Typy silników w corsie i ich parametry
: 10 lut 2009, o 17:47
Spis silników montowanych w Corsie B oraz ich krótka charakterystyka
Silniki benzynowe 8 zaworowe
C12NZ
Moc : 45 KM przy 5000 obr/min.
Moment : 88 Nm przy 2800 obr/min.
Średnica cylindra : 72 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1195 cm^3
Stopień sprężania: 9,1:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 33 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 29 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
X12SZ
Moc : 45 KM przy 4600 obr/min.
Moment : 88 Nm przy 2800 obr/min.
Średnica cylindra : 72 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1195 cm^3
Stopień sprężania: 10:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 33 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 29 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
UWAGA - czasami rura od filtra powietrza oraz nakładka na wtrysk wygląda jak ta z C12NZ a pokrywa zaworów jest aluminiowa
C14NZ
Moc : 60 KM przy 5200 obr/min.
Moment : 103 Nm przy 2800 obr/min.
Średnica cylindra : 77,6 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1388 cm^3
Stopień sprężania: 9,4:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 33 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 29 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
X14SZ
Moc : 60 KM przy 5400 obr/min.
Moment : 106 Nm przy 3000 obr/min.
Średnica cylindra : 77,6 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1388 cm^3
Stopień sprężania: 9,6:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 38 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 31 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
C14SE
Moc : 82 KM przy 5800 obr/min.
Moment : 114 Nm przy 3400 obr/min.
Średnica cylindra : 77,6 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1388 cm^3
Stopień sprężania: 9,8:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 38 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 31 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
Silniki benzynowe 12 zaworowe :
X10XE
Moc : 54 KM przy 5600 obr/min.
Moment : 82 Nm przy 2800 obr/min.
Średnica cylindra : 72,5 mm
Skok tłoka : 78,6 mm
Pojemność skokowa : 973cm^3
Stopień sprężania: 10,1:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 94 mm
średnica talerzyka: 28 mm
średnica trzonka: 4,955 do 4,970 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 94 mm
średnica talerzyka: 25 mm
średnica trzonka: 4,930 do 4,945 mm
Wysokość głowicy : 126 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
Silniki benzynowe 16 zaworowe :
X12XE
Moc : 65 KM przy 5600 obr/min.
Moment : 110 Nm przy 4000 obr/min.
Średnica cylindra : 72,5 mm
Skok tłoka : 72,6 mm
Pojemność skokowa : 1198cm^3
Stopień sprężania: 10,1:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 94 mm
średnica talerzyka: 28 mm
średnica trzonka: 4,955 do 4,970 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 94 mm
średnica talerzyka: 25 mm
średnica trzonka: 4,945 do 4,960 mm
Wysokość głowicy : 126 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
X14XE
Moc : 90KM przy 6000 obr/min.
Moment : 125 Nm przy 4000 obr/min.
Średnica cylindra : 77,6 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1388cm^3
Stopień sprężania: 10,5:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 103,12 mm
średnica talerzyka: 30,5 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 102,22 mm
średnica talerzyka: 27,5 mm
Wysokość głowicy : 134,9 do 135,1 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
X16XE
Moc : 106KM przy 6000 obr/min.
Moment : 148 Nm przy 4000 obr/min.
Średnica cylindra : 79 mm
Skok tłoka : 81,5 mm
Pojemność skokowa : 1598cm^3
Stopień sprężania: 10,5:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 103,12 mm
średnica talerzyka: 30,5 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 102,22 mm
średnica talerzyka: 27,5 mm
Wysokość głowicy : 134,9 do 135,1 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
C16XE
Moc : 109KM przy 6000 obr/min.
Moment : 150 Nm przy 4000 obr/min.
Średnica cylindra : 79 mm
Skok tłoka : 81,5 mm
Pojemność skokowa : 1598cm^3
Stopień sprężania: 10,5:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 101,92 mm
średnica talerzyka: 30,5 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 101,52 mm
średnica talerzyka: 27,5 mm
Wysokość głowicy : 134,7 do 135 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
silniki wysokoprężne
4EC1 - 1.5D
Moc : 50 KM przy 4800 obr/min.
Moment : 90 Nm przy 2400 obr/min.
Średnica cylindra : 76 mm
Skok tłoka : 82 mm
Pojemność skokowa : 1488 cm^3
Stopień sprężania: 23:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 34,6 mm
średnica trzonka: 6,959 do 6,977 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 30,6 mm
średnica trzonka: 6,960 do 6,978 mm
Wysokość głowicy : 131,5 +/- 0,05mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
T4EC1 - 1.5TD
Moc : 67 KM przy 4600 obr/min.
Moment : 132 Nm przy 2600 obr/min.
Średnica cylindra : 76 mm
Skok tłoka : 82 mm
Pojemność skokowa : 1488 cm^3
Stopień sprężania: 22:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 34,6 mm
średnica trzonka: 6,959 do 6,977 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 30,6 mm
średnica trzonka: 6,960 do 6,978 mm
Wysokość głowicy : 131,5 +/- 0,05mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
4EE1 - 1.7D
Moc : 60 KM przy 4500 obr/min.
Moment : 108 Nm przy 2600 obr/min.
Średnica cylindra : 79 mm
Skok tłoka : 86 mm
Pojemność skokowa : 1686 cm^3
Stopień sprężania: 22:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 34,6 mm
średnica trzonka: 6,959 do 6,977 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 30,6 mm
średnica trzonka: 6,960 do 6,978 mm
Wysokość głowicy : 131,5 +/- 0,05mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
Niektóre zdjęcia silników zaczerpnięte ze strony : http://corsaclub.pl/zdjB.php
reszta zdjęć z google.pl
Opis techniczny silników pochodzi z książki "Sam naprawiam opel corsa i tigra"
Silniki benzynowe 8 zaworowe
C12NZ
Moc : 45 KM przy 5000 obr/min.
Moment : 88 Nm przy 2800 obr/min.
Średnica cylindra : 72 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1195 cm^3
Stopień sprężania: 9,1:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 33 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 29 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
X12SZ
Moc : 45 KM przy 4600 obr/min.
Moment : 88 Nm przy 2800 obr/min.
Średnica cylindra : 72 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1195 cm^3
Stopień sprężania: 10:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 33 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 29 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
UWAGA - czasami rura od filtra powietrza oraz nakładka na wtrysk wygląda jak ta z C12NZ a pokrywa zaworów jest aluminiowa
C14NZ
Moc : 60 KM przy 5200 obr/min.
Moment : 103 Nm przy 2800 obr/min.
Średnica cylindra : 77,6 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1388 cm^3
Stopień sprężania: 9,4:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 33 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 29 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
X14SZ
Moc : 60 KM przy 5400 obr/min.
Moment : 106 Nm przy 3000 obr/min.
Średnica cylindra : 77,6 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1388 cm^3
Stopień sprężania: 9,6:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 38 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 31 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
C14SE
Moc : 82 KM przy 5800 obr/min.
Moment : 114 Nm przy 3400 obr/min.
Średnica cylindra : 77,6 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1388 cm^3
Stopień sprężania: 9,8:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 38 mm
średnica trzonka: 6,998 do 7,012 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 105 mm
średnica talerzyka: 31 mm
średnica trzonka: 6,978 do 6,992 mm
Wysokość głowicy : 92,25 +/- 0,45mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
Silniki benzynowe 12 zaworowe :
X10XE
Moc : 54 KM przy 5600 obr/min.
Moment : 82 Nm przy 2800 obr/min.
Średnica cylindra : 72,5 mm
Skok tłoka : 78,6 mm
Pojemność skokowa : 973cm^3
Stopień sprężania: 10,1:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 94 mm
średnica talerzyka: 28 mm
średnica trzonka: 4,955 do 4,970 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 94 mm
średnica talerzyka: 25 mm
średnica trzonka: 4,930 do 4,945 mm
Wysokość głowicy : 126 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
Silniki benzynowe 16 zaworowe :
X12XE
Moc : 65 KM przy 5600 obr/min.
Moment : 110 Nm przy 4000 obr/min.
Średnica cylindra : 72,5 mm
Skok tłoka : 72,6 mm
Pojemność skokowa : 1198cm^3
Stopień sprężania: 10,1:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 94 mm
średnica talerzyka: 28 mm
średnica trzonka: 4,955 do 4,970 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 94 mm
średnica talerzyka: 25 mm
średnica trzonka: 4,945 do 4,960 mm
Wysokość głowicy : 126 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
X14XE
Moc : 90KM przy 6000 obr/min.
Moment : 125 Nm przy 4000 obr/min.
Średnica cylindra : 77,6 mm
Skok tłoka : 73,4 mm
Pojemność skokowa : 1388cm^3
Stopień sprężania: 10,5:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 103,12 mm
średnica talerzyka: 30,5 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 102,22 mm
średnica talerzyka: 27,5 mm
Wysokość głowicy : 134,9 do 135,1 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
X16XE
Moc : 106KM przy 6000 obr/min.
Moment : 148 Nm przy 4000 obr/min.
Średnica cylindra : 79 mm
Skok tłoka : 81,5 mm
Pojemność skokowa : 1598cm^3
Stopień sprężania: 10,5:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 103,12 mm
średnica talerzyka: 30,5 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 102,22 mm
średnica talerzyka: 27,5 mm
Wysokość głowicy : 134,9 do 135,1 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
C16XE
Moc : 109KM przy 6000 obr/min.
Moment : 150 Nm przy 4000 obr/min.
Średnica cylindra : 79 mm
Skok tłoka : 81,5 mm
Pojemność skokowa : 1598cm^3
Stopień sprężania: 10,5:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 101,92 mm
średnica talerzyka: 30,5 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 101,52 mm
średnica talerzyka: 27,5 mm
Wysokość głowicy : 134,7 do 135 mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
silniki wysokoprężne
4EC1 - 1.5D
Moc : 50 KM przy 4800 obr/min.
Moment : 90 Nm przy 2400 obr/min.
Średnica cylindra : 76 mm
Skok tłoka : 82 mm
Pojemność skokowa : 1488 cm^3
Stopień sprężania: 23:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 34,6 mm
średnica trzonka: 6,959 do 6,977 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 30,6 mm
średnica trzonka: 6,960 do 6,978 mm
Wysokość głowicy : 131,5 +/- 0,05mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
T4EC1 - 1.5TD
Moc : 67 KM przy 4600 obr/min.
Moment : 132 Nm przy 2600 obr/min.
Średnica cylindra : 76 mm
Skok tłoka : 82 mm
Pojemność skokowa : 1488 cm^3
Stopień sprężania: 22:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 34,6 mm
średnica trzonka: 6,959 do 6,977 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 30,6 mm
średnica trzonka: 6,960 do 6,978 mm
Wysokość głowicy : 131,5 +/- 0,05mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
4EE1 - 1.7D
Moc : 60 KM przy 4500 obr/min.
Moment : 108 Nm przy 2600 obr/min.
Średnica cylindra : 79 mm
Skok tłoka : 86 mm
Pojemność skokowa : 1686 cm^3
Stopień sprężania: 22:1
Zawory dolotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 34,6 mm
średnica trzonka: 6,959 do 6,977 mm
Zawory wylotowe :
długość całkowita: 104 mm
średnica talerzyka: 30,6 mm
średnica trzonka: 6,960 do 6,978 mm
Wysokość głowicy : 131,5 +/- 0,05mm
Przykładowe zdjęcie silnika :
Niektóre zdjęcia silników zaczerpnięte ze strony : http://corsaclub.pl/zdjB.php
reszta zdjęć z google.pl
Opis techniczny silników pochodzi z książki "Sam naprawiam opel corsa i tigra"