Strona 1 z 1

Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 09:07
autor: sasiadwroc
Witam

Wróciłem po paru latach na forum... powód jeden. Chcę sobie sprawić mocną CB.
Wiem, że narażam się na potępienie zadając takie pytanie i na burzę na forum :grin: , ale wypadłem troszkę z rytmu i potrzebuję pomocy.

Temat: wybór silnika.
Opcje: 1600 z GSi czy 2000 z Astry ?

O koniecznych przeróbkach coś już wiem, ale pytanie: czy od razu kupić jakiegoś Gsi (potem łatwiejszy ew. SWAP) czy może jakiegoś sztrymsa 1.2 zapodać jako dawcę budy ?
(ps. o hamulcach, kompie, wiązka itp. itd nie wspominam - wiadoma rzecz).

Poza tym, nigdy nie jeździłem ani Gsi ani X20XE. Możecie mi opisać wrażenia ? Istotna różnica ? Jakie zachowanie na drodze ?

Może wystarczy GSi + parę zmian dla dodania koników ?

Będę wdzięczny za każdą opinię :)

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 09:34
autor: fotograf
Zadaj sobie pytanie jakie moce chcesz mieć w corsie i do czego ona ma być.
No i ile kasy chcesz na to wydać. Jeśli interesuje Cię mocne dłubanie silnika związane z kosztami (wałki, box, strojenie) i moce ok 120-130KM to kuc jakąś GSi - tyle że ciężko trafić na silnik który był by w dobrym stanie więc trzeba by doliczyć też koszty remontu motoru.
Jeśli chcesz bezawaryjną, nie dłubaną jednostkę o mocy fabrycznej 150KM to wsadzaj silnik C20XE razem ze skrzynią. Jest już tyle cors zarówno A jak i B z tymi silnikami że trudno zliczyć i większość jeździ nimi na co dzień i bez problemu dają radę :oko:
No i jaki masz przede wszystkim silnik na myśli? Bo nie ma X20XE - albo C20XE (150KM) albo X20XEV (136KM).
Co do samochodu to jeśli chcesz swapować to kup cokolwiek co będzie tanie i nie przegnite :oko:

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 09:46
autor: sasiadwroc
fotograf pisze:Zadaj sobie pytanie jakie moce chcesz mieć w corsie i do czego ona ma być.
Do jazdy na co dzień - tzn. w weekendowe napinania się :-D
No i ile kasy chcesz na to wydać.
Myślę tak do 10 000pln.
No i jaki masz przede wszystkim silnik na myśli? Bo nie ma X20XE - albo C20XE (150KM) albo X20XEV (136KM).
Tak przepraszam, pomyłka.
No właśnie - łatwiej chyba dzisiaj znaleźć w lepszym stanie X20XEV nie ? + ew. remoncik.
Stare C20XE mogą być zajechane jak sandały Chrystusa co ? :-?
Choć z drugiej strony: tylko 136 KM ? :lol:

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 10:00
autor: kruszyn1
tylko 136? :lol: tylko 150? ;) można tak bez końca ;)
2.0 masz 150km obcykane na forum ze wszystkich stron i latasz, ogarniesz zawias i opony to kilka aut się złoi ;)
1,6 już wskazane troche podłubać żeby zaczęło latać ;) ale Porszak nadłubał ok 170KM tylko jakie koszta...

każdy silnik którego byś nie kupił wskazany remoncik więc buda + silnik + remont = ok 10tys... na mody może zabraknąć ;)
a gdzie hamulce, zawias, jakaś felga ? ;)

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 10:11
autor: sasiadwroc
Tańsza wersja to kupno już takiego CB z 2.0.
Co jakiś czas na necie się pojawia jakiś ok. 8000-10000 pln + potem ew. przegląd silnika.


ps. no dobra+ a co z C20NE ?
Takiego można za 800pln wyhaczyć + remoncik....

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 10:20
autor: fotograf
... + czapka, ssący, wałek od 18E i mamy też w okolicach 140-150 KM :oko:
no i tańsze części. Jeśli nie przeszkadza Ci fakt posiadania 8 zaworówki to jest to ciekawa alternatywa :oko:
Co do gotowca to aktualnie jedna corsa po swapie godna uwagi jest na sprzedarz :

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7542645

cały wątek o tej corsie tutaj :

viewtopic.php?f=47&t=62815

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 10:25
autor: sasiadwroc
Nie przeszkadza mi fakt 8zaworów. Wręcz mniejszy stres - konstrukcja cepa- każdy mechanior ją zna jak własną kieszeń.

A to autko również ciekawe...choć felgi dla mnie od razu do wymiany :-D

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 10:55
autor: endo
ja bym ustawil w ten sposob do kjs:
1. jesli wystarczy ok. 130-140km i nie przeszkadza >1600ccm to c20ne: z racji 'konstrukcji cepa', momentu na dole (co na kreciolkach moze byc przydatne) i taniosci rozwiazania
2. jesli korci Cie cos bardziej wyrafinowanego, ale i delikatniejszego to nadlubane c16xe, minusem cena do osiagniecia mocy ok. 140-150km i charakter wiertarki; na plus <1600ccm (nie wiem czy takie klasy obowiazuja w kjs)
3. c20xe to rozwiazanie gdzies po srodku 1 i 2. i no i najwieksze mozliwosci zwiekszania mocy, ale w tym przypadku chyba nie ma koniecznosci 150+km

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 11:26
autor: sasiadwroc
endo pisze:ja bym ustawil w ten sposob do kjs:
1. jesli wystarczy ok. 130-140km i nie przeszkadza >1600ccm to c20ne: z racji 'konstrukcji cepa', momentu na dole (co na kreciolkach moze byc przydatne) i taniosci rozwiazania
i wiesz...chyba tego będę szukał. Nie mam w planach KJS, chcę mieć autko, które da mi radość z jazdy po mieście na codzień.
Przekonuje mnie prostota, koszty.... silnik znam też dość dobrze, bo miałem przez 2 lata Calibrę z C20ne.
Nigdy mnie nie zawiodła.
A jak z montażem C20ne ? Też konieczność dorabiania łap itp.... ?

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 11:33
autor: fotograf
tak samo jak ze swapem na każdy inny duży blok :oko:

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 12:07
autor: sasiadwroc
A że tak jeszcze bardziej zamieszam...
Co jeśliby tak 1,5 td wrzucić na pokład i pomieszać m.in. w oprogramowaniu ?
Znane są przypadki ?

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 12:39
autor: kruszyn1
1,5 td zmieniasz dawke paliwa, kręcisz turbine i robisz jakieś 90KM bez żadnych grubszych zmian,a jak dołożysz IC to może być tylko lepiej ;)

lepszym wyjściem byłoby 1,7 td z astry czy czegoś takiego ;)
tu:
http://www.corsaclub.pl/forum2/topics49/13872.htm
masz projekt podkręcone 1,7 td na około 120KM

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 13:56
autor: bix
AFAIR silniki 1,5 td nie miały kompa do silnika tylko do abs'u i reszty elektroniki.

Re: Dylemat na silnikiem.

: 9 lut 2009, o 16:34
autor: bartezop
sasiadwroc pisze: A to autko również ciekawe...choć felgi dla mnie od razu do wymiany :-D

O ktore felgi ci chodzi ? bo w ogloszeniu jest opcja z alu i stala

Jesli cie interesuje to mam jeszcze niedokonczone w polerce 15" ori z calibry i do tego 2 opony 195/45 jakies 6mm biezniaka. Cena z tymi felgami to 8100zl

pozdro

Re: Dylemat na silnikiem.

: 10 lut 2009, o 18:54
autor: robertnet
fotograf pisze: Bo nie ma X20XE
jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisosci :oko:

Re: Dylemat na silnikiem.

: 10 lut 2009, o 19:00
autor: fotograf
robertnet pisze:
fotograf pisze: Bo nie ma X20XE
jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisosci :oko:
EPC nic o nim nie wie :oko:

EDIT
Jeśli miałeś na myśli X20SE jak napisał szajboos to faktycznie były takie - C20NE z podniesionym stopniem sprężania i EGRem :oko:

Re: Dylemat na silnikiem.

: 10 lut 2009, o 19:27
autor: robertnet
przepraszam w omedze B,
i sorry za małe ot.

Re: Dylemat na silnikiem.

: 11 lut 2009, o 12:10
autor: szajboos
robertnet pisze:
fotograf pisze: Bo nie ma X20XE
jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisosci :oko:

X20SE tak gwoli scisłosci :oko: