Strona 1 z 1

smar do zawieszenia

: 16 lut 2011, o 19:09
autor: bobi
witam mam pytanie czy wie ktoś jakiego używają środka smarnego do śrub w samochodzie by łatwiej odkręcać w przyszłości części chodzi mi śruby do zawieszeń nadwozia bo odkręcałem i zauważyłem że jest czymś pokryta

Re: środek smarny

: 16 lut 2011, o 19:59
autor: -=m&m=-
nie wiem, o kóre konkretnie elementy pytasz ale wymianiajać zawieszenie u siebie w aucie nie zauważyłem aby śruby były czymś smarowane. Dobre klucze i żadnych problemów.

Re: środek smarny

: 16 lut 2011, o 20:28
autor: bobi
-=m&m=- pisze:nie wiem, o kóre konkretnie elementy pytasz ale wymianiajać zawieszenie u siebie w aucie nie zauważyłem aby śruby były czymś smarowane. Dobre klucze i żadnych problemów.
chodzi mi ogólnie czym pokrywane sa śruby fabrycznie jaki to smar pisze tu bo spotkałem się już ni w jednym aucie i nigdy nie wiedziałem co to za smar a naprawdę pomaga w odkręceniu po dłuższej eksploatacji

Re: środek smarny

: 16 lut 2011, o 21:45
autor: mehes
U siebie stosuje smar RENOLIT CA-LZ
Polecam odporny na wode

Re: środek smarny

: 17 lut 2011, o 19:56
autor: corsarz
może pasta miedziowa, można także dostać w spray'u

Re: środek smarny

: 20 lut 2011, o 14:57
autor: ptaku
Ja smaruje wszystkie śruby w zawieszeniu smarem miedzianym moly slip http://www.dlamechanika.com/smary/pasty ... /copaslip/
smaruje nim też śruby kolektora wydechowego i nigdy jeszcze nie miałem problemu z ponownym odkręceniem
zaś śruby zacisków hamulcowych staram się składać na kleju do śrub "loctite" Stosuje te preparaty u siebie w pracy czyli w Górnictwie i mogę powiedzieć że dają rade nawet w tak trudnych warunkach

Re: środek smarny

: 20 lut 2011, o 22:11
autor: Porszak
miedz, jak nie ma temp to moze byc zwykly smar, ale najlepsza jest miedz

Re: środek smarny

: 28 mar 2011, o 03:06
autor: Ziembol
Jeśli chodzi tylko o zawieszenie to wystarczy w zupełności zwykły smar, najczęściej stosowanym jest chyba smar łożyskowy, czy tam popularnie tzw 'tawot'. Osobiście skręciłem juz parę zawieszeń na tym wynalazku i przy kolejnym odkręcaniu nie było żadnych problemów. Kiedy miałem praktyki w ASO chłopaki czasami skręcali na miedziowym, czasami na łożyskowym, ani tu, ani tu nie było problemów kiedy auta wracały z czymś nowym :) Co innego kiedy w grę wchodzi wysoka temp lub inne czynniki.

Re: środek smarny

: 28 mar 2011, o 06:34
autor: STELMI
bobi pisze:chodzi mi ogólnie czym pokrywane sa śruby fabrycznie jaki to smar pisze tu bo spotkałem się już ni w jednym aucie i nigdy nie wiedziałem co to za smar a naprawdę pomaga w odkręceniu po dłuższej eksploatacji
śruby fabrycznie nie są pokryte smarem tylko klejem do gwintów (zapewne chodzi o np niebieski lub zielony specyfik na gwincie). A odkręca się je lepiej jak śruby bez kleju, ponieważ kleje do gwintu są klejami tzw. anaerobowymi, a dokładniej to po przykręceniu nakrętki odcina się dopływ powietrza w miejscu gwintowanym pokrytym tym klejem, a brak powietrza utwardza go. Dzięki temu takie połączenie gwintowane nie koroduje i dlatego łatwiej je rozkręcić jak skorodowane inne połączenia śrubowe i jednocześnie nie ulega samorozkręcaniu w skutek drgań auta.
Ziembol pisze:Jeśli chodzi tylko o zawieszenie to wystarczy w zupełności zwykły smar, najczęściej stosowanym jest chyba smar łożyskowy, czy tam popularnie tzw 'tawot'.
po 1. Towot (http://pl.wikipedia.org/wiki/Towot)
Po 2. Nie powinno się skręcać zawieszenia i kół na towot, bo może zdarzyć się sytuacja, że zacznie się samo rozkręcać

Re: [wszystkie]środek smarny

: 28 mar 2011, o 10:00
autor: Porszak
nigdy mi sie nic na smar nie poluzowalo, ale najczesciej bylo to miedziny, inna sprawa ze wiekszosc gwintow jest drobnozwojna, a te najczesciej sa samohamowne

Re: [wszystkie]środek smarny

: 28 mar 2011, o 13:01
autor: wolga85
Ja zawsze smaruje i nic się nie odkręciło bo albo nakrętki są z wkładem teflonowym albo mają wycięcia samoblokujace. Bez tego i bez smaru by się odkręcało (póki by nie przyredzewiało ).

Re: środek smarny

: 30 mar 2011, o 21:36
autor: Ziembol
STELMI pisze: po 1. Towot (http://pl.wikipedia.org/wiki/Towot)
Po 2. Nie powinno się skręcać zawieszenia i kół na towot, bo może zdarzyć się sytuacja, że zacznie się samo rozkręcać
Wybacz, od zawsze mówię tawot i pierwszy raz widzę towot, troszkę szok jak dla mnie bo od 20 lat w błędzie żyję :) Generalnie to od kąd tylko nabrałem siły i masy niezbędnej do zdjęcia koła - smaruję śruby i jeszcze nigdy ani jedna się nie wykręciła i muszę przyznać że nadal jestem dobrej myśli :) Na zawieszenie też smaru nie żałuję, wiadomo jak jest na polskich drogach... zmieniasz przegub, skręcisz zawieszenie i okazuje sie, że za miesiąc znów trzeba cos wybebeszyc bo je**o w najlepsze, a wtedy śrubki fajnie wychodzą, z tym że tylko i wyłącznie za pomocą odpowiednich kluczy i 'bajcepsa' :)

Re: smar do zawieszenia

: 31 mar 2011, o 21:32
autor: ptaku
Towot Tawot Jeden pieron jo godom że szmaruja szmyrom i też jest wszystko oki " kto szmaruje Tyn Jedzie "

Re: smar do zawieszenia

: 31 mar 2011, o 22:32
autor: KO$TEK
:0 Ja j..e! :)20