Strona 1 z 1

hamulce - miękki pedał

: 4 lut 2009, o 13:45
autor: Gesio_CB
Po wymianie szczęk, cylinderków i wszystkiego co sie w bębnie znajduje związane z hamulcami, auto nie hamuje tak jak ma hamowac. To znaczy pedał hamulca jest miekki, wpada gdzie 3/4 do podlogi, hamuje ale slabo.
Samoregulatory Porszak ustawilem tak ja radziles.
Układ został też odpowietrzony. Już nie mam pomysłu co jeszcze może byc powodem :bardzozly: Znajomy u którego to razem robiliśmy powiedzial że to ma sie wyrobic... Aha i przy każdym wciśnięciu pedała (na zapalonym silniku) słycha takie syczenie
Pomóżcie

Re: hamulce

: 4 lut 2009, o 14:57
autor: STELMI
odpowietrz jeszcze raz, bo to wygląda na zapowietrzony układ

Re: hamulce

: 4 lut 2009, o 15:35
autor: fotograf
Może wąż od podciśnienia do serwa jest nieszczelny ?

Re: hamulce

: 4 lut 2009, o 17:28
autor: corsarz1984
Odpowietrz jeszcze raz, musiało zostać jeszcze powietrze.

Re: hamulce

: 5 lut 2009, o 08:32
autor: darkmedia
a za nim odpowietrzysz to sprawdz szczelność przewodów hamulcowych... bo może gdzieś wyciek masz....

Re: hamulce

: 8 lut 2009, o 19:21
autor: pajak2444
zmien płyn na nowy !!!
czesto nasze stare płyny sa juz bardzo zapowietrzonei brudne, ja po zmianie plynu jestem zadowolony.
Tylko przydałyby się wentyle na przedniej osi i tarcze na tyle.
Manuala jak zamontowac tarcze na tył juz widzialem, a jak jest z wentylami na przod?
od ktorego opla, jaka tarcze, od czego zaciski.
jakie największe tarcze do felg max 15" ?

Re: hamulce

: 8 lut 2009, o 20:12
autor: STELMI
Opel Vectra B 1.6, 1.8, Astra GSI, Kadett GSI zaciski ATE (z Kadetta to ważne, bo w pierwszych latach były inne), tarcza 256mm X24mm wentylowana, wchodzi felga 14"

Re: hamulce

: 8 lut 2009, o 23:56
autor: kruszyn1
można też 288 - ale na to już tylko 15cali ;)

Re: hamulce

: 9 lut 2009, o 09:57
autor: pajak2444
kruszyn1 pisze:można też 288 - ale na to już tylko 15cali ;)
czy 288 wychodziły w 4x100mm?
jak wygląda sprawa zamocowania jarzm w CORSIE B , Plug&Play czy trzeba dorabiać przejściówki ?
Czy z astry, kadetta itp pasują bez przeróbek?

Rozumiem że jest potrzebny zacisk+ jarzmo seryjne + tarcza naturalnie , czy jeszcze jakies elementy ?

Re: hamulce

: 9 lut 2009, o 15:20
autor: -=m&m=-
pajak2444 pisze: czy 288 wychodziły w 4x100mm?
nie
pajak2444 pisze: jak wygląda sprawa zamocowania jarzm w CORSIE B , Plug&Play czy trzeba dorabiać przejściówki ?
Czy z astry, kadetta itp pasują bez przeróbek?

Rozumiem że jest potrzebny zacisk+ jarzmo seryjne + tarcza naturalnie , czy jeszcze jakies elementy ?
w przypadku 256x24 plug&play przekładasz jarzmo plus zacisk, z elementów któych nie wymieniłes to jeszcze klocki :grin: :-P :oko:

Re: hamulce

: 9 lut 2009, o 18:54
autor: fotograf
Jak byś chciał tarcze 288 z rozstawem 4x100 to uderz na ATT - tam aktualnie się zbiera ekipa na zamówienie większej ilości takich tarcz we firmie Mikoda :oko:

Re: hamulce

: 9 lut 2009, o 21:08
autor: STELMI
-=m&m=- pisze: w przypadku 256x24 plug&play przekładasz jarzmo plus zacisk, z elementów któych nie wymieniłes to jeszcze klocki :grin: :-P :oko:
w corsie C20XE mi nie pasowały. Przekładałem dokładnie ten sam komplet wymontowany z 1.2 16V do tej w której miałem C20XE i tak jakby ET jarzm nie pasowało i tarło o tarczę, że nie można było kręcić kołem. Jestem ciekaw (bo nie sprawdziłem jeszcze) jak będzie teraz mi pasować

Re: hamulce

: 10 lut 2009, o 07:08
autor: -=m&m=-
STELMI pisze:w corsie C20XE mi nie pasowały. Przekładałem dokładnie ten sam komplet wymontowany z 1.2 16V do tej w której miałem C20XE i tak jakby ET jarzm nie pasowało i tarło o tarczę, że nie można było kręcić kołem
w tym przypadku wszystko zalezy od prawidlowej obróbki piasty pod c20xe :oko: w standardzie tak jak napsiałem wszystko jest plug&play

Re: hamulce

: 16 lut 2009, o 22:15
autor: corsarz1984
Teraz ja mam problem z hamulcami :-? . Mianowicie wymieniłem bębny, szczęki, cylinderki i ine rzeczy z bębnów. Odpowietrzyłem prawą i lewą stronę oczywiście z tyłu, i teraz tylne koła przy hamowaniu stoją, o ile wiem to mają hamować 20% tego co przód ale na pewno hamują mocniej. Samoregulatory ustawiłem tak aby nałożyć bęben i nim obrócić, więc jaka przyczyna?

Re: hamulce

: 17 lut 2009, o 20:48
autor: A-rek
zmieniales plyn hamulcowy :)5 a przod odpowietrzony :)5

Re: hamulce

: 17 lut 2009, o 21:37
autor: corsarz1984
już wszystko ok, odpowietrzyłem dzisiaj przód chociaż nie był zapowietrzony ale teraz chamulce żyleta :)2

Re: hamulce - miękki pedał

: 29 sty 2015, o 23:36
autor: djrafix
Witam, mam problem ten sam, wymieniłem klocki z prozdu , z tyłu bebny i szczeki sa w db stanie. Pedał mi wchodzi w podłoge bardzo nisko bierze, nie mam pojecia co to moze byc, jakis czas temu zmieniałem pompe hamulcową bo poprzednia zawiodła. A powiem ciekawostke,gdy chce odpowietrzyc hamulce, to wtedty całkiem znikają ;o i z jednego tylnego koła zauwazylem jak by mało tryskało płynem ? Przyczyna znow złej pompki ?! Kupilem ze szrotu uzywke...a co najlepsze gdy auto jest zgaszone,pedal jest twardy ok, dziwny przypadek.....uszkodzone serwo?. Płyn zmieniany.

Re: hamulce - miękki pedał

: 4 mar 2015, o 20:38
autor: ja37
Mam taki sam przypadek, jak post wyżej....
Pompa nowa, płynu przepompowałem z 1,5 litra.
Jeszcze zmienie wężyki elastyczne i wąż serwa.
Nie mam porównania, jak było w tym aucie wcześniej, bo prawie nie hamowało, jak zakupiłem.
Na zgaszonym pedał twardy, na zapalonym dam radę stopniowo go wcisnąć do dechy.
Mam ABS.
Serwo działa, bo po zapaleniu pedał się zagłębia.
Macie pomysły jakieś inne, co mogę jeszcze zrobić?

Re: hamulce - miękki pedał

: 4 mar 2015, o 21:04
autor: Porszak
ja tez mialem lipne heble i po wymianie przewodow na oplot poprawilo sie ale nie do konca. heble sa dobre, ale kiedy kope w pedal to jest opor i lapia powoli, jak wciskam powoli to ladnie idzie w dol i mocno bierze. u mnie chyba tylko servo zostało do wymiany, chyba ze zaworek na przewodzie podcisn do serva

Re: hamulce - miękki pedał

: 4 mar 2015, o 21:36
autor: Zynio
ja37 pisze:Mam taki sam przypadek, jak post wyżej....
Pompa nowa, płynu przepompowałem z 1,5 litra.
Jeszcze zmienie wężyki elastyczne i wąż serwa.
Nie mam porównania, jak było w tym aucie wcześniej, bo prawie nie hamowało, jak zakupiłem.
Na zgaszonym pedał twardy, na zapalonym dam radę stopniowo go wcisnąć do dechy.
Mam ABS.
Serwo działa, bo po zapaleniu pedał się zagłębia.
Macie pomysły jakieś inne, co mogę jeszcze zrobić?
Porszak pisze:ja tez mialem lipne heble i po wymianie przewodow na oplot poprawilo sie ale nie do konca. heble sa dobre, ale kiedy kope w pedal to jest opor i lapia powoli, jak wciskam powoli to ladnie idzie w dol i mocno bierze. u mnie chyba tylko servo zostało do wymiany, chyba ze zaworek na przewodzie podcisn do serva
Miałem tak zanim nie zmieniłem pompy hamulcowej na więkrzą, taki obiaw gdy zmieniłem układ hamulcowy na więkrzy

Re: hamulce - miękki pedał

: 5 mar 2015, o 04:36
autor: ja37
Jedyne, co różni obecną corsę od dwóch poprzednich to ABS.
A w poprzednich hamulec "brał" od samego początku naciskania, więc nie pompa jest problemem, tak sądzę.

Re: hamulce - miękki pedał

: 5 mar 2015, o 08:47
autor: Zynio
ja37 pisze:Jedyne, co różni obecną corsę od dwóch poprzednich to ABS.
A w poprzednich hamulec "brał" od samego początku naciskania, więc nie pompa jest problemem, tak sądzę.
może być to co u mnie że odpowietrzam hamulce i dalej jest trochę miękki więc wyjeżdżam na odcinek testowy i próbuje zahamować tak aby ABS się włączył robię tak kilka razy i potem jeszcze raz odpowietrzam i jest w porządku
bo nasz moduł ABS nie ma czegoś takiego żeby można było zrobić test czyli włączyć pompę absu aby sama się odpowietrzyła tak jak w nowych autach

Re: hamulce - miękki pedał

: 5 mar 2015, o 14:51
autor: ja37
ABS działa, testowałem kilka razy na śliskim.
Post Porszaka mnie natchnął i wygląda na to, że serwo mi padło.
To by mi załatwiło sprawę hamulców, jak i rosnących obrotów.