Strona 1 z 1
Pompa powietrza wtórnego
: 31 mar 2009, o 07:17
autor: Mat
Witam
jedno pytanie tylko: jak odłączę pompę powietrza wtórnego będzie mi coś check wywalał ? nie mam pomysłu na rozwiązanie tego problemu jeśli będzie się check świecił

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 31 mar 2009, o 08:37
autor: -=m&m=-
spokojnie możesz odlaczyc, check sie nie zapali

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 31 mar 2009, o 20:04
autor: kamilos23
a tak w ogule do czego jest ta pompa powietrza wtórnego ????
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 31 mar 2009, o 20:26
autor: -=m&m=-
do ekologii

dostarcza dodatkowa ilośc powietrza do kolektora wydechowego podczas pracy auta na ssaniu powodujac lepsze dopalanie i szybsze nagrzanie sie katalizatora

noi tym samym spełnienie wszystkich ecotecowych norm

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 31 mar 2009, o 21:24
autor: kamilos23
czyli jak ja mam wycięty katalizator to ta pompka zajmuje mi tylko miejsce pod maską i moge bez żadnych obaw ją wykręcić i nie zmuli mi to silnika i żaden check się nie zapali - tak mam to rozumieć ????
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 31 mar 2009, o 22:03
autor: -=m&m=-
ta pompa działa tylko na początku więc nic Ci nie zmuli i tak jak jest napisane wyżej po jej odpieciu nie zapali sie check

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 02:37
autor: Sław
Chyba że odepniesz również elektrozawór, który za pomocą podciśnienia otwiera zawór powietrza wtórnego na kolektorze wydechowym (taki grzyb na kolektorze

). Wtedy check Ci wywali.
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 06:35
autor: Mat
no właśnie i jak tu sobie z tym poradzić?? bo kolektor będzie od c20xe i nie będzie miejsca na ten grzybek, chyba że podciśnienie do niego podłącze i go gdzieś zostawie w komorze silnika i niech sobie leży i działa:) to zda egzamin?:)
dziekuje za odpowiedzi na pytania

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 07:06
autor: -=m&m=-
Sław pisze:Chyba że odepniesz również elektrozawór, który za pomocą podciśnienia otwiera zawór powietrza wtórnego na kolektorze wydechowym (taki grzyb na kolektorze

). Wtedy check Ci wywali.
skąd ta informacja ? miałem założony kolektor rurowy, wywalona pompe i żadnego chcecka nie wywalało ?
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 07:42
autor: Mat
m&m a żarówka od checka była sprawna ?:) hmm do zaworu jedynie dochodzi podciśnienie i na moje rozumowanie zawór sam na podstawie podciśnienia reguluje otwarcie no może jeszcze na podstawie przepływu powietrza do pompy ale nie ma żadnego elektrycznego połączenia z układem więc wydaje mi się że odpięcie zaworu i zaślepienie tego podciśnienia nie wywali checka, takie moje poranne przemyślenia

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 09:53
autor: -=m&m=-
Mat pisze:m&m a żarówka od checka była sprawna ?:)
pisząc poprzedniego posta liczyłem się, że takie pytanie może paść

ale nie sądziłęm że tak szybko

tak.... lampka sprawna była
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 12:18
autor: Sław
-=m&m=- pisze:Sław pisze:Chyba że odepniesz również elektrozawór, który za pomocą podciśnienia otwiera zawór powietrza wtórnego na kolektorze wydechowym (taki grzyb na kolektorze

). Wtedy check Ci wywali.
skąd ta informacja ? miałem założony kolektor rurowy, wywalona pompe i żadnego chcecka nie wywalało ?
Z autopsji. Pompa mi się zatarła i hałasowała jak stary młynek do kawy szukając sposobu na jej wyłączenie odłączyłem pompę oraz ten elektrozawór aby nie otwierał się zawór na kolektorze no i przywitał mnie check engine. Po podłączeniu elektrozaworu check zniknął (wtyczka na pompie jest odłączona cały czas).
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 13:48
autor: -=m&m=-
to moze chcesz kupić pompe

mam taka na zbyciu

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 14:37
autor: Mat
Coś mi tu nie gra, przecież pompa nie pobiera danych o ciśnieniu na przewodzie łączącym pompę z zaworem, a niemożliwe jest aby na podstawie podciśnienia dochodzącego do zaworu silnik wyłapywał check'a, no chyba że jest ono odłączone od tak i nie jest zaślepione. Jak dla mnie ześlepienie podciśnienia idącego do zaworu załatwi sprawę a jeśli nie to nie spocznę póki nie zrobię tego

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 20:11
autor: Sław
Widzę że nie kumasz o czym mówię. Odłączyłem wtyczkę ELEKTRYCZNĄ od elektrozaworu a nie podciśnienie, teraz łapiesz?
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 21:21
autor: Mat
mógłbyś jaśniej określać jaki zawór odłączyłeś bo są dwie możliwości , Ty zapewne zrobiłeś jak w pkt. 1 dlatego wywala Ci checka:
- odłączenie pompy powietrza wtórnego (WTYCZKA ELEKTRYCZNA) oraz elektrozaworu pod kolektorem ssącym (WTYCZKA ELEKTRYCZNA) i wywala Ci checka z powodu błędu elektrozaworu
- odłączenie pompy powietrza wtórnego (WTYCZKA ELEKTRYCZNA) oraz usunięcie z kolektora wydechowego zaworu odpowiadającego za dopływ powietrza z pompy i tutaj odłączenie może odbyć się poprzez odłączenie zaworu od kolektora i odłączenie podciśnienia i wtedy tak jak M&M pisał nie będzie wywalało checka bo pompa nie wywala i nie ma co innego wywalać bo zawór pod kolektorem ssącym będzie powietrze wywalał przed przepustnicę i nie widzę sensu po co go odłączać przy uszkodzonej pompie bo te dwie rzeczy nie mają ze sobą chyba połączenia...
wiec precyzuj jaki zawór odłączyłeś i gdzie bo wielu użytkowników może nie mieć takiej wyobraźni...
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 kwie 2009, o 21:50
autor: Sław
Napisałem jasno że odłączyłem elektrozawór, skoro sam piszesz że jest on tylko jeden to chyba nie potrzeba wyobraźni

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 4 kwie 2009, o 08:40
autor: -=m&m=-
Sław pisze:Napisałem jasno że odłączyłem elektrozawór, skoro sam piszesz że jest on tylko jeden to chyba nie potrzeba wyobraźni

W takim razie Sław pisał o EGR, który po odłączeniu rzeczywiście wywala błąd. Temat natomiast dotyczy pompy powietrza wtórnego, która można spokojnie wywalić i błąd nie wyskoczy.
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 4 kwie 2009, o 20:45
autor: Sław
No teraz Mike poszedłeś po bandzie

Zobaczcie do czego prowadzi podciśnienie idące od grzyba na kolektorze wydechowym. Jest tam mały elektrozawór który puszcza/odcina podciśnienie, które otwiera/zamyka zawór (grzyba) na kolektorze wydechowym. Już dokładniej wytłumaczyć się nie da

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 4 kwie 2009, o 23:28
autor: -=m&m=-
jak dla mnie to do pracy elektrozaworu jest potrzebny prąd, z tego co pamietam to do tego "grzyba" na kolektorze wydechowym nie dochodzi zadne zasilanie ... ale ja w tej chwili nie mam corsy więc moge sie mylić ...
Ps. zrób Sław zdjęcie czesci, o której piszesz bedzie łatwiej się dogadać

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 30 kwie 2009, o 22:46
autor: Marko
podpinam się do tematu: moim celem jest pozbycie się spod maski autka pompy powietrza wtórnego wraz z jego zaworem, jak to prawidłowo zrobić? jak zdemontuję zawór pompy wtórnej znajdujący się na kolektorze, całą pompę wtórną to wystarczy?, muszę coś zaślepiać? poniżej fota co chcę wywalić:

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 maja 2009, o 01:29
autor: Sław
Będziesz musiał zaślepić otwór w kolektorze oraz podciśnienie, które steruje obecnie zaworem.
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 maja 2009, o 09:55
autor: Marko
Będziesz musiał zaślepić otwór w kolektorze oraz podciśnienie, które steruje obecnie zaworem.
a możesz mi doradzić czym mogę zaślepić ten otwór który pozostanie po czujniku (edit:pomyłka - nie czujnik tylko zawór

), duży ten otwór zostanie?, tak się zastanawiam czy jest sens wywalać ten czujni teraz jak i tak kolektor za parę dni pójdzie "out"
Sław jakbyś mógł no nie wiem jakoś maksymalnie ułatwić zadanie bo w życiu tego nie robiłem: może masz jakieś foty, najbardziej jestem ciekawy jak wywalę pompę co mi tam zostanie po niej oprócz wtyczki elektrycznej, węże?, wężyki? ile ich tam jest? wszystkie zaślepić? jeden z nich jest to podciśnienie? ...generalnie plug and play poproszę i to najlepiej dzisiaj bo jutro rano biorę klucze w ręce i zabieram się za to "badziewie"

Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 maja 2009, o 10:12
autor: Sław
Nie wiem o jakim czujniku mówisz, tam nie ma żadnego czujnika. Podciśnienie to ten cieniutki wężyk, który dochodzi do "grzyba" na kolektorze.
Re: Pompa powietrza wtórnego
: 1 maja 2009, o 10:15
autor: Marko
looknąłem na to dzisiaj wstępnie i sprawa wygląda dość prosto, tak mi się wydaje. Jedyne co może stanowić problem to jak/czym zaślepić otwór w kolektorze, który pozostanie po "grzybie"..

______________________
dziękuję Wszystkim za pomoc, pompy w autku już nie ma
