Strona 1 z 1
Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 09:07
autor: sasiadwroc
Witam
Wróciłem po paru latach na forum... powód jeden. Chcę sobie sprawić mocną CB.
Wiem, że narażam się na potępienie zadając takie pytanie i na burzę na forum

, ale wypadłem troszkę z rytmu i potrzebuję pomocy.
Temat: wybór silnika.
Opcje: 1600 z GSi czy 2000 z Astry ?
O koniecznych przeróbkach coś już wiem, ale pytanie: czy od razu kupić jakiegoś Gsi (potem łatwiejszy ew. SWAP) czy może jakiegoś sztrymsa 1.2 zapodać jako dawcę budy ?
(ps. o hamulcach, kompie, wiązka itp. itd nie wspominam - wiadoma rzecz).
Poza tym, nigdy nie jeździłem ani Gsi ani X20XE. Możecie mi opisać wrażenia ? Istotna różnica ? Jakie zachowanie na drodze ?
Może wystarczy GSi + parę zmian dla dodania koników ?
Będę wdzięczny za każdą opinię

Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 09:34
autor: fotograf
Zadaj sobie pytanie jakie moce chcesz mieć w corsie i do czego ona ma być.
No i ile kasy chcesz na to wydać. Jeśli interesuje Cię mocne dłubanie silnika związane z kosztami (wałki, box, strojenie) i moce ok 120-130KM to kuc jakąś GSi - tyle że ciężko trafić na silnik który był by w dobrym stanie więc trzeba by doliczyć też koszty remontu motoru.
Jeśli chcesz bezawaryjną, nie dłubaną jednostkę o mocy fabrycznej 150KM to wsadzaj silnik C20XE razem ze skrzynią. Jest już tyle cors zarówno A jak i B z tymi silnikami że trudno zliczyć i większość jeździ nimi na co dzień i bez problemu dają radę
No i jaki masz przede wszystkim silnik na myśli? Bo nie ma X20XE - albo C20XE (150KM) albo X20XEV (136KM).
Co do samochodu to jeśli chcesz swapować to kup cokolwiek co będzie tanie i nie przegnite

Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 09:46
autor: sasiadwroc
fotograf pisze:Zadaj sobie pytanie jakie moce chcesz mieć w corsie i do czego ona ma być.
Do jazdy na co dzień - tzn. w weekendowe napinania się
No i ile kasy chcesz na to wydać.
Myślę tak do 10 000pln.
No i jaki masz przede wszystkim silnik na myśli? Bo nie ma X20XE - albo C20XE (150KM) albo X20XEV (136KM).
Tak przepraszam, pomyłka.
No właśnie - łatwiej chyba dzisiaj znaleźć w lepszym stanie X20XEV nie ? + ew. remoncik.
Stare C20XE mogą być zajechane jak sandały Chrystusa co ?

Choć z drugiej strony: tylko 136 KM ?

Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 10:00
autor: kruszyn1
tylko 136?

tylko 150?

można tak bez końca

2.0 masz 150km obcykane na forum ze wszystkich stron i latasz, ogarniesz zawias i opony to kilka aut się złoi

1,6 już wskazane troche podłubać żeby zaczęło latać

ale Porszak nadłubał ok 170KM tylko jakie koszta...
każdy silnik którego byś nie kupił wskazany remoncik więc buda + silnik + remont = ok 10tys... na mody może zabraknąć

a gdzie hamulce, zawias, jakaś felga ?

Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 10:11
autor: sasiadwroc
Tańsza wersja to kupno już takiego CB z 2.0.
Co jakiś czas na necie się pojawia jakiś ok. 8000-10000 pln + potem ew. przegląd silnika.
ps. no dobra+ a co z C20NE ?
Takiego można za 800pln wyhaczyć + remoncik....
Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 10:20
autor: fotograf
... + czapka, ssący, wałek od 18E i mamy też w okolicach 140-150 KM
no i tańsze części. Jeśli nie przeszkadza Ci fakt posiadania 8 zaworówki to jest to ciekawa alternatywa
Co do gotowca to aktualnie jedna corsa po swapie godna uwagi jest na sprzedarz :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7542645
cały wątek o tej corsie tutaj :
viewtopic.php?f=47&t=62815
Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 10:25
autor: sasiadwroc
Nie przeszkadza mi fakt 8zaworów. Wręcz mniejszy stres - konstrukcja cepa- każdy mechanior ją zna jak własną kieszeń.
A to autko również ciekawe...choć felgi dla mnie od razu do wymiany

Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 10:55
autor: endo
ja bym ustawil w ten sposob do kjs:
1. jesli wystarczy ok. 130-140km i nie przeszkadza >1600ccm to c20ne: z racji 'konstrukcji cepa', momentu na dole (co na kreciolkach moze byc przydatne) i taniosci rozwiazania
2. jesli korci Cie cos bardziej wyrafinowanego, ale i delikatniejszego to nadlubane c16xe, minusem cena do osiagniecia mocy ok. 140-150km i charakter wiertarki; na plus <1600ccm (nie wiem czy takie klasy obowiazuja w kjs)
3. c20xe to rozwiazanie gdzies po srodku 1 i 2. i no i najwieksze mozliwosci zwiekszania mocy, ale w tym przypadku chyba nie ma koniecznosci 150+km
Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 11:26
autor: sasiadwroc
endo pisze:ja bym ustawil w ten sposob do kjs:
1. jesli wystarczy ok. 130-140km i nie przeszkadza >1600ccm to c20ne: z racji 'konstrukcji cepa', momentu na dole (co na kreciolkach moze byc przydatne) i taniosci rozwiazania
i wiesz...chyba tego będę szukał. Nie mam w planach KJS, chcę mieć autko, które da mi radość z jazdy po mieście na codzień.
Przekonuje mnie prostota, koszty.... silnik znam też dość dobrze, bo miałem przez 2 lata Calibrę z C20ne.
Nigdy mnie nie zawiodła.
A jak z montażem C20ne ? Też konieczność dorabiania łap itp.... ?
Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 11:33
autor: fotograf
tak samo jak ze swapem na każdy inny duży blok

Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 12:07
autor: sasiadwroc
A że tak jeszcze bardziej zamieszam...
Co jeśliby tak 1,5 td wrzucić na pokład i pomieszać m.in. w oprogramowaniu ?
Znane są przypadki ?
Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 12:39
autor: kruszyn1
1,5 td zmieniasz dawke paliwa, kręcisz turbine i robisz jakieś 90KM bez żadnych grubszych zmian,a jak dołożysz IC to może być tylko lepiej
lepszym wyjściem byłoby 1,7 td z astry czy czegoś takiego

tu:
http://www.corsaclub.pl/forum2/topics49/13872.htm
masz projekt podkręcone 1,7 td na około 120KM
Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 13:56
autor: bix
AFAIR silniki 1,5 td nie miały kompa do silnika tylko do abs'u i reszty elektroniki.
Re: Dylemat na silnikiem.
: 9 lut 2009, o 16:34
autor: bartezop
sasiadwroc pisze:
A to autko również ciekawe...choć felgi dla mnie od razu do wymiany

O ktore felgi ci chodzi ? bo w ogloszeniu jest opcja z alu i stala
Jesli cie interesuje to mam jeszcze niedokonczone w polerce 15" ori z calibry i do tego 2 opony 195/45 jakies 6mm biezniaka. Cena z tymi felgami to 8100zl
pozdro
Re: Dylemat na silnikiem.
: 10 lut 2009, o 18:54
autor: robertnet
fotograf pisze: Bo nie ma X20XE
jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisosci

Re: Dylemat na silnikiem.
: 10 lut 2009, o 19:00
autor: fotograf
robertnet pisze:fotograf pisze: Bo nie ma X20XE
jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisosci

EPC nic o nim nie wie
EDIT
Jeśli miałeś na myśli X20SE jak napisał szajboos to faktycznie były takie - C20NE z podniesionym stopniem sprężania i EGRem

Re: Dylemat na silnikiem.
: 10 lut 2009, o 19:27
autor: robertnet
przepraszam w omedze B,
i sorry za małe ot.
Re: Dylemat na silnikiem.
: 11 lut 2009, o 12:10
autor: szajboos
robertnet pisze:fotograf pisze: Bo nie ma X20XE
jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisosci

X20SE tak gwoli scisłosci
