Strona 1 z 1

SWAP c12nz --> c14nz

: 1 sie 2009, o 14:45
autor: Cyna
witam mam takie pytanie. czy przy przekładaniu silnika c12nz na c14nz zostaje wiązka od 1.2 czy też potrzeba przekładać tą z 1.4? i czy osprzęt jest ten sam? moje c12 odmawia posłuszeństwa i konieczny jest nowy silnik ponieważ nie opłaca się go remontować;p a że trafił mi się za grosze c14 chciałbym sobie go przełożyć. co dokładnie było by mi potrzebne przy przekładce? pozdro

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 1 sie 2009, o 15:57
autor: wolga85
Wiązka jest taka sama (komputer pewnie ma inne ustawienia, ale wtyczka do niego ta sama), Cewaka zapłonowa i osprzęt zapłonu czujnik halla ten sam. Wtryskiwacz z przustnica troszke inny. Reszta powinna się zgadzać. Reasumując z tego co udało mi sie ustalić potrzebujesz silnik + komputer (bez wiązki) wtryskiwacz z przpustnicą. Reszta powinna pasować.

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 1 sie 2009, o 16:35
autor: Cyna
a przepustnica od 1.4 podejdzie pod kolektor dolotowy od 1.2?

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 2 sie 2009, o 15:55
autor: cursor
Swap c12nz na c14nz wygląda identycznie jak w przypadku zmiany silnika na ten sam. Wiązka jest identyczna, jedynie mapy są inne, więc ew. zmieniasz ECU, na tym z c12nz też da radę jeździć, poprawia się w tym momencie dół, ale góra się nieco pogarsza(chociaż ten silnik to i tak żadna rewelacja pod tym względem).


Nie lepiej zrobić swap na c16nz? Wprawdze musisz wtedy zmienić skrzynię, ale półosie i mocowania wszyskie pasują. Wiązkę zostawiasz z swoją, jedynie ECU z c14nz zakładasz.

Koszt silnika podobny(no chyba, że 14nz masz dosłownie za flaszkę).


Wg EPC C12NZ, C13NZ(c13n) i C14NZ mają taką samą przepustnicę.

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 2 sie 2009, o 19:46
autor: fotograf
cursor pisze:Nie lepiej zrobić swap na c16nz? Wprawdze musisz wtedy zmienić skrzynię
nie koniecznie, bywa, ze w CB fabryka spinała 1.2 z F13 więc wystarczy wymienić silnik :-) ale trzeba sprawdzić czy to F10 czy F13 w corsie jeździ. Ja też bym proponował 1.6 :oko:

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 3 sie 2009, o 01:04
autor: Cyna
ja właśnie mam F13:), czyli lepiej na 1.6? a co dokładnie będzie mi potrzebne? silnik, komputer, i co jeszcze przepustnica? a czy osprzęt od 1.2 będzie pasował? kolektory, zapłon?

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 4 sie 2009, o 12:23
autor: cursor
fotograf pisze:
cursor pisze:Nie lepiej zrobić swap na c16nz? Wprawdze musisz wtedy zmienić skrzynię
nie koniecznie, bywa, ze w CB fabryka spinała 1.2 z F13 więc wystarczy wymienić silnik :-) ale trzeba sprawdzić czy to F10 czy F13 w corsie jeździ. Ja też bym proponował 1.6 :oko:
Tyle, że F13 były 2 wersje, jedna z koszem jak F10(pod małe koło zamachowe) i druga z większym otworem na koło zamachowe(i tylko ta będzie pasować do 1.6).
Z tego co się zdążyłem zorientować, to F13 z większym otworem na zamach występowała przede wszystkim w silnikach 16V, a w 8V bywało różnie
ja właśnie mam F13:), czyli lepiej na 1.6? a co dokładnie będzie mi potrzebne? silnik, komputer, i co jeszcze przepustnica? a czy osprzęt od 1.2 będzie pasował? kolektory, zapłon?
Kolektor wydechowy możesz zostawić swój, tak samo reszta wydechu, ssący razem z układem wtryskowym musi być z c16nz(można pokusić się o zmianę przepustnicy na tą z c18nz).
Ecu przydałby się z c14nz. Ten z c12nz też pewnie będzie działał, ale góry to w tym silniku nie będzie.
Prawą łapę zostawiasz swoją. Kółko pasowe też powinno pasować z twojego silnika(chyba, że kupisz c16nz od razu z właściwym kółkiem).
Resztę osprzętu zakładasz z c12nz i będzie to na pewno jeździć. Sam jeździłem jakiś czas c16nz na wiązce z c14nz i nie było żadnych problemów.

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 4 sie 2009, o 18:10
autor: Cyna
"Tyle, że F13 były 2 wersje, jedna z koszem jak F10(pod małe koło zamachowe) i druga z większym otworem na koło zamachowe(i tylko ta będzie pasować do 1.6)."


a po czym można rozpoznać ta różnice?

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 7 sie 2009, o 07:30
autor: Mihó
Cyna pisze:"Tyle, że F13 były 2 wersje, jedna z koszem jak F10(pod małe koło zamachowe) i druga z większym otworem na koło zamachowe(i tylko ta będzie pasować do 1.6)."


a po czym można rozpoznać ta różnice?
Metrówką...

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 7 sie 2009, o 16:49
autor: Cyna
no dobrze metrówką ale jakie jakich wymiarów szukać? jaki wymiar ma F13 na małe a jaki na duże koło?

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 7 sie 2009, o 22:04
autor: fotograf
Jeśli chcesz mogę zmierzyć skrzynię F13 od C16NZ więc z dużym koszem :oko:

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 7 sie 2009, o 23:53
autor: Cyna
Jeżeli nie będzie to sprawiać żadnego kłopotu to prosiłbym :D
P.s. objechałem wszystkie okoliczne szroty i jedno c16nz było nawet ładne;p lecz cena 550zł + 100 komp + 100 przepustnica + 80 aparat zapłonowy to troszkę raczej przesada jak za ten silnik..

Re: SWAP c12nz --> c14nz

: 8 sie 2009, o 04:28
autor: cursor
Cyna pisze:"Tyle, że F13 były 2 wersje, jedna z koszem jak F10(pod małe koło zamachowe) i druga z większym otworem na koło zamachowe(i tylko ta będzie pasować do 1.6)."


a po czym można rozpoznać ta różnice?
Z zewnątrz nie zauważyłem różnicy. Dopiero po zdjęciu skrzyni widać po górnym "rancie" kosza, jaka to skrzynia(ta do 1.4 ma to szersze, ta do 1.6 węższe).
Jedynie różnice w otworze na koło zamachowe zauważyłem.

-- So sie 08, 2009 3:29 am --
Cyna pisze:Jeżeli nie będzie to sprawiać żadnego kłopotu to prosiłbym :D
P.s. objechałem wszystkie okoliczne szroty i jedno c16nz było nawet ładne;p lecz cena 550zł + 100 komp + 100 przepustnica + 80 aparat zapłonowy to troszkę raczej przesada jak za ten silnik..
Ja dałem 300 za silnik z kompletnymi kolektorami(na ssącym był układ wtryskowy) na wydechowym lambda.
i więcej jak 350-400 za takie coś jak ja kupiłem bym nie dał.