Strona 1 z 1

Silnik 13S

: 28 mar 2010, o 09:48
autor: TommiOk
Silnik 1.3 S 8V 55 KW 75 KM 101 NM

Wiem, ze stara jednostka i mało zaawansowana technicznie, ale tania i łatwo dostępna w zakupie, a także posiadająca względnie przyjmowaną ilość koni mechanicznych jak na taki silnik, oraz pojemność, z którą muszę obecnie jeździć.
Potrzebuje informacji jak ją jak najszybciej usprawnić by uzyskać lepszy rezultat w koniach mechanicznych i momencie obrotowym, chodzi mi o to jaki rodzaj zapłonu zastosować, jaki rodzaj doładowania, kolektory, wałek, głowice itp...

Re: Silnik 13S

: 31 gru 2011, o 15:55
autor: Onimusha
No nie wiem czy tak łatwo znaleść taki motorek. Ja szukałem i nic nie znalazłem co nie znaczy że w ogóle sięgo nie da dostać. Słyszałem że można zastasować dwa gaźniki dcoe 45

Re: Silnik 13S

: 31 gru 2011, o 17:58
autor: czerwo
Po pierwsze masz błąd w profilu, w Corsie B nie montowano silnika 12N, tylko C12NZ/X12SZ (jeśli chodzi o pojemność 1.2), po drugie nie opłaca się pakować w 13S, tylko kupić komplet (silnik + wiązka + ECU + ew. skrzynia), coś pokroju C14SE/C16SE/X14XE/X16XE/C16XE/X16XEL/X18XE1 (wszystkie są na smallblocku, dzięki czemu nie będzie potrzebna przeróbka łap i półosi) i to wpakować. Teraz praktycznie nikt nie sprawdza numerów silnika, bo są one traktowane jako część zamienna. 13S będzie ciężko znaleźć, a nawet jak trafisz to po pewnym czasie znów zacznie brakować mocy, bo apetyt rośnie w miarę jedzenia (sam się przekonałem po swapie X12SZ na C14SE). Przemyśl to porządnie i oczywiście przelicz fundusze, bo końcowy rozrachunek szybko rośnie..