Strona 1 z 1

c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 25 lis 2009, o 22:25
autor: Marcin99
Mam potwierdzone info odnośnie montażu silnika na dużym bloku (głównie tu chodzi o c20ne i te, które mają koło zamachowe na 6 śrub) w połączeniu ze skrzynią f13.
Wystarczy zamontować koło zamachowe z oplowskiego TD o oznaczeniu x17dtl, to duży blok a mała skrzynia (montowany z f13 i f15 w astrze f).
Koło pasuje do wału od c20ne bo ja tak miałem początkowo z c20ne na skrzyni f15 a niedawno jeden z użytkowników forum astry włożył c20ne z f13stką właśnie. Wygląda to tak, że wystarczy przekręcić koła a sprzęgło albo od dtl-a albo np. od x16szr (u mnie jeździł na sprzęgle z dtl a u niego na 1.6).
Koło z dtl jest tej samej grubości co koło z x16szr, tej samej średnicy i ma identyczny rozstaw śrub na docisk.
Korzyścią takiego rozwiązania jest:
brak kombinacji z toczeniem i nawiercaniem koła od c20ne,
brak problemu z piastami i półosiami (zostają te od f13),

Problemem może być mniejsza wytrzymałość zarówno sprzęgła, skrzyni jak i półosi ale jak pokazał Juhol wytrzymuje całkiem sporo i pamiętając o tym możemy spokojnie jeździć na takim setupie przez dłuższy czas. Zaoszczędzone pieniądze odkładamy na "duży" układ napędowy najlepiej w połączeniu z c20xe ;) .
I fotka z porównaniem koła x17dtl (to odkręcone) z kołem od c18nz (a więc identycznym jak w c20ne):
Obrazek

Tutaj porównanie koła z 1.6 i z 1.7td - widać różnicę w otworach na śruby:
Obrazek

A tu porównanie kółek 1.6, 1.7dlt i 2.0 (akurat w tym przypadku garnkowe).
Obrazek

Dodam, że ja przy tym kole miałem rozrusznik z dtla, a u niego jest z c20ne.

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 17 mar 2011, o 19:26
autor: marek-rz
Witam mam pytanko skoro koło zamachowe x17dtl ma miejsce na mniejszą tarcze i docisk to tarcza powinna pasować z małego bloku silnikowego czyli np z x12sz. Mam racje czy się mylę??

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 18 mar 2011, o 20:20
autor: Smalcyk
mylisz się bo nie które koła zamachowe są wypukłe tzw. garnki a nie które płaskie , do tego bierz pod uwagę średnice tarczy sprzęgła jak i również ilość zębów na wielowypuście

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 19 mar 2011, o 20:12
autor: marek-rz
Smalcyk pisze:mylisz się bo nie które koła zamachowe są wypukłe tzw. garnki a nie które płaskie , do tego bierz pod uwagę średnice tarczy sprzęgła jak i również ilość zębów na wielowypuście
To to ja wiem ale kolo zamachowe mam z diesla docisk i tarcze także tylko tarcza w średnim stanie a u siebie mam nową tarcze a po to się zakłada zakłada sprzęgło i koło zamachowe z diesla bo ma taki sam wieloklin jak f13 tylko czy średnica jest taka sama w x12sz i x17dtl.

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 19 mar 2011, o 21:24
autor: koza149
tarcza 200 mm i 14 zebow na wieloklinie

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 31 mar 2011, o 15:43
autor: marek-rz
A więc tak tarcza z corsy x12sz różni się od tej z x17dtl wielkością ta z diesla ma 200 mm średnicy i nie pasuje do końca tylna łapa od skrzyni biegów trzeba troszkę porzeźbić. Ale do ogarnięcia :)

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 21 lip 2011, o 00:43
autor: Patry
witam, to mój pierwszy post tutaj :oko:

jest to możliwe aby spiąć C20NE z zamachem od x17DTL, sprzęgłem od C14NZ i skrzynią czterobiegową od C12NZ ? :)

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 5 lis 2011, o 21:09
autor: max1975
Odgrzeje kotleta bo znalazłem różnice. Opisujecie wyżej koło zamachowe od X17DTL i widze ze jest ono płaskie a ja znalazłem coś takiego

http://moto.allegro.pl/opel-astra-f-1-7 ... 06870.html

Niestety foty nie mam ale link wystarczy, co powiecie na te różnice ?
Czy występowały dwa rodzaje płaskie i "garncowate" :) :-D :-D
Jeżeli są dwa rodzaje to czy oby dwa da się połączyć z F13, czy tarcze sprzęgła maja ten sam wieloklin?
Czy mamy tu jakiś błąd?

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 20 sty 2012, o 11:13
autor: kałuż
to ma być płaskie czy garncowate koło zamachowe do połączenia c20ne i skrzyni f13??

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 20 sty 2012, o 12:01
autor: marek-rz
Płaskie.

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 16 maja 2012, o 12:38
autor: max1975
Wcześniej miałem ten sam problem :) Może być płaskie i garnkowe nie ma znaczenia. Choć leprze płaskie bo lżejsze :)

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 12 gru 2012, o 23:53
autor: prosiak121212
mam pytanie czy kolo zamochowe od c14nz pasuje roztawem srub do c20ne? :D

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 14 gru 2012, o 10:12
autor: !rafi
prosiak121212 pisze:mam pytanie czy kolo zamochowe od c14nz pasuje roztawem srub do c20ne? :D
Przeczytaj dokładnie 3 razy na głos pierwszy post, jak już go zrozumiesz to wtedy przeproś i wyjdz.

Re: c20ne ze skrzynią f13 - KNOW HOW

: 14 lip 2013, o 20:32
autor: adi87
Zrobiłem u siebie taki mix i wszystko pasuje, jedynie w zamachu z DTLa trzeba powiększyć jeden otwór na śrubę mocującą do wału (mając koło garnkowe - nie wiem jak przy płaskim) wiem że odgrzewam kotleta ale niech jest info dla następnych swapowiczy. Ja dałem skrzynie F15CR z x16xel z Astry F. Półosie z tej astry również pasują długością i na corsowe piasty.