Strona 1 z 1

Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 15 mar 2010, o 00:09
autor: artursam
Witam,
Mam Corsę C z 2002 roku z silnikiem 1.0 12v ecotec (nie twinport) i on niestety pada, jest już bardzo slaby pali ogromne ilości oleju. Remont nieunikniony. Interesuje mnie przekładka silnika do niego z corsy B!!! 1.2 16v ecotec (mam cale rozbite auto i ten silnik jest w idealnym stanie). Wiem ze na pewno różnią się mocowaniami silnika wiec to musiałbym załatwić, czy skrzynia biegów przy nich jest taka sama??. chodzi o elektronikę silnika czy trzeba jakoś bardzo kombinować żeby zamienić te silniki, co trzeba by było przerobić, czy trzeba ingerować w wiązkę a jak tak to czy dużo z tym roboty, czy wystarczy podmienić komputer i czy będzie pasował, może ktoś już robił taka przekładkę i wie jak się zabrać za to. wiem ze najlepiej byłoby wyremontować silnik ten co w niej jest albo wstawić taki sam ale mam przecież kompletny 1.2 16v w zajebistym stanie...

Proszę o pomoc i fachowa poradę

P.S. Proszę oszczędzić mi odpowiedzi typu: 'raczej się nie da...' albo 'jak się zmieści to wsadzaj...'

Pozdrawiam

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 15 mar 2010, o 08:50
autor: corsarz
artursam pisze:(mam cale rozbite auto i ten silnik jest w idealnym stanie).
jeżeli masz całe auto, to przecież masz i łapy silnika, i skrzynię, a wiązkę przełożysz od dawcy i wszystko będzie banglać
tylko czy jest sens zmieniać na 1.2, chyba tylko jeśli swapa będziesz robił sam, a dawcę masz za darmo

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 15 mar 2010, o 09:13
autor: czester 1
jezeli ten silnik wysyla sygnal anologowy to z elektryka bedziesz mial ten sam problem co mam teraz ja, wiec muszisz wlozyc silnik z ktorego wychodzi sygnal cyfrowy na zegary.

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 15 mar 2010, o 09:35
autor: corsarz
czester 1 pisze:jezeli ten silnik wysyla sygnal anologowy to z elektryka bedziesz mial ten sam problem co mam teraz ja, wiec muszisz wlozyc silnik z ktorego wychodzi sygnal cyfrowy na zegary.
dobrze byłoby gdyby kolega napisał jakiego to ma dawcę, ja założyłem że jest to też CC tylko że z silnikiem 1.2 16v

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 15 mar 2010, o 12:34
autor: czester 1
w temacie jest CB

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 15 mar 2010, o 14:48
autor: artursam
Napisze jeszcze raz: Chcę do Corsy C gdzie jest silnik 1.0 12v przełożyć silnik z Corsy B gdzie jest 1.2 16v.

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 15 mar 2010, o 17:15
autor: corsarz
a to sorry, źle zrozumiałem

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 16 mar 2010, o 00:44
autor: artursam
I dalej nic nie wiem... ktoś mi pomoże ugryść ten temat??

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 16 mar 2010, o 07:32
autor: czester 1
musisz sprawdzic jak zbudowane sa zegary z CB (chyba ze ktos wie) , jezeli maja duzo pinow to sa analogowe wiec beda problemy

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 16 mar 2010, o 08:30
autor: corsarz
proszę bardzo zdjęcie poglądowe zegarów z CB

Obrazek

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 16 mar 2010, o 13:47
autor: czester 1
no to musisz szukac nowszego silnika najlepiej z CC :grin:

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 17 mar 2010, o 00:48
autor: artursam
To niepocieszające... ;/
a jakbym chciał zmienić silnik na 1.0 12v tylko sam słupek silnika bez kolektorów to czy od CB tez by pasował? czy jest taki sam w CC i CB bo z grubsza różnią się kolektorem i przepustnicą ale czy tez komputer jest inny?? Może ma ktoś do sprzedania 1.0 12v w dobrym stanie??

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 17 mar 2010, o 08:16
autor: corsarz
jak już masz zmieniać silnik, to szukaj czegoś uczciwego

Re: Swap 1.0 12v na 1.2 16v z corsy b (jakie różnice)

: 17 mar 2010, o 14:02
autor: artursam
Jak juz mam zmieniać silnik na inny niz z corsy b 1.2 16v ktorą posiadam to wole juz zmienic na taki gdzie bedzie jak najmniej przerobek i kombinacji czyli wyjdzie najmniejszym nakladem kosztow i pracy. nie robie swapu dla przyjemnosci, albo zeby miec mniej sekund do setki tylko silnik jest zajezdzony i auto potrzebuje transplantacji serca, a auto jest mojej matki wiec jej wiecej nie potrzeba niz poj 1.0cm3. jak mialbym robic swap na jakis mocny silnik w corsie to wole kupic jakies 'uczciwe' auto ktoremu zwawy silnik bardziej pasuje.