Strona 1 z 2
Filtr stozkowy - "suchy"
: 27 lut 2009, o 22:12
autor: Dariooo80
Jaki byście polecali filtr stożkowy-tzw "suchy" ?
Szukając po necie na trafiłem tylko na 2 modele
- Fujita
http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtry_ ... -8951.html
-Simota racing
http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtr_s ... p-224.html
Czy ktoś Was używa któryś z tych filtrów? czy znacie jakieś inne filtry stożkowe tzw suche
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 27 lut 2009, o 22:28
autor: Mat
proponuje skorzystac z opcji SZUKAJ jest o filtrach stozkowych naprawde masa postow...
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 27 lut 2009, o 23:40
autor: Porszak
jak kolega mowi, mozn poszukac, albo odrazu sobie darowac jego zakup. jak chcesz sie pochwalic ze masz stozek to go kup. jak chcesz zeby cos dal to nie kupuj. a jesli chcesz go miec ze wzg na dzwiek to poprostu wytnij otwor w puszcze filtra od dolu lub od str blotnika i po sprawie.
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 2 mar 2009, o 22:07
autor: Dariooo80
-szukać szukalem i nic nie znalazłem na temat "suchych" stozkow
-nie kupuje stożka by się pochwalić
-bede mial obliczany i projektowany uklad dolotowy przez Michala z MG, bedzie to stozek w obudowie z doprowadzonym zimnym powietrzem,z obliczona dlugoscia dolotu(wykorzystanie zjawiska falowego) -taki juz układ moze dac ok 5km i zmienić charakterystyke momentu, przesuwajac go w dol,a na tym mi zależy najbardziej(są potwierdzenia tego na necie)
-C16xe posiada masowy przepływomierz tzw z gorącym drutem-do tego rodzaju przepływomierzy nie powinno się stosować mokrych stożków(czyli nasączanych olejkami),ponieważ skraca życie przepływki ( zdażają się przypadki osadzanie się kropelek olejku na przepływomierzu które powodują późniejsze przepalanie się przepływek)-( są potwierdzenia tego 20 000km i przeplywka do wymiany),dlatego kumpel z MG pierwsze co zapytał się jakiego mam rodzaju przepływke,dlatego poradził mi żeby kupić filtr "suchy"
-narazie budowa i zakładanie boxa odkładam na póżniejjjjj
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 3 mar 2009, o 08:53
autor: -=m&m=-
Dariooo80 pisze:czy znacie jakieś inne filtry stożkowe tzw suche
tutaj znajdziesz suche filtry
http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=93
a tutaj cytat z forum sr
Wombat pisze:
filtry suche (papierowe, gąbki, bawełny) filtrują na zasadzie sita - czysto mechaniczne filtrowanie - bez magii. Zasada oczywista. Dziurki sa małe a brudy duże. Powietrze sie w dziurkach mieści a brudy nie i zostaja na filtrze. Tu niefajnie bo to jest tak że jak ma dobrze filtrować to dziurki muszą byc małe. małe dziurki to duże restrykcje da przepływu wiec albo dobrze filtruje ale stawia duży opór i utrudnia powietrzu przepływ w strone przepustnicy albo pozwala na wiekszy łyk powietrza ale filtruje gorzej. Słunnny suchy, gabkowy HKS który jest "hiperperformacne" jest w stanie zatrzymać.. nooo. grubego gołebia:). Bo chudego to silnik zassie
Filtry mokre mają wspomagacz - podwójny. Mają duże "oczka" w swojej siatce bo znaczną część prześwitu tych oczek zaslania zalepiający je olejek. olejek jest "lepki"i ma pewne napięcie powierzchniowe (ładunek i duże tarcie wewnętrzne). brudy w powietrzu też maja ładunek bo to jest masa trących o siebie cząstek. Oliwka dodatkowo przyciaga takie brudy z powitrza lub je odpycha w kierunki innej "oliwki" z oczka obok. generalnie tylko bardzo drobny kwarc zupełnie obojetny elektrycznie jest w stanie przelecieć - o ile sie "mechanicznie" nie wklei w kropelke oleju. Olejek jest cieczą mało ruchliwą i niechetnie paruje.
a jesli naprawde masz zamiar w przyszlości odetkać dolot i zalozyc boxa to na Twoim miejscu pogadał bym z Michałem o zmodzeniu jakiegos kolektora wydechowego 4-2-1, który w tej chwili poprawi troche osiagi a później bedzie dobrym uzupełniniem dla boxa.
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 3 mar 2009, o 14:32
autor: Dariooo80
Układ wydechowy cały będzie robiony wraz z układem dolotowym, kolektor 4-2-1, środek przelot i końcowy przelotowo -komorowy.
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 3 mar 2009, o 15:24
autor: STELMI
Osobiście bardzo polecam z "suchych" filtrów FUJITE
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 3 mar 2009, o 16:22
autor: Porszak
Dario co to znaczy ze bedziesz mial obliczany dolot? powiedz ile Cie ten dolot wyniesie? jesli zostaje dolna i gona czesc kolektora dolotowego i ta plastikowa rura miedzy przegroda a silnikiem to ja dziekuje za taki liczony dolot. c16xe bez problemu poradzi sobie z boxem a'la Mantzel bez strojenia. tyle ze to akurat nie da momentu na dole, za to da sporo na gorze.decyzja nalezy do Ciebie. kilka osob na forum strugalo sobie doloty wiec poradzic sie jest kogo
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 3 mar 2009, o 17:36
autor: Dariooo80
wyjdzie mnie 450zl plus filtr, obudowa i rury będa z nierdzewki. Obliczana będzie długość rury od filtra do przepływki czyli pojemność układu dolotowego(im dłuższa tym bardziej poprawia dół- chyba ze się mylę )
kolektor plastikowy (góra i dół) zostają, rura bedzie od kolektora do przepływki,i od przepłwyki do obudowy filtra i doprowadzenie zimnego powietrza. Zalezy mi bardziej nad poprawa dołu.
Nad boxem będę myślał jak będzie robiony silnik ( remont plus wałki) żeby za strojenie nie płacić dwa razy.,a dwa ze box tez swoje kosztuje (500-600zl) plus do tego bym musiał mieć dól kolektora z X16xe(wyczytałem gdzieś to na forum)
ps na pewno skorzystam z pomocy kolegów którzy strugali boxa

Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 3 mar 2009, o 22:11
autor: corsarz1984
Dariooo80 pisze:-
-C16xe posiada masowy przepływomierz tzw z gorącym drutem-do tego rodzaju przepływomierzy nie powinno się stosować mokrych stożków(czyli nasączanych olejkami),ponieważ skraca życie przepływki ( zdażają się przypadki osadzanie się kropelek olejku na przepływomierzu które powodują późniejsze przepalanie się przepływek)-( są potwierdzenia tego 20 000km i przeplywka do wymiany),
Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 3 mar 2009, o 23:01
autor: Porszak
Dariooo80 pisze:wyjdzie mnie 450zl plus filtr, obudowa i rury będa z nierdzewki.
[.....]
Nad boxem będę myślał jak będzie robiony silnik ( remont plus wałki) żeby za strojenie nie płacić dwa razy.,a dwa ze box tez swoje kosztuje (500-600zl) plus do tego bym musiał mieć dól kolektora z X16xe
moim zdaniem to bez sensu bo za ta kase(450+jakies tam rurki i duperele) mozesz miec "mantzla" i zeby nie przesadzic 10-15KM wiecej bez strojenia. dol od x16 kosztuje raptem 50pln. moj silnik jakos jezdzi z boxem i wlakami bez strojenia i nic mu nie jest, afr ok, nie szarpie, nie ma problemow z odpalaniam itp.
Zalezy mi bardziej nad poprawa dołu
jest jakis szczegolny tego powod? dol poprawi juz troche wydech 4-2-1.
a z tym calym dolotem to wg mnie jest troche tak, ze wywalasz puszke i kawalek rurki do niej biegnacy z pasa przedniego(zmniejszasz pojemnosc doltu), potem ktos dorabia Ci kawalek rurki po to zeby pojemnosc dolotu znow zwiekszyc

. pewnie tego nie zrobisz, ale jesli uparles sie na te sztukowanie dolotu to jedz przed i po samym dolocie na hamowanie. nie twierdze ze michal z MG nie wiec co robi, ale nawet Ty sam sobie troche przeczysz, teraz bedziesz wyciagal dol, potem zrobisz boxa i wsadzisz walki i dol bedzie tak jak wczesniej lub niewiele slabszy. mozliwe ze wiecej dalbyby krecenie walkami w kwestii poprawy dolu niz przedluzanie dolotu
zebys nie szukal dlugo/daleko

gruba krecha to: pomarancz-moment, czerwona-moc, seryjny dolot
przerywana i kolory odpowiednio to Mantzel z wieksza przepustnica, reszta bez zmian
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 4 mar 2009, o 14:44
autor: STELMI
corsarz1984 pisze:
Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
tak, niestety. Jak masz przepływkę typu HOT Wire to lepiej zastosować tzw. suchy stożek, bo faktycznie olejki z mokrych zabrudzają i przepalają drucik w przepływce. (pomijam fakt jakiej firmy filtra jaki używasz

)
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 8 mar 2009, o 10:45
autor: K12Rally
Odnosnie szkodliwosci mokrych filtrow dla przeplywki (m.in w C16XE) to dotyczy to rowniez seryjnego filtra i firmy k&n ?

czy ktos juz mial u siebie takie cuś?
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 15:45
autor: joe
Porszak pisze:jak kolega mowi, mozn poszukac, albo odrazu sobie darowac jego zakup. jak chcesz sie pochwalic ze masz stozek to go kup. jak chcesz zeby cos dal to nie kupuj. a jesli chcesz go miec ze wzg na dzwiek to poprostu wytnij otwor w puszcze filtra od dolu lub od str blotnika i po sprawie.
Sory za ogrzewanie starego tematu ale nie bardzo chcę zakładać nowy. Moje pytanie to czy naprawdę będzie taki dźwięk jak się wytnie jakiś otwór w puszce filtra i czy to nie wpłynie to na jazdę ? I czy ktoś takie coś praktykował ?
Pozdrawiam
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 15:58
autor: fotograf
Ma tak u siebie zrobione Porszak i wie co pisze

gdzieś nawet był manual z jakiegoś angielskiego forum jak ażurowali puchę od filtra powietrza przy pomocy wierteł do drewna (tych takich piórowych)
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 16:31
autor: Porszak
K12Rally pisze:Odnosnie szkodliwosci mokrych filtrow dla przeplywki (m.in w C16XE) to dotyczy to rowniez seryjnego filtra i firmy k&n ?

szkodliwe podobno sa te ktore trzeba nasaczac olejkiem, czy to stozki czy wkladki. wlasnie z tego powodu ja u siebie stozek wywalilem i zrobilem prostokatny otwor(wyzynarka) na bocznej sciance puszki, od srt blotnika(seboss tez tak mial/ma). moim zdaniem z takim otworem jest o tyle lepiej, niz z wierconym, ze jak Ci sie znudzi to mozna go zakleic tym wycietym kawalkiem.
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 16:51
autor: joe
Porszak
Takie wycięcie nic nie wpłynie na spalanie samochodu, czy to fajnie słychać jak jest wycięte i o jakich wymiarach najlepiej to wyciąć ?
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 17:15
autor: Porszak
no nie przesadzaj. a stozek wplywa na spalanie? ta dziura wplynie tak samo czyli nijak.
to nie jest zadna fizyka kwantowa zeby wielkosc otworu robila jakas kolosalna roznice. wytnij 50x50mm czy inny podobnej wielkosci jak Ci tam bedzie pasowac. dzwiek ten sam jak na stozku i charakterystyka silnika zmieni sie tak samo jak zmienilaby sie na stozku
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 17:34
autor: joe
Zostawić zwykły standardowy filtr nic nie zmieniać ? Tylko że ja mam LPG więc nic się nie stanie prawda x12sz ?
Dzięki za wytłumaczenie
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 18:04
autor: Porszak
na lpg sie nie wyznaje

Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 18:45
autor: Ans
a pytanie to jest jakby takie cos śmigalo w dieslu ?

i dodam ze nie na gaz

Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 18:49
autor: joe
Porszak pisze:na lpg sie nie wyznaje

Nie wiem czy dobrze myślę jak nie to proszę o poprawę czyli nic się nie stanie twierdzisz ?
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 18:57
autor: Ans
Porszakowi chodzi o to ze nie wie jak zachowują sie auta z instalacja gazową

Bo nie uznaje takowego rodzaju surowca do napędzania silnika benzynowego
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 19:55
autor: joe
ok dzięki za wytłumaczenie

ale gdybyśmy gdybali to chyba nic nie powinno się stać jak sądzicie ?
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 20:08
autor: Aro
joe pisze:ok dzięki za wytłumaczenie

ale gdybyśmy gdybali to chyba nic nie powinno się stać jak sądzicie ?
jeżeli sekwencja to nic się nie stanie. Jeżeli jakiejś starszej generacji na mikserze to chyba trzeba troche pokombinować z regulacją tego
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 12 mar 2009, o 20:17
autor: joe
Właśnie tej starszej wersji III gen.

to czy się wogule opłaca takie coś manipulować i czy usłyszę coś chociaż z takiego silniczka ?
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 13 mar 2009, o 16:24
autor: Porszak
III gen to wtrysk jednopunktowy wiec moze jakos podoli. gaz uznaje to taniego jezdzenia, ale na jego tuningu to sie nie znam juz hehe
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 13 mar 2009, o 16:41
autor: fotograf
Wydaje mi się że prędzej II generacja bo III gen montowali bardzo bardzo rzadko, właściwie po II był od razu przeskok na IV, co do takiego zabiegu to wydaje mi się że z gazem to powinno działać, może być konieczna jego regulacja z tego względu że silnik będzie ciągnął więcej powietrza niż do tej pory.
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 13 mar 2009, o 17:13
autor: corsarz1984
STELMI pisze:corsarz1984 pisze:
Mam ten sam silnik ale filtr mokry jacky, czy to prawda co pisze Darioo80 o przepływce? bo pierwsze słysze o czymś takim.
tak, niestety. Jak masz przepływkę typu HOT Wire to lepiej zastosować tzw. suchy stożek, bo faktycznie olejki z mokrych zabrudzają i przepalają drucik w przepływce. (pomijam fakt jakiej firmy filtra jaki używasz

)
A więc takie małe sprostowanie odnośnie firmy

sam stożek(żaden) nic nie daje czy to k&n czy pipercross czy inny. Kupiłem Jacky bo poprzedni stożek z pipercross (gąbka) rozleciał się dość szybko. A ten czyszczę raz na 2 miesiące i nic się z nim nie dzieje.
Re: Filtr stozkowy - "suchy"
: 13 mar 2009, o 17:41
autor: joe
Dzięki wszystkim za sugestie ale jednak tego nie będę robił ponieważ i tak przy takim silniku prawie nic nie usłyszę różnicy ;/