Cewka zapłonowa, corsa B C12nz
: 21 paź 2010, o 18:59
Witam, to mój pierwszy post na forum.
Jestem w posiadaniu corsy B z silnikiem C12NZ.
Zgasła na ulicy i już nie odpaliła, brak iskry na świecach.
Zasilanie do cewki dochodzi ( dwa przewody są podłączone do cewki, pomiędzy nimi występuje napięcie aku )
zmierzona oporność pomiędzy tymi dwoma pinami do których dochodzą przewody to ~1,5ohm a oporność między którymkolwiek pinem a wyjściem cewki na rozdźielacz nie występuje w senie nieskończoność na mierniku.
Czy jest ktoś w stanie określić jaką oporność powinna mieć cewka ? Na schematach które znalazłem w necie nie ma żadnych wartości, w "sam naprawiam" również nic nie pisze na ten temat.
Może ktoś potwierdzić moją teorię, że cewka jest spalona?
Pozdrawiam
Maryś
prawdopodobnie mam już odpowiedź.
http://corsa-b.cba.pl/silnik.htm
z tego wynika, że nie występuje 5000ohm na uzwojeniu wtórnym, czyli cewka jest spalona.
Jestem w posiadaniu corsy B z silnikiem C12NZ.
Zgasła na ulicy i już nie odpaliła, brak iskry na świecach.
Zasilanie do cewki dochodzi ( dwa przewody są podłączone do cewki, pomiędzy nimi występuje napięcie aku )
zmierzona oporność pomiędzy tymi dwoma pinami do których dochodzą przewody to ~1,5ohm a oporność między którymkolwiek pinem a wyjściem cewki na rozdźielacz nie występuje w senie nieskończoność na mierniku.
Czy jest ktoś w stanie określić jaką oporność powinna mieć cewka ? Na schematach które znalazłem w necie nie ma żadnych wartości, w "sam naprawiam" również nic nie pisze na ten temat.
Może ktoś potwierdzić moją teorię, że cewka jest spalona?
Pozdrawiam
Maryś
prawdopodobnie mam już odpowiedź.
http://corsa-b.cba.pl/silnik.htm
z tego wynika, że nie występuje 5000ohm na uzwojeniu wtórnym, czyli cewka jest spalona.