Strona 1 z 1
X16XE i kompresor
: 9 paź 2009, o 18:21
autor: kamilos23
Zainspirowany projektem stelmiego mam kilka pytań na temat kompresora bo moja wiedza jest bardzo znikoma na ten temat
1. Czy kompresor podejdzie do silnika 1.6 ??? Np ten
http://moto.allegro.pl/item753877199_ko ... iecej.html albo ten
http://cgi.ebay.pl/Kompressor-EATON-M-4 ... 286.c0.m14
2. Jak przygotować taki silnik, czy trzeba go zakuwać itp
3. Co z komputerem??? czy coś steruje tym kompresorem czy tłoczy on więcej powietrza wraz ze wzrostem obrotów silnika
4. Czy montaż tego jest prosty czy trzeba ostro kombinować i rzeźbić
podzielcie się wszelkimi informacjami na temat kompresora w corsie
Re: X16XE i kompresor
: 9 paź 2009, o 19:04
autor: robertnet
kiedys sam myślałem nad tym, mając x14xe. mega problemem jest miejsce pod maska, a raczej jego brak

nie wiem jak z silnikiem, tzn elementami, bo poprzednie silniki c14se (astra f) chodziły na kompresorze bez zakuwania, wiec przy niskim doładowaniu, więc i tu powinno być dobrze,
potrzebny jest jeszcze spec, który to wszystko zestroi

Re: X16XE i kompresor
: 9 paź 2009, o 22:48
autor: Zioo
kompresor dziala jak alternator, pompa wody etc.. ma kolko pasowe i zaklada sie go na pasek .. im wieksze kolko tym wolniej bedzie sie krecil (jak tryby w rowerze na tylniej zembatce- wieksze kolko mniejsza pradkosc, mniejsze obciazenie )... kolko sie kreci- kompresor sie kreci i tloczy powietrze w kolektor ssacy ...
trzeba wystroic bo przy wiekszej ilosci powietrza bedzie za malo paliwa a sonda sama z siebie nie wyrobi
ten pierwszy kompresor do 1,6 napewno bedzie za duzy.. ten od coopera S bez kucia to chyba tylko na dosc duzym kole pasowym podejdzie ..oczywiscie jak wepchcniesz go pod maske
kiedys juz o tym myslalem ale chwilowo odpuscilem ... jak mnie cos kopnie to moze podejde 2gi raz do tematu i cos wymodze..
Re: X16XE i kompresor
: 9 paź 2009, o 23:30
autor: camer
offtop.
Zamieszczam kilka informacji jak można to zrobić w silniku Z22SE
Potrzebny jest zestaw:
1) Kompresor
2) Zestaw przyłączy do oryginalnego układu dolotowego
(oryginalny układ nie wymaga przeróbek)
3) Uszczelka pod głowicę odprężająca silnik o grubości 2mm
4) Wtryskiwacze o zwiększonej wydajności
5) Komputer pozwalający na dostrojenie silnika (EcuMasterII)
6) Dodatkowa rolka prowadząca wraz z mocowaniem (do paska klinowego)
Taki zestaw wymaga jedynie zamontowania w silniku z22se.
Nie trzeba niczego przerabiać.
Daje doładowanie do 1,2bar, pozwala w zależności od wartości doładowania i zestrojenia silnika na uzyskanie mocy rzędu 300KM.






Dla zainteresowanych:
http://www.z22se.co.uk
Swap:
viewtopic.php?f=43&t=65654
Re: X16XE i kompresor
: 10 paź 2009, o 15:08
autor: robertnet
z22se, to zupełnie inny silnik- nie ma co porownywac z x16xe, ma kolektor dolotowy z przodu a wydechowy z tyły, czyli na dowrót, zreszta w USA byly montowane kompresory do niego,
Re: X16XE i kompresor
: 10 paź 2009, o 16:06
autor: kamilos23
A da się w corsie zrobić to tak jak zrobił to koleś w astrze na tej stronce
http://www.tsr.nu/ [chodzi mi o Engine Part #4 ] czy bedzie zdecydowanie za mało miejsca?????
Re: X16XE i kompresor
: 11 paź 2009, o 11:18
autor: Porszak
w corsie nie ma tyle miejsca zeby zrobic jak w astrze z linka. zreszta,mozna zrobic wszystko dysponujac odpowiednia iloscia kasy. zastanow sie bardziej nad np rotexem (google grafika rotex supercharger), rozeznaj temat kompresorow wogole, ale z kazdym bedzie problem miejsca jesli auto ma latac na codzien