Strona 1 z 1
Inter Alloy - jaka jakość?
: 27 gru 2008, o 21:16
autor: Marko
Chciałem uzyskać informacje co do producenta sprężyn Inter Alloy, ponieważ nigdy o nim nie słyszałem, może Ktoś się orientuje czy są one cokolwiek warte...?
http://www.allegro.pl/item510175179_spr ... _cena.html
p.s lepiej wybrać takie sprężyny nówki, czy za mniej więcej te same pieniążki używane Eibachy..?

Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 27 gru 2008, o 21:18
autor: kruszyn1
ja bym brał Eibacha...
Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 27 gru 2008, o 21:25
autor: Marko
tak myślę że te Inter Alloy to jakaś chińska jakość pakowana w niemieckie pudełko, ale chciałem zasięgnąć opinii innych Osób, które miały do czynienia z nimi w praktyce... co do Eibachów nawet nie ma co porównywać, ale czy warto dać za mniej więcej 3 letnie Eibachy kwotę 320zł??

(chyba nie, ale może się mylę..)
Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 28 gru 2008, o 20:51
autor: Marko
Prosiłbym o informacje: czy Eibachy są bardziej miękkie (w rozumieniu komfortowe) niż Weitec-i, czy jest na odwrót. Jakby Ktoś mi mógł zrobić takie krótkie zestawienie (Eibach,H&R,Weitec,Vogtland,Gt Cupline, Jamex itd.)
Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 28 gru 2008, o 20:55
autor: kruszyn1
vogtland (koni) bardzo komfortowe

jamex wg mnie bardzo twarde (miałem zestaw 70/50 i był beton)
h&r podobno bardzo twarde (Aro ma już ich dość

)
cupline coś pomiędzy vogtland, a jamex
Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 28 gru 2008, o 21:11
autor: Marko
mógłbyś tu jeszcze wcisnąć pomiędzy to gdzieć KW i Weiteca..? Aro chyba nie jeździł na Weitec-u...
Prosiłbym o informacje jakie sprężyny są w miarę komfortowe, bo ku... na te jeba... polskie drogi gdzie co metr jest dziura wielka jak kanion krateru i ja przy tym skaczący pod niebo i uderzający głową w podsufitkę to krew mnie zalewa, a o komforcie to żadnym mowy być nie może

Generalnie jakie możecie mi polecić sprężyny które ładnie wybierają dziury na drodze, obniżające max 30mm (nie chcę bardziej obniżać pod 15'')
p.s
Kruszyn mówisz że Vogtland są komfortowe, ale pewnie w grę wchodzą tylko nowe (a to mi się średnio widzi

), bo Kto mi sprzeda używki Vogtland 30mm, na pewno na to potrzeba dużo czasu, a ja do przyszłej zimy nie chcę czekać

dzięki za odzew na mój "apel"

Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 28 gru 2008, o 21:25
autor: kruszyn1
załóż seryjne, albo ma wyglądać, albo być komfortowo

ja napisałem co gdzieś tam wyczytałem
reszty nie wcisne bo nie znam, może ktoś inny się odezwie
ja mam Vogtland nowe i jest bajeczka, ale springi nie zmieniają swojej charakterystyki z wiekiem (chyba

)
jak nie chcesz czekać to kup to co jest, "męcz" się z tym co masz lub kup seryjne dla corsy gsi

Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 28 gru 2008, o 22:02
autor: Marko
Podobno na nasze kochane polskie drogi optymalnym rozwiązaniem są sprężyny Vogtlanda i KW. Tak jak napisałeś Gnejsik , H&R-y, Jamex są twarde, a Eibachy stoją tak po środku
p.s sprawność sprężyn 75% to jest dużo?

Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 29 gru 2008, o 13:09
autor: -=m&m=-
Swego czasu Vogtland wsadzał swoje sprezyny do kit'ów KONI

nie wiem jak jest teraz ... ja w swojej karierze miałem tylko seryjne sprezyny i eibacha. Eibach był dla mnie super rozwiązaniem. W połączeniu z regulowanymi amortyzatorami SPAX dawał mozliwości ustawienia od całkowitej deski po pełny komfort przy pokonywaniu polskich dróg.
Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 29 gru 2008, o 16:50
autor: Marko
Czy sprężyny KW są bardzo twarde?? czy Ktoś na nich jeździł?? w porównaniu z Eibach, Vogtland i Weitec-iem

(bardziej miękkie/twarde).... z góry dzięki za pomoc
Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 31 gru 2008, o 15:22
autor: Aro
nie kojarzę, żeby ktoś kiedyś w klubie jeździł na KW

co do tych H&R to faktycznie na pewno są dużo twardsze od Koni - to akurat wiem z autopsji, jeżdżąc dla porównania z Piratem i Endo. Że Vogtland robi sprężyny dla Koni czytałem w wielu miejscach i potwierdzali to również ludzie z kilku sklepów handlujących tym.
Wafel, a skąd informacje, że Vogtland jest badziej komfortowy od Eibacha? Wyczytałem gdzieś w archiwum jak Stelmi pisał, że jeździł na obu i miększy był Eibach.
Temat w sam raz dla mnie, bo właśnie stoję przed dylematem co kupić

Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 31 gru 2008, o 15:53
autor: kruszyn1
Aro ja na Eibachu nie jeździłem, ale Vogtland jest wg mnie bardzo miękki...
Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 31 gru 2008, o 16:43
autor: Marko
przeglądając różne stronki i fora w necie przeważnie spotykałem się z opinią że Vogtland (Koni) jest najmiększy i przez to najbardziej komfortowy. Troszkę twardsze są Eibachy, ale komfort też jest Ok (taka optymalna opcja), zaś Weitec twardszy od obu wyżej wymienionych (wiem to z własnej autopsji;), a hardcore to h&r, KW i jeszcze mogę dodać Jamex.

tyle udało mi się zdobyć informacji

pozdro
Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 5 sty 2009, o 00:38
autor: szajboos
Miałem w Kadecie KW i było hardcore'owo na dziurach, ale w zakręcie świetnie trzyma

Re: Inter Alloy - jaka jakość?
: 5 sty 2009, o 12:23
autor: endo
jak ma byc komfortowo to ja bym bral w kolejnosci:
1. eibach
2. vogtland (koni)
eibacha pamietam tylko z czasow corsy Wow'a, ale b. wiele osob poleca je do lekkiego utwardzenia serii