Strona 1 z 2

Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 16 lut 2010, o 20:48
autor: czester 1
nie wiem czy w tym dziale jak cos to przeniescie


moze poradzicie gdzie moge ta elektryke polapac w corsie, nie dziala:
- wskaźnik temperatury silnika
- prędkościomierz
- obrotomierz
- świeci kontrolka akumulatora/ladowania
- świeci kontrolka układu elektronicznego
- nie działa wspomaganie kierownicy (jest elektryczne na kolumnie)
- nie wiem czy włącza się wentylator chłodnicy, nie zauwazylem zeby sie jeszcze krecil :-?

basista narazie odpada ze wzgledu na brak czasu, moze ktos od nas: klari, adamxxl, moze kto inny by to ogarnol, moze z innego forum, nie da sie tak juz jezdzic bez obrotka :lol:

jeden kolo mi z forum AGC mi napisal:
marcinpsk pisze:Z silnika wychodzi analogowy ale idzie ten sygnal poprzez ECU , ktory przerabia te sygnaly na cyfrowe.
Schematy w reke i dojdziesz co i jak.
Jak miales cala wiazke od X20XER to trzeba bylo wspomaganie pod nia podlaczyc. Raptem chyba ze 3 kable: 1 gruby zasilajacy (bezpiecznik 80 A w puszce z bezpieczikami pod maska) i 2 sterujace.
Napisz jeszcze jaki silnik miala ta corsa wczesniej to oblukam w schematach czy wykonalne jest na 100% jest to o czym piszesz.

Co do lampki cisnienia oleju to w astrze g lapmka podlaczona jest bezposrednio do czujnika 1 pinem. Drugi pin znajdujacy sie an czujniku idzie na mase.

Predkosciomierz bierze sygnal z czujnika ABS w kole i idzie poprzez pompe ABS i w corsie prawdopodobie jest podobnie. Przy Swapie nie powinno byc ingerencji w predkosciomierz i jego czujnik o ile pompy abs z astry x20xer ie wsadziles.

Sygnal obrotomierza to pin 2 w zlaczu X57 na ECU silnika X20XER

Sygnal na wskaznik temperatury na zegary to pin 8 na zlaczu X57 na ECU

Sygnal do lampki check engine na zegary to pin 37 na zlaczu X57 na ECU

Sygnal lampki ukladu elektronicznego chlodzenia silnika to pin 11 na zlaczu X63 na ukladzie sterujacym wiatrakami

ZŁACZE X57 na ECU to te , ktore jest podlaczone do tej duzej wiazki, ktora idzie do kabiny w astrze G.

Obrazek

Zlacze na sterowniku wentylatorow

Obrazek

Co do lampki ladowania to podlacza sie ja pod wspomaganie.
Generalnie wspomaganie w corsie jest bardziej rozbudowane niz w astrze ale nastepujaco:

Czerwony gruby kabel w od swojego wspomagania podlaczasz pod bezpiecznik 80A w puszce z bezpiecznikami na wiazce od X20XER (ta puszka co jest pod maska)
Czarny kabelek dajesz na + po stacyjce poprzez bezpiecznik 5A
Brazowy to masa
Niebiesko-Czerwony to sygnal predkosci pojazdu (na chwile obecna mysle zeby to podlaczyc pod sygnal predkosci co idzie a zegary)
Zielony to komunikacja z silnikiem ( ECU) nie wiem na chwile obecna jak to rozwiazac.
on wymienil u siebie xer'a na z20let i czyli na odwrot to co ja (chodzi o elektryke) i kazdy mowi ze to o wiele latwiej jest zrobic :bardzozly:

bylem u kilkunastu elektrykow (ale nie takich co bezpiecznik potrafia tylko wymienic) z ta podpowiedzia, jednak jak to slysza co trzeba zrobic czyli "z silnika wychodzi sygnal analogowy a do zegarow potrzebny jest cyfrowy" mowia ''co pan k..wa zrobil, jedz pan z tym do tego co to panu robil" :lol: , to sie nie da zrobic :-? :lol:
u jednego nawet stal rezebrany kilka dni, jednak sie poddal i stwierdzil ze zrobil by to ale jakby silnik wisial tylko na samych lapach, a ja czesc juz mam zrobiona.

moze sie popytacie gdzies czy jest to do zrobienia czy nie, bo nie wiem co mam z tym robic, nie mam zamiaru szpachlowac kokpitu zeby wsadzic zegary z astry

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 16 lut 2010, o 22:57
autor: wolga85
Do zrobienia jest wszystko. Ja to bym widział tak że trzeba zastosować przetwornik np mikrokontroler (ATMEGA8-16PU kosztuje bodajże 10 złotych) ale tylko baza . Trzeba zaprojektować płytke (dość proste) napisać program. Właśnie z tym programem może być problem napisanie jego to nie jest problem ale by to zrobić trzeba skądś dorwać jak ten sygnał cyfrowy dla danych wartości ma wyglądać. Tylko że ta operacja to projektowanie układów , a nie zwykła elektryka samochodowa.

: 16 lut 2010, o 23:27
autor: !markos
miszcz watek, profi swap, nie dziala nic poza silnikiem :lol:
przepraszam, nie moglem sie powstrzymac, totalnie mnie to rozlozylo :lol:

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 17 lut 2010, o 07:49
autor: czester 1
wolga85 pisze:Do zrobienia jest wszystko. Ja to bym widział tak że trzeba zastosować przetwornik np mikrokontroler (ATMEGA8-16PU kosztuje bodajże 10 złotych) ale tylko baza . Trzeba zaprojektować płytke (dość proste) napisać program. Właśnie z tym programem może być problem napisanie jego to nie jest problem ale by to zrobić trzeba skądś dorwać jak ten sygnał cyfrowy dla danych wartości ma wyglądać. Tylko że ta operacja to projektowanie układów , a nie zwykła elektryka samochodowa.
jeden elektryk stwierdzil ze trzeba zastosowac sterowniki z z20let, nie wiem czy sie da :-?
!markos pisze:miszcz watek, profi swap, nie dziala nic poza silnikiem :lol:
no przeciez ze nic nie dziala, sam silnik odpalam z drutow, a corse i tak musze pchac :lol:

ps. a u ciebie jak, bo nic nie slychac, jezdzisz w ogole juz cos, czy zima straszna i sie nie da :lol: , znalazlem na streetshadows.pl twoj projekt jako skonczony :lol: , powaznie :grin:

ps 2. popytalbys sie tam w swojej stajni czy jest to do zrobiena a nie piredoly wypisywal :-P

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 17 lut 2010, o 09:46
autor: nolack
Dlatego ja wybrałem troche inne rozwiazanie na multiplexa .
Wiecej zabawy czasowej łaczenia dwóch wiązek duuuzo lutowania + pare tajli z astry G ( kompatybilnych z cc) i cała elektryka działa :D
Jak nie znajdziesz nikogo kto posklada to elektronicznie to w kwietniu mozemy sie zjac tym tak aby działoło :D

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 17 lut 2010, o 20:49
autor: !markos
czester 1 pisze:a u ciebie jak, bo nic nie slychac, jezdzisz w ogole juz cos, czy zima straszna i sie nie da
nie da sie, bo:
1. w zimie mial nie jezdzic. z zalozenia. szkoda mi go. mam do tego inny dupowoz.
2. nadal nie zrobilem nowej glowicy.

a ze jest skonczony, to inna sprawa. usuwam skutki awarii pompy oleju i to koniec projektu. tak, wszystko dziala. a, przepraszam, abs nie dziala, bo pomerdaly sie kabelki przy przedluzaniu wiazek, albo cos nie gra z masa.

ssg nie dlubie sie w oplach.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 17 lut 2010, o 21:01
autor: Gesio_CB
czester jak chcesz to moge zalatwic nr od dobrego elektryka, niedaleko mnie (tyle ze masz troche daleko...)

: 17 lut 2010, o 21:50
autor: !markos
do tego potrzeba elektronika, a nie elektryka...

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 18 lut 2010, o 07:33
autor: czester 1
!markos pisze: ssg nie dlubie sie w oplach.
nie musi dlubac, wydaje mi sie ze taki problem jak ma ja wystapil by pewnie w przy swapie np. takiego silnika jak masz ty do najnowszwego civica, pytanie tylko czy jest do do zrobienia bez wiekszej rzezby

Gesio_CB pisze:czester jak chcesz to moge zalatwic nr od dobrego elektryka, niedaleko mnie (tyle ze masz troche daleko...)


juz dzwonie po calym slasku i nic :-? , poswiece sie juz, nie ma problemu :oko:
jak mozesz to zaptaj go: "z silnika wychodzi sygnal analogowy a do zegarow potrzebny jest cyfrowy"

lub podaj mi nr na pw

mozesz mu ta podpowiedz z AGC wydrukowac

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 18 lut 2010, o 10:16
autor: !markos
swapuje sie raczej odwrotnie. problemow nie ma zadnych, bo mozna kupic albo gotowe wiazki do swapow, albo stosunkowo prosto ogarnac je we wlasnym zakresie. jedynym problemem jest podlaczenie do starego civica elektronicznych zegarow z s2k, choc na to tez juz sa gotowe rozwiazania.

w sumie to za co bys sie w hondzie nie zabral, to ktos juz ma gotowy myk, ktory kupujesz za zielone, czekasz 3 tygodnie i po prostu podlaczasz/montujesz :oko:

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 18 lut 2010, o 13:11
autor: Fifo
Rozwiązanie jest bardzo proste, załóż VEMS'a (stand alone) i po sprawie. W taki sposób odpalilismy silnik z20leh (ostatnia Astra OPC) w budzie Astry F. Wszystko działa: prędkościomierz, obrotomierz, ładowanie, temp cieczy, wentylator i wszystkie kontrolki i nie ma problemu z check'ami bo pozbywasz się wszystkiego co niepotrzebne. Tu masz linka poglądowego: http://www.projectxs.pl//content/view/153/139/

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 18 lut 2010, o 21:19
autor: czester 1
jestes w stanie mi to wycenic :oko:

napisalem tez do tego kolesia ( http://allegro.pl/item845801654_vems_me ... aster.html )czy jest w stanie pod moj silnik taki zrobic, oby cena nie byla podobna :(

ps. astra z twojego linku dostala serce z sygnalem cyfrowym a slyszalem ze to polowa mniej roboty co u mnie :-?

: 18 lut 2010, o 21:24
autor: !markos
goly vems kosztuje 450eur, wiec jak chcesz, zeby bylo taniej? nie ma dobrze i tanio.

nigdy nie bylo :lol:

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 18 lut 2010, o 21:36
autor: Porszak
czester jestes hardcorem.
SA to calkiem dobra pomysl. kolejne mody staja sie przez to duzo latwiejsze.
jesli mozesz to odstaw to auto na troche, za troche rozbij skarbonke i wio!

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 18 lut 2010, o 23:07
autor: Fifo
Vems tak jak pisał markos to 450E, więc w zalezności od kursu wychodzi własnie tak gdzies w okolicach 2400-2500PLN. Wystruganie wiązki z materiałem, podłaczenie wszystkiego i strojenie to kolejne 2500PLN.

Za 5000PLN masz dobrze działajace, wysrtojone auto, wszelkie wskazniki i kontrolki działają, nie masz problemów z nadgorliwa elektronika w serii i masz ogromny potencjał pod wzgledem elektronicznym na jakiekolwiek mody mechaniczne w przyszłości.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 19 lut 2010, o 07:08
autor: czester 1
no cena troche powala :0 , ale zobaczymy :oko:

jaki czas realizacji?

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 19 lut 2010, o 08:26
autor: guziq
Wystruganie wiązki z materiałem, podłaczenie wszystkiego i strojenie to kolejne 2500PLN
Spore kwoty sobie tam liczycie, naprawde ;)

450euro to kosztuje goly vems ktory na "pokladzie" nic nie ma. Do tego dochodzi jakis map sensor, knock itp. i wychodzi ponad 530e.

Jesli ma byc standalone, to taniej wyjdzie megasquirt, a do tego silnika (4cyl) nie potrzeba nic bardziej zawansowanego. Na streetracing.pl byl ostatnio kit za 800zł.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 19 lut 2010, o 10:02
autor: corsarz
no szczerze mówiąc projectXS ma ceny z kosmosu, sam byłem m się dowiadywać o swapa i remont to naprawdę byłem nie miło zaskoczony. Może i dobrze robią, nie wiem nie sprawdzałem (choć pewna użytkowniczka tigry nie jest zadowolona), ale tani to oni nie są.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 19 lut 2010, o 11:44
autor: Fifo
czester 1 pisze:no cena troche powala :0 , ale zobaczymy :oko:

jaki czas realizacji?
Kwestia ściagnięcia Vemsa to około tydzień (kwestia zaliczek, przelewów, wysyłek itp.). Potem trzeba Vemsa skonfigurowac do danego projektu. Zrobienie wiązki, podłaczenie i strojenie zajmuje przewaznie około 10 dni roboczych. Inna kwestia to terminy. Na chwilę obecną mamy najwcześniej z początkiem maja coś wolnego.

Megasquirt jest totalnie nie userfriendly, Vems jest o niebo lepszym rozwiązaniem.

To czy liczymy za nasza pracę mało czy dużo to kwestia sporna. Nie narzekamy na brak klientów po cenach jakie mamy. Dużo nie tłumacząc to mamy tu całą, całkiem niemałą firmę a nie dłubiemy na lewo w przydomowym garażu.

Corsarz widać wiesz więcej niż ja. Nie zauazyłem, zeby owa użytkowniczka Tigry miała powody do narzekań. Auto ma zrobione, jeździ, z tego co wiem nawet całkiem żwawo i jeżeli chodzi o samego swapa to nie psuje się. Bo to czy silnik i osprzet po jakimś tam bliżej nieznanym przebiegu działa poprawnie to jest niezalezne ani ode mnie ani od Niej.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 19 lut 2010, o 14:45
autor: corsarz
mówie tylko to co słyszałem, tak zresztą jak to zaznaczyłem w swoim poście

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 19 lut 2010, o 15:50
autor: guziq
Megasquirt jest totalnie nie userfriendly,
W pyte szybciej odpala sie auto na Megasuircie niz na vemsie. Jeszcze nie mialem zadnych problemow z nim, nie uznaje go za mniej userfriednly (jest chyba nawet "milszy"), a kilka aut sie juz zrobilo i na nim i na vemsie ;)

czester 1
To do mnie pisales maila. Dzisiaj wieczorem postaram dac Ci odpowiedz.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 19 lut 2010, o 16:36
autor: Fifo
ja tam widze to tak...na meagsquircie nie zrobisz ani wtrysku sekwencyjnego, z zapłonem podobnie, nie ma kontrolera WBO2...jak na mój gust jedyna zaleta megasquirta jest to że jest tańszy niż Vems. Zaledwie kilkaset zł, nowe vs nowe.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 19 lut 2010, o 19:15
autor: guziq
Kilkaset?? Wychodzi ok 1000zł, jak nie lepiej. A to ze wtrysk nie jest sekwencyjny (bo na MSII zaplon juz jest) - ucierpi na tym kultura pracy, spalanie, osiagi? Nie wydaje mi sie.

PS. Najtanszym sposobem, i jedynym pewnym (bo jakos nie wiem w jaki sposob montaz standalonea ma pomoc wyeliminowac problemy typu: wskaźnik temperatury silnika (ktory nie jest brany z ecu), świeci kontrolka układu elektronicznego (bo seryjne ecu jest wyeliminowane - a pewnie wystarczy odpowiednia zyle podpiac w odpowiednie miejsce kompa od 2.0), nie działa wspomaganie kierownicy (na 99% wystarczy jakis przekaznik) , skoro da sie je wyeliminowac i bez niego) byloby kupno kompletnej wiazki i ECU od Corsy C z silnikiem 4cyl, zapiecie jej do zeswapowanego silnika i wystrojenie tego ECUmasterem.

Fifo, bo dopiero teraz doczytalem - w jaki sposob mozesz porownywac zegary z astry F, do zegarow z corsy C z topicu, ktore sa "pedzone" po CANie? :lol: :lol: To ze w astrze F zegary dzialaja, to akurat zaden wyczyn i zrobilo by to nawet dziecko. A tutaj jest mowa o CANie, przez ktorego sterowane sa corsowe wskazniki.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 22 lut 2010, o 11:58
autor: Fifo
No tu się musze zgodzić, CAN faktycznie jest problematyczny. Nie zakodowałem od początku że to auto jest na CAN'ie. To w istocie pozostaje kwestia siedzenia i dłubania w elektyce/elektronice aż krok po kroku się dojdzie do wszystkiego.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 23 lut 2010, o 14:48
autor: czester 1
malo co kapuje z tego co piszecie :grin: , ale cena jakos do mnie bardziej przemawia, to nie jest roznica kilku stowek tylko 4 tys.
z reguly kupuje z gornej polki, ale czy jest sens wydac tyle kasy skoro mozna miec taniej... :)5

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 23 lut 2010, o 20:51
autor: guziq
Nie ma ze drozej bedzie lepiej - nawet montaz najbardziej zawansowanego standalona nie spowoduje, ze na zegarach zacznie Ci wszystko dzialac jak przed swapem.

Jak pisalem, i rozmawialem z Toba przez telefon:
potrzebujesz kompletnej wiazki z ECU od corsy C z silnikiem 4cyl. Jest to najprostrzy sposob zeby zaczęły działąc wszystkie wskazniki jak powinny, i to bez sztukowania. Do tego trzeba wpiac sie ze swinia/piggy-backiem (najlepiej ECUmaster)i wystroic silnik zgodnie ze sztuka.
Mozliwosc ECUmastera sa mniejsze niz standalone-a, ale dla Twoich zastosowan wystarczy w 100%. W przyszlosci bedziesz mogl uturbic ten silnik i wystroic go jak bedziesz chcial, tak samo jak na SA. Odcinke tez mozna przeniesc.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 24 lut 2010, o 13:46
autor: Fifo
guziq pisze:Nie ma ze drozej bedzie lepiej - nawet montaz najbardziej zawansowanego standalona nie spowoduje, ze na zegarach zacznie Ci wszystko dzialac jak przed swapem.
Tu nie chodziło o to że drożej będzie lepiej, tylko po prostu lepiej. Bo najlepiej to równie dobrze moznaby założyć SA AEM, ale cena za sam komputer to jakies 5000zł. (tak mniej więcej bo nie chce mi się szukac dokładnie)
guziq pisze: Mozliwosc ECUmastera sa mniejsze niz standalone-a, ale dla Twoich zastosowan wystarczy w 100%. W przyszlosci bedziesz mogl uturbic ten silnik i wystroic go jak bedziesz chcial, tak samo jak na SA. Odcinke tez mozna przeniesc.
O jakiej odcince piszesz? Obrotów silnika? Jeżeli tak to ciekawe bo w autach z zapłonem 60-2 nie da się tego zrobić na ECU Masterze. Co więcej nie jest to tylko moje zdanie, ale tak twierdzi producent. Jezeli Ty potrafisz to wiesz więcej niz pomysłodawca i twórca ECU Mastera.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 24 lut 2010, o 17:43
autor: wolga85
Nie rozumiem po co vems chyba że ma wyjście na can`a.
A nie prościej przerobić ori licznik na analoga. Kupić od vecrty z tym silnikiem i wymienić silniki na wskaźniki. Pociągnąc dodatkowe przewody tak żeby wyglądał licznik wyglądał na oryginalny.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 24 lut 2010, o 21:47
autor: guziq
O jakiej odcince piszesz? Obrotów silnika? Jeżeli tak to ciekawe bo w autach z zapłonem 60-2 nie da się tego zrobić na ECU Masterze. Co więcej nie jest to tylko moje zdanie, ale tak twierdzi producent. Jezeli Ty potrafisz to wiesz więcej niz pomysłodawca i twórca ECU Mastera.
Odcinka - odcina paliwo. Gdy pedzisz wtryski z ECUmastera (sterujesz bezposrednio czasem otwarcia wtryskiwaczy), mozesz przekoczyc wartosc seryjnej odcinki. Nawet Jadzwin sie tym chwali.

Re: Elektryka x20xer - wyzsza szkola jazdy

: 24 lut 2010, o 23:35
autor: Fifo
Z Jadźwinem to akurat dzisiaj rozmawiałem, m.in. tez na ten temat i twierdzi, ze się tego nie da zrobić. Zresztą, odcinka nie jest realizowana poprzez odcięcie po prostu paliwa ot tak sobie. Bo niby skąd wtryskiwacze mają wiedzieć kiedy przestać podawać paliwo? Generalnie upraszczając wygląda to w ten sposób, że czujnik położenia wału podaje informację do kompa o przekroczeniu jakichś tam obrotów wału (silnika) a komp po otrzymaniu tejże informacji wysyła sygnał do wtryskiwaczy i je zamyka. Tak na prawdę nic Ci nie da otwarcie wtrysków bo to co musiałbyś zrobić to w jakiś sposób oszukać komputer co do sygnału z czujnika położenia wału, ale tego nie jesteś w stanie zrobić tak, żeby silnik nie zgubił synchronizacji. Ergo, nie jesteś w stanie przenieść odcinki. Natomiast, z powodzeniem, jak wiesz gdzie, jesteś w stanie przesunąć odcinkę w seryjnym programie zapisanym w oryginalnym ECU (nie mylic z ECU masterem).