Strona 1 z 1

A my takich nie mamy- Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition

: 15 lut 2009, o 23:51
autor: Porszak
Sedany nie muszą być nudne. Udowodniło to m.in. czterodrzwiowe BMW M3. W krajach z ruchem lewostronnym ciekawą alternatywą dla bawarskiej wyścigówki jest Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition.

Muskularny sedan jest wyposażony w ośmiocylindrowy silnik. Dzięki doładowaniu jednostka produkuje 560 KM oraz 715 Nm.

Wciąż mało? Za niecałe 10 tysięcy złotych VXR8 może zostać wyposażony w sportowy wydech, który podnosi moc o 10 KM. W trybie ulicznym układ ze stali nierdzewnej emituje hałas na poziomie 92 dB. Po przestawieniu wydechu w tryb wyścigowy Vauxhall osiąga rezultat 102 dB. To wynik na poziomie samochodu rajdowego i znacznie więcej, niż dopuszczają normy w wielu krajach.
Informacje o osiągach nie zostały podane. Warto jednak dodać, że VXR8 z silnikiem o mocy 430 KM rozpędzał się do „setki” w pięć sekund…

Potężne wartości trafiają na tylną oś, co oznacza, że po odłączeniu kontroli trakcji wprawny kierowca będzie mógł pokonywać zakręty kontrolowanymi poślizgami.
W parze z mocnym silnikiem idą skuteczne hamulce. Vauxhall postawił na wielotłoczkowe zaciski oraz tarcze o średnicy rodzinnej pizzy. Zawieszenie samochodu zostało utwardzone, a możliwość regulacji pozwoli na dopasowanie go do potrzeb poszczególnych kierowców.

Podstawowa wersja potężnego Vauxhalla VXR8 Bathurst S Edition została wyceniona na równowartość 190 tysięcy złotych. Wyjątkowa okazja. Bestii z silnikiem o mocy 560 KM nikt nie zaoferuje taniej.


Żródło: http://moto.onet.pl/1531957,2254,artykul.html

nie wiem jak Wam, ale mnie srednio podoba sie stylistycznie, ale i tak bardzo chetnie bym go przygarnal :diabel: albo wyprowadzil sie do niego do australii, w UK za zimno i kobity slabe :lol:

Re: A my takich nie mamy- Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition

: 15 lut 2009, o 23:55
autor: Kuba.EBE
Widac ze to dobra marka :) a samochod swoj, piekny jak i stylowy.. Moc jeszcze bardziej zadziwiajaca jak na Opla.. Ale Opel to jednak Opel :)

Re: A my takich nie mamy- Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition

: 16 lut 2009, o 07:41
autor: fotograf
Jak na opla to jest szaleństwo :0 parametry kosmiczne, a wydech musi ładnie warczeć. Naprawdę odważny krok w dobie kryzysu i wzrostu zainteresowania małymi miejskimi autkami :oko:

Re: A my takich nie mamy- Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition

: 16 lut 2009, o 08:36
autor: cwirus88
:0 niezły kosmos :-P osiągi pewnie zacne :-D

Wydaje mi się, iż z leksza linia boczna przypomina Vectrę :lol:

Re: A my takich nie mamy- Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition

: 16 lut 2009, o 20:13
autor: A-rek
widzialem program o tym samochodzie, bodajrze na Discovery, pieknie mruczy :)2

Re: A my takich nie mamy- Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition

: 16 lut 2009, o 20:56
autor: !markos
Porszak pisze:w UK za zimno i kobity slabe :lol:
w australii faktycznie troche cieplej, ale powiem ci, ze lachony to raczej bez rewelacji :lol:

Re: A my takich nie mamy- Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition

: 17 lut 2009, o 10:38
autor: Porszak
to sie znajdzie jakas polke albo zabierze z kraju :-P

Re: A my takich nie mamy- Vauxhall VXR8 Bathurst S Edition

: 1 mar 2009, o 09:02
autor: Porszak
jeszcze cos znalazlem w tym temacie

Few will claim that Vauxhall’s storming VXR8 super-saloon is lacking in the power stakes, but just in case there were any doubters, the Bathurst S Edition will put them straight or indeed sideways...

Thanks to the addition of a Walkinshaw Performance 122 Supercharger, the Bathurst S dispenses 560 V8 horsepower, compared with the standard car’s 431 horsepower, and produces searing acceleration throughout the rev-range and a spine-tingling, banshee wail when you hit the loud pedal.

The Bathurst S Edition joins the normally aspirated Bathurst Edition at the top of the Vauxhall family tree, with both cars receiving a raft of technical and cosmetic upgrades over the standard VXR8. Only a limited number of Bathurst Editions will be sold through selected Vauxhall retailers.

To exploit the Bathurst’s greater power potential, six-pot front and four-pot rear callipers are now standard on both models, along with stiffer, height-adjustable springs and Walkinshaw-developed coil-over dampers. The bespoke damper units have 15 separate valve settings with independent corner adjustment for the owner’s preferred setup.

Dynamically, both Bathursts retain the VXR8’s much praised ride quality, but body control is enhanced and the handling made more exploitable for the enthusiastic driver.

At the heart of the Bathurst S is Walkinshaw’s 122 Supercharger, which not only boosts power by 30 per cent, but escalates torque from an eye-catching 550Nm to an eye-watering 715Nm. Such is the strength of the LS3 V8 engine that extracting bigger figures would have been possible, but retaining the VXR8’s driveability and durability was Walkinshaw’s priority.

In fact, the 122 Supercharger is so much more than just a bolt-on blower. The comprehensively engineered package also includes a large capacity intercooler, high-flow fuel injectors, a separate cold air intake and Walkinshaw-developed ECU map, while the standard manual gearbox is upgraded with a high-torque capacity clutch.

As with most supercharged cars, the S’s power delivery is exceptionally linear, with a huge slug of torque available from very low down in the rev range; but push the engine towards its redline and there’s no let up in the car’s performance, just a seamless stream of power.

Outside, both Bathursts are instantly recognisable by their distinctive graphic packs, front fog light covers and ‘Bathurst’ badges (only the addition of a discreet ‘S’ badge reveals the supercharged model’s extra 129PS), while inside a console-mounted badge showing the car’s build number complements the ‘Walkinshaw Performance’ tread plates found inside each door opening.

Putting icing on the cake for serious drivers is the option of the new Bi-Modal Exhaust, which is available on both Bathurst models. Raising power by up to 10PS, the ingenious system allows drivers to select one of two noise settings: ‘Street’, with an upper limit of 92dbA, or ‘Optimum’, which releases the LS3 V8’s full 102dbA. The two-and-a-half inch diameter system is manufactured from stainless steel with unique chrome tail-pipe finishers and costs £1600.

Both Bathurst models retain the VXR8’s standard colour palette, and can also be specified with optional 20” alloy rims at £1500. List price for the Bathurst Edition is £37,995 – just £2757 above the standard VXR8 – while the Bathurst S costs £44,995.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
za www.migweb.co.uk
http://www.migweb.co.uk/forums/vauxhall ... ivals.html