Zaślepienie zaworu EGR

ODPOWIEDZ
Marko
Nowy
Posty: 269
Rejestracja: 11 sie 2008, o 22:03
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Zaślepienie zaworu EGR

Post autor: Marko »

Niedawno bawiłem się w zaślepianie EGR-a, od jakiegoś czasu obserwuję Forum i widzę że temat EGR-a stale powraca, więc postanowiłem zrobić tego Manuala, ku ogólnej korzyści Społeczeństwa Forum :D

Co nam będzie potrzebne:
- klucz płaski - rozmiar 10
- klucz płaski - rozmiar 17
- klucz płaski - rozmiar 18
- klucz typu torx (najlepiej mieć komplet)
- kombinerki, lub też nawet lepiej (mało miejsca) szczypce tzw. "bociany". :oko:
- nafta, lub też benzyna ekstrakcyjna
- możliwe że jakaś "szmatka" też się przyda do czyszczenia :oko:
- no i oczywiście zaślepka.

Na początek fotka jak wygląda zawór recyrkulacji spalin tzw. zawór EGR

Obrazek

Pewnie nie jedna Osoba zaślepiała EGR-a poprzez zdjęcie całego kolektora dolotowego (góra i dół), wraz z listwą wtryskową, tak też można, lecz my pójdziemy znacznie łatwiejszą "boczną" drogą :-D

Zdejmujemy czujnik ciśnienia bezwzględnego tzw. MAP Sensor. Wyciągamy z niego wtyczkę, oraz zdejmujemy przewód podciśnienia, następnie przy użyciu klucza płaskiego rozmiar 10 odkręcamy dwie nakrętki.

Obrazek

przystępujemy teraz do demontażu zbiorniczka wyrównawczego, tutaj też przyda się klucz płaski rozmiar 10,... odkręcamy dwie nakręteczki trzymające uchwyty zbiorniczka.

Obrazek

po odkręceniu nakrętek, ściągamy dwa węże przychodzące od przodu do zbiorniczka, poprzez zdjęcie z nich zacisków za pomocą kombinerek, lub też szczypców, ostatecznie pozostaje nam jeszcze wąż przychodzący od dołu do zbiorniczka, i tutaj są dwie drogi zanim to zrobimy:

- spuszczamy płyn z układu chłodzenia, po to aby po ściągnięciu węża nie zapryskać sobie pół silnika
płynem, który ucieknie nam ze zbiorniczka (i tak się to chyba powinno "prawidłowo" zrobić).
- ja nie spuszczałem płynu z całego układu, lecz spuściłem/odessałem płyn z samego zbiorniczka np. za
pomocą dużej strzykawki (taka "domorosła" metoda :oko: )

....gdy już mamy pusty zbiorniczek wyrównawczy, ściągamy zacisk z węża, co niestety nie jest łatwe ponieważ w większości przypadków jest on krótki, w dodatku jest naprawdę mało miejsca na np. dojście kombinerkami, stąd lepiej spróbować szczypcami. W każdym bądź razie jest troszkę "gimnastkyki" :oko:

Gdy już mamy ściągnięty zbiorniczek, przystępujemy do ściągnięcia dwóch przewodów paliwowych idących do listwy wtryskowej, widocznych na foto poniżej:

Obrazek

przyda się nam do tego klucz płaski rozmiar 17 i 18. Podczas odkręcania, z przewodów może troszkę "gichnąć" benzynką. Jak się pewnie domyślacie w tle za przewodami widać nasze "utrapienie" :oko:

Teraz przystępujemy do odkręcenia samego zaworu EGR, zdejmujemy wtyczkę, następnie bierzemy do rączki klucz typu "torx" (jeśli masz komplet tych kluczy to na pewno któryś będzie pasował). Może też się przydać jakaś rurka do założenia na klucz jako przedłużka, ponieważ śruby te lubią się zapiekać. Odkręcamy dwie śruby typu "torx" z czego jedna z nich jest widoczna po zdjęciu przewodów paliwa, z drugą jest problem ponieważ jest "niewidoczna" (schowana z drugiej strony zaworu), w dodatku bardzo jest tam ciasno, więc kolejna "gimnastyka" żeby trafić kluczem w śrubę :oko:
Po odkręceniu śrub i zdjęciu EGR-a ściągamy znajdującą się pod nim blaszkę, w której miejsce później damy zaślepkę.
A teraz co do samego czyszczenia, po zdjęciu czujnika do otworów (w silniku) wlewamy naftę, lub też benzynę ekstrakcyjną. Ja tam jeszcze w samym czujniku troszkę szmatką czyściłem ze "spalin".
Po skończonym czyszczeniu, zaślepiamy zawór dając w miejsce gdzie wcześniej była "blaszka z otworami",
zaślepkę, może być np. taka:

Obrazek

po założeniu zaślepki na zawór przykręcamy go na swoje miejsce, no i skręcamy analogicznie wszystko co do tej pory odkręciliśmy na swoje miejsce... p.s jeśli Ktoś wybrał opcję "spuszczenia" płynu z układu to oczywiście płyn uzupełniamy. To chyba na tyle...powodzenia :)2
Awatar użytkownika
corsarz
Swój
Posty: 860
Rejestracja: 2 mar 2008, o 16:38
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Królewski Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Zaślepienie zaworu EGR

Post autor: corsarz »

z czego powinna być wykonana zaślepka i jakiej grubości?
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Zaślepienie zaworu EGR

Post autor: wolga85 »

Uszczelka będzie narażona na działanie spalin a więc dość wysoka temp. Do tego trzeba pamiętać oby założyć ja tak aby nie blokowało grzybka od egr. U mnie np musiałem dać jeszcze jedną uszczelkę na wzór orginalnej bo przy samej zaślepce grzybek od egr uderzał w uszczelkę nie zamykał się do końca i pojawiał się błąd na kompie (43 lub 45 nie pamiętam ).
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Marko
Nowy
Posty: 269
Rejestracja: 11 sie 2008, o 22:03
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zaślepienie zaworu EGR

Post autor: Marko »

ja założyłem uszczelkę wykonaną ze specjalnego tworzywa termoizolacyjnego odpornego na temp. do 500 st. uszczelka jest w miarę elastyczna więc ładnie przylega do zaworu EGR i pasuje idealnie bo wycięta jest maszynowo za pomocą wykrojnika. Wiem że niektórzy nawet robią sobie taką uszczelkę np. przez wycięcie z denka puszki, tylko to raczej maniana jest bo nie wierzę że będzie to idealnie pasowało :) A co do grubości to o ile dobrze pamiętam to miała ona ok. 1,5mm grubości.
Awatar użytkownika
norbertmk
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 8 maja 2008, o 11:15
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zaślepienie zaworu EGR

Post autor: norbertmk »

jak moge pomóc to wkleje linka odnoszacego sie do innego forum http://www.corsaclub.pl/forum/topics26/ ... 4036056d47

mam nadzieje ze nikt nie bedzie mi miał za złe ale jesli chodzi o pomoc z zaworem to to jest dobry opis
Awatar użytkownika
gawron73
Świeżak
Posty: 52
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 15:40
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zaślepienie zaworu EGR

Post autor: gawron73 »

ja mam zaślepione zwykłą puszką np po piwie i działa bez zarzutu ;)
Korzystaj Z Życia,Puki Ono Cie Nie Wykorzysta .
asroc
Bez listowiec ;-)
Posty: 3
Rejestracja: 24 lip 2009, o 12:51
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Zaślepienie zaworu EGR

Post autor: asroc »

Ja tez tak na początku miałem.Po jakims czasie rozkreciłem ponownie wszystko i okazało się ze aluminium z puszki się przepaliło.Teraz mam żaroodporną zaslepkę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i Napęd”