Strona 1 z 1

Zwarcie? kontrolka ladowania na wyl zaplonie! (alternator)

: 16 sie 2010, o 21:13
autor: Porszak
dosc pilnie prosze o pomoc. moze ktos juz mial taki przypadek?
po wylaczeniu zaplonu swieci sie konktrolka ladowania oraz gdzies tam lekko (ledwo, ledwo) podswietla sie kontrolka oleju ( po przeciwnej stronie deski). taka jazda zaczela sie po przejezdzie spokojnym po dosc mocno zalanych woda ulicach. odpialem aku, ale to nic nie dalo. w tej chwili aku odpiety, ale czym moglo by grozic pozostawienie takiego stanu na noc?

Re: Zwarcie, kontrolka latowania na wyl zaplonie!

: 16 sie 2010, o 22:45
autor: -=m&m=-
wyczytałem, że to objaw padniętych diod w alternatorze, przy okazji regulator napięcia do wymiany. Pozostawienie na dłuższy czas takiego stanu grozi rozładowaniem aku.

Re: Zwarcie, kontrolka ladowania na wyl zaplonie!

: 16 sie 2010, o 23:17
autor: Cougar
mialem podobnie w c16...altek do wymiany

Re: Zwarcie, kontrolka ladowania na wyl zaplonie!

: 16 sie 2010, o 23:30
autor: Porszak
k... tydzien przed zlotem robiony byl. musze zobaczyc czy sie gdzies kabel nie poluzowal o ile to moze tez byc powod. dzieki za odpowiedzi

Re: Zwarcie, kontrolka ladowania na wyl zaplonie!

: 17 sie 2010, o 11:50
autor: koza149
u mnie przyczyną był regulator.

Re: Zwarcie, kontrolka ladowania na wyl zaplonie!

: 20 sie 2010, o 08:24
autor: Porszak
rano aku juz byl tak slaby ze ledwo wycieraczkami ruszyl, mial 6V mimo ze odlaczylem go na noc. wymieniona elektronika w alternatorze i jest ok. szkoda mojej podwojnej roboty z wyciaganiem bo miesiac wczesniej ten sam spec wymienial lozyska. nie wiem czy byla mozliwosc stwierdzic padajaca elektronike w tamtym czasie. wazne ze chodzi. dzieki za odpowiedzi.

Re: Zwarcie? kontrolka ladowania na wyl zaplonie! (alternato

: 10 paź 2011, o 18:51
autor: wolga85
Odświeże kotleta ,ale problem związany. Podobny objaw . Jak najlepiej go wyciągnąć (tzn z której strony ,z dołu z góry ,demontaż czego znacznie ułatwia operacje ) w silnikach x14xe ,x16xe i c16xe . Bo mnie to czeka a widzę że miejsca jak na lekarstwo . Wszelkie rady mile widziane.

Re: Zwarcie? kontrolka ladowania na wyl zaplonie! (alternato

: 10 paź 2011, o 21:57
autor: Porszak
ja wyciagalem gora. silniki w dol na lapie:tylniej i prawej. u mnie nie bylo opcji wyciagnniecia dolem bo musialbym odkrecic kol wydechowy. serie moze da sie rozkrecic na portkach i na nastepnej flanszy i powinno wyjsc bez problemu. od gory trzeba jeszcze odkrecic jedna 13 i trzy 15 lub 17 od dolu. podnosnik albo kanal bardzoo uwygodni sprawe, lezenie pod autem baedze maaalo wygodne, ale to jak zawsze w sumie.

sprawdze potem w epc jak tam to opisuja.

Re: Zwarcie? kontrolka ladowania na wyl zaplonie! (alternato

: 10 paź 2011, o 22:02
autor: mehes
ja tez targałem do góry ,ale mam kanał

Re: Zwarcie? kontrolka ladowania na wyl zaplonie! (alternato

: 10 paź 2011, o 23:41
autor: Porszak
kiedy bedziesz sie za to bral? zrobil bym screen'y z epc. tam kaza zdjac prawe kolo, odkrecici piaste i sworzen wahacza, czujnik polozenia walu, wypiac wtyczke z czujnika cisn oleju.

ja uwazam ze jak rozkrecisz wydech to wyjdzie dolem, zreszta jelsi juz to porozkrecasz to znaim rozbierzesz wydech bedziesz w stanie opuscic tam alternator i sprawdzic co jeszcze przeszkadza. pamietam z epolos i wydech wlasnie.

Re: Zwarcie? kontrolka ladowania na wyl zaplonie! (alternato

: 11 paź 2011, o 00:25
autor: wolga85
Dzisiaj zakończyło się na odkęceniu alternotora i tylniej oraz prawej lapy silnika. Jutro spróbuję czy wyjdzie góra ,bo dzisiaj nie zdążylem.

Re: Zwarcie? kontrolka ladowania na wyl zaplonie! (alternato

: 11 paź 2011, o 09:36
autor: ja37
To aż takie kłopoty macie z wyjęciem?
Dziwne, u mnie wychodzi normalnie do góry, tylko musiałem usunąć z kolektora mocowanie do alternatora, które mają ML 2.8.

Re: Zwarcie? kontrolka ladowania na wyl zaplonie! (alternato

: 11 paź 2011, o 18:09
autor: wolga85
Właśnie w serii jest problem bo jest kolektor dolotowy do tego jeszcze rura doprowadzajaca powietrze do kolektora i dostęp do altka jest najgorszy z wszystkich cors b. Jak ktoś ma przerobiony dolot (np box) to już jest łatwiej. Ale udało się wyszedł dołem (łapy tak jak pisał Porszak musiały być odpięte silnik na max do przodu i wyszedł.