Strona 1 z 1

CB- rezerwa???

: 30 kwie 2009, o 01:57
autor: Rutek
Witam,Panowie tak jak w tytule posiadam cosiarke TD i mam pytanie jak to jest dokładnie z tymi wskazaniami kontrolki rezerwy.Szukam juz tego od dłuższego czasu ale nie znalazłem jeszcze satysfakcjonującej odpowiedzi :-(
Czy jest sa podane gdzieś jakieś dokładne dane ile zawiera rezerwa?
Przy jakim stanie zapala sie?
Jak prawidłowo powinna działa?
Dlaczego w moim przypadku rezerwa zapali sie i świeci światłem ciągłym przez jakiś czas,po czym śmigam dalej paliwa ucieka a kontrolka gasnie i zapala sie dopiero zaś gdy jest juz zeczywiście krytycznie mało paliwa.
Dziwny paten oplowski z tymi rezerwami :zakrecony:
Mam nadzieje ze w waszych szeregach dowiem sie czegos wicejna ten temat bądz ktos juz doświadczył na własnej skórze pchając wozidło do stacji :)21

Re: CB- rezerwa???

: 30 kwie 2009, o 02:09
autor: fotograf
Rutek pisze: Dziwny paten oplowski z tymi rezerwami :zakrecony:
ciesz się, że masz licznik z obrotkiem i wskaźnikiem rezerwy bo gdybyś miał zwykłe to nawet o krytycznie niskim poziomie paliwa by Cię żadna lampka nie poinformowała :-D

a na poważnie to w corsach faktycznie wskaźnik i rezerwa nie są zbyt dokładne, ja zaczynam się martwić jak wskazówka dochodzi do czerwonego pola, u mnie świeci się rezerwa właśnie od początku tego pola do jego końca.

Re: CB- rezerwa???

: 30 kwie 2009, o 08:12
autor: przyciaga
Zgadzam sie z fotografem. Kontrolka rezerwy faktycznie nie jest zbyt dokłądna. I ja nie staram się nią sugerować. Po prostu wiem ile pali moja corsa zimą i ile latem i tak mniej wiecej wyliczam sobie ile mogę nia przejechać km. Zimą na pełnym zbiorniku ok 500km a latem 600km. Na rezerwie w mojej corsie da się przejechać ok 50-60 km.

Re: CB- rezerwa???

: 30 kwie 2009, o 12:02
autor: DaroXE
Ja tak samo sie nie przejmuje kontrolka... wiem ile auto przejedzie jak zaleje do pełna i tak smigam... bo mi ehm... cos mam zje*** tzn zepsute i jak tankuje do pelna to mam troche wiecej niz polowe baku (wedlug wskazowki) a rezerwa... zapala sie ponizej czerwonego pola :grin:

Re: CB- rezerwa???

: 30 kwie 2009, o 20:40
autor: yuri1986
u mnie rezerwa się nie świeci :/ może to i lepiej xD najlepiej nie dopuszczać nigdy by paliwko nie zeszło na rezerwę i problem z głowy :)

Re: CB- rezerwa???

: 1 maja 2009, o 00:02
autor: Zioo
rezerwa gasnie, jak hamujesz a zapala sie jak przyspieszasz :P niestety plywak jest kiepski ( u mnie przy ostrym cisnieciu i hamowaniu potrafi pokazac raz 20 raz 30 :P generalnie jak zapali sie pierwszy raz napewno przejedziesz 50Km .. ja zawsze patrze wtedy na przebieg (jak ciezko w portfelu) i te 50 przejezdzam..

najlepiej, jak zaswieci to poprostu dotankowac auto, zeby nie zaciagalo paliwa z dna zbiornika, razem z syfem jaki sie tam gromadzi

Re: CB- rezerwa???

: 3 maja 2009, o 21:54
autor: Marcin99
Zioo pisze:najlepiej, jak zaswieci to poprostu dotankowac auto, zeby nie zaciagalo paliwa z dna zbiornika, razem z syfem jaki sie tam gromadzi
Hmm też tak zawsze słyszałem o tym syfie z dna baku do czasu jak musiałem czyścić bak w corsie.
Straszenie o zbieraniu paliwa dna jest totalną bzdurą ponieważ paliwo zawsze jest stamtąd pobierane. To wiaderko, w którym zamontowany jest koszyczek z pompą jest tak skonstruowany, że ma wlew paliwa właśnie na samym dnie baku. Jak będzie syf to zaręczam ci, że corsa nie pojedzie (coś o tym wiem ;) ) bo ten niewielki otwór się zatka i pompa nie będzie miała paliwka (co ją w końcu zabije przez pracę na sucho).
Nie ma znaczenia czy bak pełen czy prawie pusty, dopóki auto jedzie dopóty nic z pompą się nie dzieje.
Oczywiście ciężko się nie zgodzić z tym, żeby nie jeździć na oparach bo pompa może przy ruszaniu, zjeździe z górki czy wyjeździe pod nią pracować na sucho a niestety jak szybko można tak załatwić pompę tłumaczyć chyba nie trzeba.

A tak bardziej na temat to w astrze f jest dokładnie ten sam motyw, że najpierw się świeci a potem zgaśnie, żeby znów się zaświecić (i wcale nie zależy to od jazdy pod czy z górki).