Strona 1 z 1

sciąga przy jeździe na wprost

: 31 lip 2009, o 22:21
autor: yuri1986
witam,

problem polega na tym, że gdy jade prosto i puszcze kierownice autko zaczyna lekko samoczynnie "skręcać" w lewo.
byłem na zbierzności kół i z pomiarów wyszlo ze jest wszystko dobrze,
poroadzili mi zebym przelozyl opony.
i gdy by po przekładce sciągało w druga strone to była by wada opony.
przełożyłem i nadal jest to samo.

i moje pytanie jest takie:
czym to może być spowodowane?
i jak to zrobić żeby było dobrze??


Dzia z góry za odp :)

(Miłej zabawy na zlocie)

Re: sciąga w jezdzie na wprost

: 31 lip 2009, o 22:46
autor: wolga85
U mnie kierownica nie była prosto i dlatego ale to dosłownie leciutko ściągało. Problem może być równiez w hamulcach (jeden trzyma i to wcale nie musi być na przednich kołach, jak mocno będzie trzymał któreś koło z tyłu to efekt ten sam). Sprawdź tez czy efekt jest przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem oraz na luzie. Jak odpadną hamulce i ewentualnie przeniesienie napędu to zostaje geometria kół (Kąty pochylenia i czy czasem nie jest skrzywiony wahacz ale to widać po odległościach koła w na nadkolu czy któreś nie jest bliżej chlapacza). I jeszcze jedno pytanko masz może wspomaganie.

Re: sciąga w jezdzie na wprost

: 1 sie 2009, o 05:36
autor: yuri1986
zapomniałem o wspomaganiu. jest w tym modelu.

posprawdzam wszystko i dam znać czy jest ok :)

Re: sciąga w jezdzie na wprost

: 1 sie 2009, o 10:48
autor: wolga85
Jeszce napisz czy to jest wspomaganie hydrauliczne czy elektryczne. Ale mozliwe że to tu jest problem.

Re: sciąga w jezdzie na wprost

: 1 sie 2009, o 14:23
autor: yuri1986
hydrauliczne jest.

ale podejrzewam ze to może być od hamulca z tyłu. bo kiedyś jak ręczny zaciągnąłem na postoju i tak po około 30 min jak ruszałem to po stronie mojej stronie z tyłu było słychać delikatne obcieranie jak jak by szczeka w bębnie się nie cofnęła do końca.

za tydzień zmieniam hamulce z tyłu to sprawdzę to :)

Re: sciąga w jezdzie na wprost

: 1 sie 2009, o 18:04
autor: lechoo
Ja miałem taki problem i na dodatek przy maksymalnym skręcie kół było dodatkowo słychać stuknięcie w zawieszeniu.Przyszedł wreszcie czas przeglądu i wyszła przyczyna,a była to wyrobiona śruba w wahaczu w tulei metalowo-gumowej.