosuje to okleja całość. Można zapłacić 700 zł za maty i 300 zł za robociznę ale ja wolę wziąć 300 zł za maty i 700 zł za robociznę i nie zrobię gorzej :hyhy: a samochód będzie lżejszy i będzie dzięki temu mniej palił więc klientowi się to opłaci.
Wydaje mi się że trzeba zrobić najpierw podział co jest co:
1) Wytłumienie -> pozbycie się rezonansów blachy (pozbycie się odbicia fali generowanej przez tylną część membrany głośnika można zrobić inaczej ale o tym napiszę niedługo na swojej stronie). W tym przypadku (zdjęcia) częściowo to zrobiono ale źle gdyż:
a) na cięgna nakłada się rurki aby lekko pracowały;
b) zakryto miękkim materiałem otwory technologiczne co nie spełnia dobrze swojego zadania (choć to teoretycznie lepsze niż nic.
2) Wygłuszenie -> pozbycie się dźwięku przenikającego przez ścianki komory drzwi do środka samochody (aby dźwięk dla osób znajdujących się w samochodzie wydobywał się wyłącznie z przedniej strony membrany). Ponieważ tego nie robi się matami uznaję że tego tu nie zrobiono.
3) Tu nie zamontowano dystansów gdyż zastosowano oryginalne głośniki -> więc nie było takiej potrzeby;
4) Nie zastosowano osłony głośnika która może być również elementem tłumienia fali "tylnej" ale o tym później na mojej stronie.
PS
Ogólnie jest źle ale mogło by być gorzej jakby nic nie zostało zrobione.
Z drugiej strony dodam -> Jest w sieci multum zdjęć jak to całe wnętrze po zdjęciu tapicerki jest oklejane matami. Jest to dla mnie ... przejaw ... nazwę to ... przerostu formy nad treścią aby nikomu nie dopiec. Jeśli ktoś nie rozumie co, dlaczego, po co, gdzie i jakiej ilości się stosuje to okleja całość. Można zapłacić 700 zł za maty i 300 zł za robociznę ale ja wolę wziąć 300 zł za maty i 700 zł za robociznę i nie zrobię gorzej :hyhy: a samochód będzie lżejszy i będzie dzięki temu mniej palił więc klientowi się to opłaci.