Strona 1 z 1
gwint w corsie
: 3 kwie 2009, o 22:49
autor: yuri1986
Witam,
czy takie zawieszenie w pełni spasuję do corsy b?
http://www.allegro.pl/item589451838_zaw ... gwint.html
lub jakie polecacie inne?
Re: gwint w corsie
: 4 kwie 2009, o 01:00
autor: Ans
na gwincie strasznie trzepie samochodem - jest twardo
jaki masz silnik?
polecam -40mm zawias dobrej firmy
Re: gwint w corsie
: 4 kwie 2009, o 06:39
autor: Mat
ja kupiłem zawias FK gwintowany (przód) tył na stałe -40 i powiem tył siadł idealnie przód nie wiem jeszcze bo połowy silnika nie ma ale wyreguluje sie:)
zobacz u mnie w projekcie jak siadł tył będziesz wiedział czy chcesz bardziej czy nie.
Re: gwint w corsie
: 6 kwie 2009, o 12:42
autor: !markos
yuri1986 pisze:czy takie zawieszenie w pełni spasuję do corsy b?
Zastosowanie:
- OPEL CORSA A ( 82-93 r )
- OPEL CORSA B ( 93- 01 r )
ktorej czesci tego opisu nie rozumiesz?
Re: gwint w corsie
: 23 kwie 2009, o 22:50
autor: Cyna
Mat pisze:ja kupiłem zawias FK gwintowany (przód) tył na stałe -40 i powiem tył siadł idealnie przód nie wiem jeszcze bo połowy silnika nie ma ale wyreguluje sie:)
zobacz u mnie w projekcie jak siadł tył będziesz wiedział czy chcesz bardziej czy nie.
mam identyczny gwint, tyle że spuszczony prawie na maxa, z 1cm mógłbym jeszcze skręcić ale koła by mi nie weszły;p i wcale nie jest aż tak sztywny;p moim zdaniem jest idealny nie za twardy i nie za miękki;p a przede wszystkim mam koła blisko nadkoli z przodu i nic nie obciera nawet na większych dziurach:)
Re: gwint w corsie
: 23 kwie 2009, o 23:37
autor: -=kLaRi=-
Ans pisze:na gwincie strasznie trzepie samochodem - jest twardo
bullshit! teoria wzięta chyba z kosmosu... potem ludzie czytają takie brednie i boją się kupić dobre rzeczy!
Również uważam ,że lepiej kupić nowy tani gwint niż używkę firmowy kit... bo w 99% przypadków to złom.. za który płaci się chore sumy tylko dlatego ,że są firmowe...
Re: gwint w corsie
: 24 kwie 2009, o 00:11
autor: Ans
Sory nawet nie widzialem ze takie cos napisalem
wtedy mialem opinie opartą o wiadomosci kolegow "protunerow", przewiozlem ich moim autem i stwierdzili ze zawieszenie jest chyba piorowe, a sam wiem ze jest miekko wiec
przejechalem sie dwoma autami na gwintowanym zawieszeniu i stwierdzam ze
Ans pisze:na gwincie strasznie trzepie samochodem - jest twardo
to jak najbardziej brednie
sory za szerzenie herezji
sam zamierzam zakupić gwintowane zawieszenie do siebie
klari wybacz
Re: gwint w corsie
: 24 kwie 2009, o 04:48
autor: Mat
Cyna mam prośbę, zmierz jak możesz ile mm masz odległości od końca gwintu (dolna granica) do pierwszego pierścienia kontrującego (tego mniejszego) oczywiście jeśli masz gwint FK:) chcę zobaczyć ile można ustawić żeby było ok, nie mam jeszcze połowy silnika w aucie a chce mniej więcej ustawić, muszę przecież jakoś bezpiecznie na zbieżność itp dojechać
Re: gwint w corsie
: 24 kwie 2009, o 09:55
autor: -=kLaRi=-
Ans
bez stresu ,po prostu działają na mnie takie stwierdzenia
Ostatnio wrzuciłem Cougarowi nowego Ta Technix i jest bajka... a też straszyli go ,że beton,plomby wypadają itd... Nie wiem na czym jeździli wcześniej bo ten zawias jest idealny !50/50!!Nie za twardy i nie za miękki.
Re: gwint w corsie
: 24 kwie 2009, o 11:08
autor: Cougar
Hehehe
dokladnie tak jest
w sumie to moze i chcialbym zeby byl tak jeszce o 20 % twardzszy to by moze szlo atakowac zakrety wogole bez przechylu auta ale mam nadzieje z tego co powiedzial klari ze sie to utwardzi jeszce wszystko...ogolnie gwit to fajna sprawa jest czasem troche rzezby z zalozeniem ale daje to rade
Re: gwint w corsie
: 24 kwie 2009, o 11:49
autor: Cyna
Mat pisze:Cyna mam prośbę, zmierz jak możesz ile mm masz odległości od końca gwintu (dolna granica) do pierwszego pierścienia kontrującego (tego mniejszego) oczywiście jeśli masz gwint FK:) chcę zobaczyć ile można ustawić żeby było ok, nie mam jeszcze połowy silnika w aucie a chce mniej więcej ustawić, muszę przecież jakoś bezpiecznie na zbieżność itp dojechać
a więc zmierzyłem i wyszło mi 126mm, hokej mam 7cm od ziemi (na kołach 13" i profilu 80) na Borbetach 14" 195/45 mam z 4cm od ziemi:)
na zdjęciu w razie czego dałem profesjonalny rysunek
od czego mierzyłem dokładnie;p (zdjęcie poglądowe)
Re: gwint w corsie
: 24 kwie 2009, o 12:38
autor: Mat
Dzięki wielkie że chciało Ci się zmierzyć:) zaraz sobie to zapiszę żebym nie zgubił
Re: gwint w corsie
: 24 kwie 2009, o 12:40
autor: Cyna
spoko, przyjemność po mojej stronie bo lubię przesiadywać przy mojej Corsie;p
Re: gwint w corsie
: 25 kwie 2009, o 10:38
autor: Bear_
Co do tego gwintu formy JOM to powiem tyle... Slyszalem wiele opinii uzytkownikow tego gwinta np. w Golfie czy lupo jak i fordzie...
Nie wiem ale kazdy stwierdzil ze po poltora roku gwint zaczyna sie sypac... Jest to porownywalny produkt z oferta Gt Cupline a nawet i gorszy...
Jedynie ciekawa rzecz jest z tym ze w tylnym amorze spring jest zintegrowany z caloscia... jak w przypadku przednich kolumn...
Jezeli cos takiego by zaoferowal ta technix to nie byloby nad czym sie zastanawiac...
A co do gwintow firmowych... kolega ostatnio przejechal sie na FK... to samo logo, praktycznie ta sama nazwa ale gwint do dupy... Dlaczego... FK Automotiv... to ori sprzet... tzw. stary gwint FK... ten badziew ktory kupil znajomy bylo to FK Motion czy Fk cos tam... po prostu chińszczyzna...
Ja sam sie zastanawiam co tu kupic dobrego a w nie glupich pieniadzach... Przygladalem sie nawet temu JOM'owio poniewaz interesowala by mnie sprawna regulacja z tylu... TA Technix niby oferuje podkladke na tyl ale co to jest warte ??
Re: gwint w corsie
: 25 kwie 2009, o 11:08
autor: Mat
Będzie tyle opinii o gwincie ile użytkowników bo nie ma dwóch takich samych osób które lubiły by ten sam setup, zawsze coś będzie się różniło
Ja zakupiłem gwint FK w niemcowni i jest to produkt niemiecki wykonany w Germany... oczywiście można trafić na podróbki nawet tych najlepszych firm, wystarczy tylko wiedzieć jak odróżnić podróbkę
Re: gwint w corsie
: 25 kwie 2009, o 11:57
autor: kruszyn1
TA Technix niby oferuje podkladke na tyl ale co to jest warte ??
Nolack chyba to miał u siebie i podniosło troche auto
Re: gwint w corsie
: 25 kwie 2009, o 18:25
autor: -=kLaRi=-
Bear - do CB nie ma innego rozwiązania z sprężyną i daję głowę ,że ten JOM też ma takie rozwiązanie jak reszta tylko foto inne.
Co do obnizenia tyłu to nawet gwinty KW mają podkładkę , Basista lata na takim zawiasie już kilka lat i nic się nie dzieje ,to dlaczego miało by to być nic nie warte!?
Nie mówiąc już o tym ,że np. gwint TA Technix z podkładką posiada certyfikat TUV a to już coś znaczy...
Jeśli chodzi o jakość to nie mamy tutaj co dywagować o tanich gwintach np. Jom/Gt/TA/mts itp. a np. KW/Spax/Bilstein itd bo różnica jest ,tylko nie każdego na to stać.
Przejechałem się osobiście już 2x na kupionych używanych zawiasach były to akurat gwint Weitec-a i kit SPax-a -kosztowały swoje a nadawały się jedynie na złom..
Jeśli mamy np. do dyspozycji 600-700zł to lepiej dołożyć 200zł i kupić nowego TA itp niż oryginalnego używanego spaxa itd. Sprzedający zawsze mówią,że zawias jest nówka,ma 3miesiące ,z auta sprowadzonego z niemiec wyciągnięty bo starszej pani było za nisko albo za twardo... a to po prostu szmelc i nawet regeneracja im nie pomoże bo koszt reg. jednego amora to 150zł a to już nie jest to samo...
Ja osobiście wybrałem Ta z tego względu ,że corsche smiga tylko w sezonie letnim na pełnej glebie gdzie przelotowa po mieście to ok 40km/h ,ewentualnie na autostradzie pogonię ,na tor nie zamierzam jeździć itd... więc po co przepłacać.. Być może zmienię ten zawias jak skończą mi się wydatki w tym roku typu ślub/remont mieszkania i zmienię go na jakiś wypas firmowy ale tylko dla komfortu psychicznego .
Samochód jest doinwestowany i będę dążyć do doskonałości ,ale tak czy inaczej jak ktoś ma mało siana a chce to bardzo polecam coś taniego ale nowego.