Strona 1 z 1

corsa D jak D..A

: 2 mar 2010, o 20:05
autor: klapek
Witam
Mam problem z moją corsiarką 2 miechy temu skończyła się gwarancja :( i tu patrzę a nie mam płynu w chłodnicy i masełko pod korkiem oleju :( a oleju aż za nadto :(. Więc pewnie poszła uszczelka pod głowica :( i teraz moje pytanie brzmi... Czy da radę (napewno da ) zapodać silnik x16xep :) zamiast x12xep wiadomo 115KM to nie to co 80KM :)? czy będą jakieś komplikacje?? Wiem że auto nowe i chyba nikt jeszcze nie robił swap-a w corsie D :( Co bym musiał zmienić poza samym silnikiem i pewnie kompem. Czy skrzynia i półosie podejdą? Czy instalacja może zostać?

Nie chcę pakować większej pojemności bo nie potrzebuję (wystarczy c20let w innym i c20xe w jeszcze innym aucie) to samochód typowo miejski na dodatek jeździ nim moja Żoncia :)

A jeśli to nie opłacalne to ile mogą mnie wykasować za naprawę uszczelki pod głowicą w tym x12xep? - niestety ja mam 2 lewe ręce do remontów silników i nie mam czasu na zabawy tego typu :(

Re: corsa D jak D..A

: 2 mar 2010, o 23:04
autor: corsarz
napewno już swapowali corse D na wyspach, poczytaj angielskie fora, kiedyś widziałem temat o swapie w corsie D.
Ale dziwne że w tak nowym aucie poszła uszczelka. Może podjedź do ASO albo innego autoryzowanego serwisu i zobacz co powiedzą.

Re: corsa D jak D..A

: 3 mar 2010, o 06:32
autor: STELMI
powiem ci, ze w tak nowym aucie aż szkoda coś kombinować, bo przy późniejszej chęci sprzedaży będziesz miał nadzieję na wyższą cenę, a faktycznie g... dostaniesz, bo ludzie będą podejrzewali, ze to jakiś szczep i będą omijać szerokim łukiem. Niestety ze świerzymi autami tak już jest, że każda ingerencja w wymianę silnika odbierana jest jako chęć oszustwa kupującego

Re: corsa D jak D..A

: 3 mar 2010, o 07:58
autor: klapek
no wczoraj wymieniłem olej i filtry oraz uzupełniłem płyn w zbiorniczku zobaczę co się będzie dziać. Pewnie ją naprawię bo szkoda mi tego autka a na miasto jest fajowe :) i ekonomiczne

Re: corsa D jak D..A

: 3 mar 2010, o 15:40
autor: mojo
To lepiej z17dtr i masz wtedy w miarę mocno i ekonomicznie w paliwie a możesz go wyciągnąć do 150KM i 340Nm. Wersje D z mocniejszymi silnikami mają skrzynie 6-biegowe i inne zawieszenie. Ekonomicznie w ujęciu całościowym to się bardziej opłaca sprzedać serię i kupić serię np 1.7cdti lub gsi lub ..... :-D OPC :-D
Można też 1.2 podkręcić bez swapa do ok 100KM choćby kolektorem dbilasa za ca. 5 tys :D

STELMI ma dużo racji, że wówczas auto musi długo pozostać w rodzinie bo statystyczny nabywca tego nie łyknie.