Strona 1 z 1

slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 09:40
autor: kamiloooo
szukam opini i porownania opon R888, MARKGUMy i najbardziej interesuja mnie opinie na temat opon MAXSPORT RB5

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 11:41
autor: Volter
Jeśli chcesz podam ci numer do znajomego, który jest przedstawicielem handlowym opon i felg myślę, że coś powinien doradzić.

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 12:15
autor: kamiloooo
wolalbym bardziej opinie ludzi ktorzy na tym jezdzili a nie ktorzy znaja opony z teorii :lol:

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 12:30
autor: Volter
Na zagranicznych forach doczytałem, że:

-> MAXSPORT-y RB5 idealnie nadają się na 1/4 mili, bardzo dobrze trzymają się na zakrętach, są wytrzymałe, jednak średnio wypadają przy mokrej nawierzchni. Ogólnie ludzie polecają...
->R888 nadają się na nawierzchnię suchą jak i mokrą, podobno bardzo dobra mieszanka, ale nie są zbyt komfortowe, wytrzymałe i ciężko złapać trakcje (w porównaniu do innych opon)


MARKGUMY vs R888 cytat z innego forum: "markgum wydaje mi sie ze lepiej chodzi po brudnych nawierzchaniach czytaj piach bloto
mógłbym nawet powiedziec ze lepiej na dohamowaniu od r888 ale to moze byc mylne odczucie

R888 tak sie nie kładzie jak markgum, ale to oczywiste biorac pod uwage budowe i scianki;
chociaz jak juz mowilem r888 chyba bardziej "pływa" na dohamowaniu

markgum ma ten minus ze to nalewka, na starym karkasie
albo trafisz dobrze albo sie rozleci; ja dwa razy reklamowałem
z reklamacja problemow nie ma jednak zawsze to problem z odesłaniem opony

aha markgum głośniejszy; na juz wytartych i gładkich nawierzchniach chodzi jak F16 ma to swój urok
na nowym asflacie porównywalnie"


Pewnie to wszystko wiedziałeś, ale tak na wszelki wypadek...

-- 16 maja 2011, o 12:33 --

Jeszcze tutaj odnośnie markgum-a cytat :)


"Powiem Ci tak, miałem porównanie prawie nowych markgumów do starych pirelli rs5 które dostaliśmy w spadku, na odcinku asfalt, 500m praktycznie prostej, dohamowanie, szykana i dalej lotka. Tylko na jednym treningu spróbowaliśmy markguma. Wykłada się jak stary pijak po prycie i psuje zderzaki. Jak masz zamiar głównie upalać na wprost to będą ok, jak masz zamiar napadać ogniem na zakręty to się zastanów. Poważnie."

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 12:37
autor: kamiloooo
dzieki :oko:
r888 mam i wrazenia pozytywne, tyle ze moglem je porownac ze zwykla drogowa opona,
bylem ciekawaw jak wypadaja na tle RB5 i markguma, markgumy slyszalem wlasnie ze maja slabe scianki
w sumie najbardziej mnie interesuje na ta chwile opinia o MAXSPORT RB5

: 16 maja 2011, o 12:44
autor: !markos
to przeciez raczej i tak nie bedzie do jezdzenia, tylko na zawody, wiec co za roznica. cokolwiek w miekkiej mieszance i po sprawie.

jakby bylo do jezdzenia, to zaczyna miec znaczenie co to za opona i jakiej klasy. mozesz kupic uzywki pelny slick, czasem trafiaja sie w fajnych cenach.

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 12:53
autor: kamiloooo
wlasnie szukam z homologacja co by mogl na co dzien gdzies tam pojechac a nie zmieniac na sciganie jakies

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 13:49
autor: Volter
Znalazłem coś więcej na forach odnośnie maxsportów nie będę cytował tylko napiszę tak jak udało wyczytać.


Maxsporty nie mają zbyt dobrej przyczepności, przy niskiej temp. Inne marki droższe podobno nie mają tego problemu. Są one tanie i idealne do IMO. Powiem tak kto ma te opony to na nie nie narzeka, no i mają homologację :)

Tylko tyle udało mi się wyczytać z około 5 for :0

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 13:52
autor: kamiloooo
Volter pisze:Znalazłem coś więcej na forach odnośnie maxsportów nie będę cytował tylko napiszę tak jak udało wyczytać.


Maxsporty nie mają zbyt dobrej przyczepności, przy niskiej temp. Inne marki droższe podobno nie mają tego problemu. Są one tanie i idealne do IMO. Powiem tak kto ma te opony to na nie nie narzeka, no i mają homologację :)

Tylko tyle udało mi się wyczytać z około 5 for :0
tyle ze z tego co ja doczytalem dzieje sie tak przy mieszance twardej :oko:

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 14:37
autor: Volter
Hmm to wygląda na to, że jeśli sam nie sprawdzisz to nigdy się nie dowiesz bo każdy piszę co innego na tych forach. Jeden zaprzecza drugiemu :)

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 15:24
autor: winimoto
Markgum jest sensowny tylko w rozmiarze 195/45/15, wtedy opona nie ma szans się "wykładać " na zakrętach. Jeśli założysz oponę o większym profilu, będzie Ci "schodziła" z felgi do połowy opony. Auto robi się podsterowne. Minusem Markguma jest też fakt, że opona ta "trzyma", a w najmniej odpowiednim momencie potrafi "puścić", najczęściej na dohamowaniu z dużej prostej. Ale do tego idzie się przyzwyczaić.
Toyo to opona używana ostatnio przez spora ilość zawodników w RPP. Miałem takowy komplet i szczerze nic rewelacyjnego w niej nie zauważyłem, poza tym, że musiałem w niej spuszczać ciśnienie nawet do 1,2 , żeby się zagrzała. Według mnie nieopłacalny zakup.
Maxsport-y to najlepsze rozwiązanie z dostępnych. Nie używałem osobiście, ale opinie znajomych są pochlebne.
Gdyby nie chodziło Ci o homologację drogową, to polecałbym zakup używek Michelina, bo nawet na używce będziesz lepiej jechał niż na nowej oponie, opisywanej wcześniej.

: 16 maja 2011, o 15:51
autor: !markos
przy jezdzie na wprost, do czego sluzy to auto, opona z felgi schodzic nie bedzie :grin:

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 16:02
autor: koni
a federale?
ja mam zalozone na przod spec parady 2 i sa niezle.. zaliczone kilka kolek na pojezdzawce do tego starty na cwiartke i jeszcze sa :-D do tego kolka ustawione w negatywie na blisko 1,5 stopnia

z punktu finansowego oczywiscie lepsze markgumy niz r888:)

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 16:07
autor: kamiloooo
markos :lol: :lol:
195/45/14

Obrazek
ObrazekObrazek

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 17:31
autor: winimoto
kamiloooo pisze:markos :lol: :lol:
195/45/14

Obrazek
ObrazekObrazek

No to kozak jesteś jak zdjąłeś tą oponkę :D, jakie miałeś ciśnienie?

: 16 maja 2011, o 17:49
autor: !markos
kamiloooo pisze:195/45/14
na feldze o szerokosci? z jakim cisnieniem? i co to byla za opona..?

bo ze sie da, to ja wiem, tak samo jak da sie polamac kazda felge jak sie odpowiednio trzepnie :zakrecony:

Re: slicki drogowe

: 16 maja 2011, o 18:20
autor: kamiloooo
felga 8 cali czyli troche opona byla naciagnieta
cisnienia 2.1-2.2
opona spadla podczas ostrego kontrowania mocno uciekajacego tylu

pan z pewnej firmy gdzie mieli maxsporty powiadomil mnie ze zostaly wycofane zebym kupil se r888 :lol: :lol:

Re: slicki drogowe

: 17 maja 2011, o 06:31
autor: STELMI
kamiloooo pisze:cisnienia 2.1-2.2
to przy wjeździe na tor, a po ilu kółkach to się stało? Jak ciasny tor i po kilku kółkach to mogłeś mieć już ponad 3

Re: slicki drogowe

: 17 maja 2011, o 10:28
autor: kamiloooo
na pierwszym okrazeniu :oko:

: 17 maja 2011, o 10:30
autor: !markos
STELMI pisze:Jak ciasny tor i po kilku kółkach to mogłeś mieć już ponad 3
to chyba za niskie, a nie za wysokie cisnienie zdejmuje opony..

z reszta o czym w ogole rozmawiamy, jakas badziewna opona w rozmiarze bez sensu, naciagnieta na za szeroka felge i samochod, w ktorym 75% masy jest z przodu :grin: