Strona 1 z 1
Koszty remontu silnika
: 24 lut 2009, o 12:54
autor: G4lu5
Witam.
Od jakiegos czasu moja corsa z silnikiem c16se zaczęła brać duzo oleju myślałem że to musi być jakiś wyciek co prawda wyciek był ale po jego wyeliminowaniu olej i tak ubywał. Ostatnio zajrzałem do filtru powietrza i na filtrze pojawił się olej z rury dolotowej aż sie lało...Sprawdziłem świece i świeca na 4 cylindrze była mokra, a reszta suchutkie.

Na zdjeciu jest zaznaczony wężyk, ten oto wężyk odłaczyłem zeby sprawdzić czy nim pakuje olej do filtra po właczeniu silnika strasznie z niego dymi czy to normalne
Dzisiaj sprawdzalem ciśnienie i różnica na 4 cylindrze wynosiła aż 4,0.
Bardzo mnie zasmuciła ta wiadomość bo silnik wymaga remontu?

. Jakie są koszta remontu silnika Orientuje sie ktoś?

Re: Koszty remontu silnika
: 24 lut 2009, o 13:07
autor: cwirus88
W pierwszej kolejności zrób próbę olejową, która pokaże czy dół czy góra jest do bani, po co odrazu pakować się w kapitalke

Re: Koszty remontu silnika
: 24 lut 2009, o 13:38
autor: Marcin99
Ten wężyk to odma i standardowo trochę oleju w oparach się nim wydostaje nawet i z silnika w dobrej kondycji. Dymek też jest całkiem normalny. Oczywiście ani w jednym ani w drugim przypadku nie są to jakieś duże ilości. Co do twojego problemu różnica 4atm to już sporo (jakie były w ogóle wyniki na wszystkich i silnik zimny czy ciepły). Jeśli ubywa oleju to tak jak kolega wyżej napisał powodem może być albo góra (czyli zawór i prowadnica zaworowa z uszczelniaczem) albo dół (czyli pierścienie). Próba olejowa pokaże gdzie leży problem i trzeba będzie z tym zrobić. Oczywiście nie znaczy to, że oleju nie będzie brał wcale bo jeśli problem większy to nawet wyeliminowanie spadków ciśnienia może nie pomóc.
U mnie w c16se oleju trochę znikało a teraz po wymianie pierścieni praktycznie mam spokój nie licząc kilku drobnych wycieków.
Re: Koszty remontu silnika
: 24 lut 2009, o 14:26
autor: kruszyn1
jakbyś robił pierścienie to komplet na 4 cylindry ok 270zł do tego komplet uszczelek ok 150zł robocizna pewnie z 400-500zł... ja tyle zapłaciłem jak robiłem u siebie niedawno...
Re: Koszty remontu silnika
: 24 lut 2009, o 16:52
autor: G4lu5
Dokładnie na wszystkich jakie było ciśnienie to nie wiem bo mechanik u ktorego byłem miał nawał pracy i zmierzył mi na szybko 3 i 4. Na 3 było prawie 16 a na 4 tak jak pisałem wcześniej.. Może ktoś z moich okolic posiada manometr

i rzuciłby okiem na mój silnik?
Dzięki kruszyn, koszta są wysokie i to bardzo...
Re: Koszty remontu silnika
: 24 lut 2009, o 17:32
autor: fotograf
Koszty jakie podał kruszyn to półśrodek i lepiej "na oko" nie wymieniać samych pierścieni. Prawdziwy i porządny remont zrobił seboss u siebie w C16SE i koszty takiego remontu idą już w tysiące

ale silnik potem jest prawie jak z fabryki
Re: Koszty remontu silnika
: 24 lut 2009, o 22:44
autor: Porszak
G4lu5 napisz mi priva z tel do siebie, jak w sobote bede mial czas to moge Ci pomoc
Re: Koszty remontu silnika
: 5 mar 2009, o 23:05
autor: G4lu5
Witam wczoraj zmierzyłem kompresje na cylindrach wraz z Porszakiem - za co wielkie dzięki za pomoc:) i oto co nam wyszło:
I cylinder 13,4
II cylinder 13
III cylinder 13
IV cylinder 6,5...
po przeprowadzonej próbie olejowej wyszło:
I - 15
II - 14
III - 14,5
IV - 7,5
I teraz pytanie czemu takie wyniki wyszły? co to może być? co robic? Zdanie Porszaka już znam teraz chciałbym znać zdanie reszty fachowców..
dorzucę jeszcze że olej znika w dość szybkim tempie, a samochód chodzi nawet nieźle...
Re: Koszty remontu silnika
: 5 mar 2009, o 23:11
autor: fotograf
bardzo podobna sytuacja jak u kruszyna - 3 garki stan dobry a 4ty nieżywy
taki niski stopień to może być wypalone gniazdo zaworu w głowicy (tym bardziej że dużo się nie polepszyło po próbie olejowej)
bez zdjęcia choć by głowicy się nie obędzie

Re: Koszty remontu silnika
: 5 mar 2009, o 23:18
autor: kruszyn1
podobny to za dużo powiedziane, u mnie siadł pierwszy, a po próbie olejowej się dużo podniósł

Re: Koszty remontu silnika
: 6 mar 2009, o 08:21
autor: -=m&m=-
kruszyn1 pisze:podobny to za dużo powiedziane, u mnie siadł pierwszy, a po próbie olejowej się dużo podniósł

co by sugerowało, że olej uszczelnił połączenie tłok-cylinder i tam należałoby szukać przyczyny niskiej kompresji

Re: Koszty remontu silnika
: 6 mar 2009, o 16:11
autor: Porszak
no jak widac wzrost na kazdym garku wahal sie od 1-1.5bar, czyli mniej wiecej rowno
Re: Koszty remontu silnika
: 8 mar 2009, o 22:59
autor: G4lu5
No nic trudno trzeba będzie głowicę ściągnąć...