
UWAGA: PŁYN HAMULCOWY JEST HIGROSKOPIJNY, CO MOŻE POWODOWAĆ PODRAŻNIENIA SKÓRY. DODATKOWO DZIAŁA NISZCZĄCO NA POWIERZCHNIE LAKIEROWANE. JEŚLI NIE MASZ PEWNOŚCI, ŻE ZROBISZ TO DOBRZE, LEPIEJ ZLECIĆ TO KOMUŚ, KTO MA MINIMUM POJĘCIA TECHNICZNEGO.
Zaczynamy od zakupu zestawu naprawczego. Ja kupiłem dwa komplety - Autofren i Frenkit. Autofren przyszedł niekompletny - brakowało jednej uszczelki. Spodziewamy się czegoś takiego:

Pomijam demontaż pompy z samochodu. To jest oczywiste, a także zależy od konkretnego modelu samochodu. Istotne jest jednak to, że nakrętki stosowane do montażu pompy są jednorazowego użytku !. Po zdemontowaniu pompy ukazuje się następujący widok:

Usuwamy uszczelkę. W głębi jest pierścień seggera, choć można też spotkać pierścień rozprężny. Tak czy inaczej, on też wychodzi.
Po jego usunięciu widzimy tłoczek (ze stożkowym wybraniem pośrodku i małymi otworami dookoła). Wysuwamy - ja użyłem szczypiec do rozchylania pierścieni seggera. Wówczas ukazuje się tłok pierwszej sekcji:

Aby wysunąć zespół tłoczków - położyłem gruby karton na twarde podłoże i uderzyłem pompą dwa razy - zespół wysunął się bez żadnego oporu:

Na zdjęciu, w połowie długości zespołu widać zawleczkę. Należy ją wysunąć, wówczas swobodnie możemy zdemontować tłok drugiej sekcji. Powoli zabieramy się już za demontaż tłoka pierwszej sekcji:

Pomiędzy zwojami sprężyny widać nacięcie, w które można wsunąć mały wkrętak, by delikatnie rozchylić połówki tłoczka i móc wysunąć tłoczek:

Po wyjęciu wszystkiego pompa wygląda tak:

Wymieniamy uszczelki, upewniając się, że każda z nich siedzi prosto i nie zadziera się:

Na tłoku od strony serwa

Powrotna kolejność montażu:

Następnie - montujemy tłoczki (z jednej strony zawleczka, z drugiej trick z małym wkrętakiem), wsuwamy zespół tłoków, wsuwamy pierwszy tłok (ten od strony serwa), zakładamy pierścień seggera.
Ważne jest, by uszczelka montowana na koniec nie zadarła się i leżała prostopadle do osi pracy tłoków:

Tu stosujemy uszczelkę, która leży jako pierwsza od prawej na pierwszym zdjęciu.
Pompę montujemy spowrotem do samochodu, odpowietrzamy układ. Dla pewności radzę przez jakiś czas obserwować serwo poniżej pompy - pompa ma na kryzie odpowiednie wybranie, którym wypłynie płyn z ew. nieszczelności.