Strona 1 z 1
Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
: 15 maja 2010, o 18:01
autor: mojo
Tak się złożyło że mam fabrycznie opony Goodyear Hydragrip i jeśli ktoś szuka opon odpornych na aquaplaning to szczerze polecam. Na czymś taki jeszcze nie jeździłem. Używałem i Pirelli i Michelin ale zawsze trzeba było dobrze trzymać "zdrowo" kierownice żeby nie pojechać w pole przy większej kałuży a tu nawet na zakręcie nasze polskie bajorka na drogach nie robią na tych oponach żadnego wrażenia. Nie wiem jak z trwałością bo przejechałem 20 tys dopiero. Są głośne. Letnie to w zimie się ślizgają jak każde "lato" ale woda? - żywioł tych opon
Wczoraj zrobiłem trasę W-wa Katowice Karków W-wa i było kilka niezłych oberwań chmur. Na tych oponach w ulewy nawet prędkości 140-150 nie robią wrażenia (nie ważne czy to mądre czy głupie bo chodzi mi o opony

). Żadnej próby "jazdy w pole", żadnych prób wyrywania kierownicy przy sporych rozlewiskach. Jestem zachwycony
Zachwycający dla mnie moment to wjazd na zakręcie na "katowickiej" między Katowicami a Bielsko-Biała (kto jeździ to wie jak to tam jest), na zakręcie w istne rozlewisko przy ok 120, pomyślałem że zaraz trzeba będzie dobrze kombinować bo mnie wyrzuci na prawy pas a tu nic

auto przejechało jak po suchym.
Jeśli ktoś je testował i ma odmienne zdanie to proszę o opinie.
PS
Sorry że tak sie podniecam ale nie jeździłem jeszcze na tak odpornych na wodę oponach

: 15 maja 2010, o 22:39
autor: !markos
nie ma to jak zapie*dalac 150 w ulewie i 120 w stojacej wodzie. myslalem, ze w pewnym wieku wyrasta sie z bezmyslnosci.
Re: Opony HydraGrip
: 16 maja 2010, o 10:16
autor: NoName
Pojeździj na Uniroyalach w deszczu a zobaczysz dopiero co to za jazda i jakie opony.
Re:
: 16 maja 2010, o 11:35
autor: corsarz
!markos pisze:nie ma to jak zapie*dalac 150 w ulewie i 120 w stojacej wodzie. myslalem, ze w pewnym wieku wyrasta sie z bezmyslnosci.
hmm, a co ulewa przeszkadza w jeździe powyżej 120 km/h??? w niemczech na autostradach w deszczu często ludzie jeżdżą 120 i więcej, co innego że polskie drogi nie dorównują systemem odprowadzania wody tym niemieckim...
: 16 maja 2010, o 17:49
autor: !markos
to juz wiesz co przeszkadza, czy zapomniales o czyms, co wywodzi sie z naszego kraju i nazywa sie koleina?

Re: Opony HydraGrip
: 16 maja 2010, o 18:52
autor: mojo
NoName pisze:Pojeździj na Uniroyalach w deszczu a zobaczysz dopiero co to za jazda i jakie opony.
Masz na myśli Rain Sport?
Czytałem o nich ze są rzeczywiście fantastyczne, cichsze od Goodyear'a i ponoć GY HG ma tendencję do ząbkowania choć ja do tej pory tego nie widzę, może z czasem.
!markos pisze:nie ma to jak zapie*dalac 150 w ulewie i 120 w stojacej wodzie. myslalem, ze w pewnym wieku wyrasta sie z bezmyslnosci.
Nie rób chłopie za ORMO'wca jak sam prezentujesz filmiki jak Twoje auto przyspiesza do 240 i nie są to niemiecki 3-pasmowe odcinki autostrad. Tyle w temacie co mądre , co głupie. Dynamika wozu rzeczywiście wg mnie rewelacyjna i na tym należy się skupiać.
corsarz pisze: w niemczech na autostradach w deszczu często ludzie jeżdżą 120 i więcej, co innego że polskie drogi nie dorównują systemem odprowadzania wody tym niemieckim...
Nie wszędzie są koleiny a np odcinek Radom-Grójec do chwili obecnej jest wg mnie bardzo dobry nie każda opona jednak nawet na autostradzie poradzi sobie z odprowadzaniem wody i o tym podyskutujmy.
Wg mnie w lecie najniebezpieczniejsze są właśnie deszcze dlatego myślę że fajnie by było poznać opinie innych o oponach odpornych na aquaplaning.
Na razie mamy:
Uniroyal Rain Sport seria 1 i 2
Goodyear HydraGrip
Re: Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
: 16 maja 2010, o 20:09
autor: wolga85
Tyle że statystyki podaja co innego. Najgorsze wypadki są w upalne dni.
Re: Opony HydraGrip
: 16 maja 2010, o 21:45
autor: bacownik
NoName pisze:Pojeździj na Uniroyalach w deszczu a zobaczysz dopiero co to za jazda i jakie opony.
Miałem przez 2 sezony Uniroyal RainSport 2.
Potwierdzam ich bardzo wysoką przyczepność na deszczowych drogach.
W takich warunkach, gdzie na Continentalach czułem się niepewnie (aquaplanning), to Uniroyale dają wyraźnie większą przyczepność i pewność prowadzenia auta.
Re: Opony HydraGrip
: 16 maja 2010, o 23:20
autor: !markos
mojo pisze:Nie rób chłopie za ORMO'wca jak sam prezentujesz filmiki jak Twoje auto przyspiesza do 240 i nie są to niemiecki 3-pasmowe odcinki autostrad.
blagam

ogarnij sie

juz w innym miejscu w necie jeden baran chcial mi wytlumaczyc, ze bylaby tragedia jakby na droge weszla matka z dzieckiem

tak, w nocy, na 3-pasmowej przelotowej drodze, po ktorej nikt nie jedzie wolniej niz 100 i ktorej z tytulu lokalizacji raczej nikt z buta wpoprzek nie przekracza
porownujesz kilkanascie sekund przyspieszania w nocy na 3-pasmowej jezdni, do pokonania kilkudziesieciu (czy ilustam, nie wiem ilu) kilometrow, w warunkach, w ktorych powinienes jechac jakies 30% wolniej? no blagam
ps.
rainsport, a teraz takze rainexpert to takie fajne oponki, ze jak na tych ci sie podobalo, to na tamtych bys sie obsral na miekko

Re: Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
: 18 maja 2010, o 12:41
autor: Porszak
jak moje dunlop sp9000 byly zdrowe to tez pewnie trzymaly., szczegolnie na mokrych zakretach robily masakryczne wrazenie w porownaniu do continentali sportcontact. ten sam zakret mozna bylo pokonac nawet ponad 20kmh szybciej. jednak w kwestii pokonywania glebokich kaluz i tak byly cienkie przy nowych zimowkach

. nie pamietam jak sie zachowuje obecne p zero nero, widocznie nie bylo okazji w poprzednim sezonie.
Re: Opony HydraGrip
: 18 maja 2010, o 14:08
autor: corsarz
mojo pisze:corsarz pisze: w niemczech na autostradach w deszczu często ludzie jeżdżą 120 i więcej, co innego że polskie drogi nie dorównują systemem odprowadzania wody tym niemieckim...
Nie wszędzie są koleiny a np odcinek Radom-Grójec do chwili obecnej jest wg mnie bardzo dobry nie każda opona jednak nawet na autostradzie poradzi sobie z odprowadzaniem wody i o tym podyskutujmy.
a ja pisałem coś gdzieś o koleinach? a i nie pisałem o odprowadzaniu wody przez oponę, tylko że
polskie drogi nie dorównują systemem odprowadzania wody tym niemieckim!!! nie widzę tu słowa o oponach...
Re: Opony HydraGrip - odporność na aquaplaning
: 18 maja 2010, o 15:13
autor: mojo
Ja poprzednio przez kilka lat używałem Michelin Energy kolejnych generacji i ich plusem była duża odporność na ścieralność bo na osi napędowej robiły spokojnie 60 tys a na tyle 2-krotnie więcej natomiast z kałużami były ewidentne problemy.
Osobiście nie polecam Pirelli bo też kiedyś na nich jeździłem (P 6000) i przy przebiegu 30 tys i szybkiej jeździe po zachodnich autostradach poodpadał bieżnik z kół napędowych choć index prędkości nie był przekraczany a do tego firma nie widziała w tym nic złego jak próbowałem reklamować. Z wodą także sobie cienko radziły.