Strona 1 z 1
Złącze diagnostyczne ALDL
: 2 paź 2011, o 19:03
autor: mr_luke
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem fejsu Opel Scanner ale pojawił się problem. Przejściówka z OBD2 - ALDL ma inny rozkład pinów jak złącze diagnostyczne. I tu moje pytanie do Was. Interesje mnie rozkład lini transmisyjnych w ALDL. Przejściówka (o dziwo) ma uzbrojone piny A,F,G,K , gdzie złącze ma A,B,F,G. Wiem, że będe musiał przerobić przejściówkę, tylko nie wiem czy pob pinem B powinna być linia K, czy może L.
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 3 paź 2011, o 19:04
autor: ja37
Jaka masz przejściówkę?
Może spróbujemy na mojej?
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 3 paź 2011, o 19:49
autor: mr_luke
Przejściówkę mam taką standardową z allegro. Teoretycznie zrobiną w pro fabryce, gdzie znają się na tym z obiema końcówkami zarobionymi fabrycznie wtyczką.
Napisałem do do gości, który to sprzedają z pytaniem czy te piny mają faktycznie mieć inne ułożenie niż gniazdo w samochodzie oraz czy sprawdzali działanie tych przejściówek. Zobaczymy co mi napiszą. Możemy sprawdzić ale to i tak dopieor w okolicahc weekendu bo jestem w trakcie składania tylnej belki do kupy

Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 4 paź 2011, o 10:52
autor: wolga85
Do komunikacji z ecu potrzebujesz zasilania i połącznia w przejsćiówce miedzy pinem 9 i G. Reszta pinów jest do abs i innych modułów.
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 4 paź 2011, o 12:48
autor: mr_luke
wolga85 pisze:Do komunikacji z ecu potrzebujesz zasilania i połącznia w przejsćiówce miedzy pinem 9 i G. Reszta pinów jest do abs i innych modułów.
czyli piny A-F jako zasilanie i G jako linia transmisyjna, tak? W myśl tego co mówisz to druga linia w ogóle nie jest używana bo pin z wtyczki (K) nie trafia na uzbrojony w gnieździe (uzbrojone są tylko A,B,F,G).
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 4 paź 2011, o 12:58
autor: koza149
wolga85 pisze: Reszta pinów jest do abs i innych modułów.
Sory za ot, ale moglbys mi powiedziec wlasnie ktore sa od abs-u bo nie moge sie z nim polaczyc komputerem..
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 4 paź 2011, o 14:33
autor: ja37
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 4 paź 2011, o 14:45
autor: mr_luke
Ja nie wiem Grzesiek skąd Ty to wszystko bierzesz ale jeśli chodzi o informacje, jesteś jak indeks w encyklopediach. Podziwiam

Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 6 paź 2011, o 13:16
autor: wolga85
Jest nawt pin który ziwerasz do masy i abs mruga tak jak check engine. Można kody błedów odczytywać ale tylko chyba do roku 96 (złącze 10 pin).
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 6 paź 2011, o 14:06
autor: ja37
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 14 paź 2011, o 17:05
autor: mr_luke
Dziś połączyłem się interfejsem do Corsy. Udało mi się tylko do modułu ABS, akurat ok bo przynajmniej odcztałem błędy ale niestety z ECU się nie połączyłem. Mam pytanie czy wiecie może, który pin B9, czy F7 (Multec S) jest pinem lini diagnostycznej? Musze sprawdzić czy to wina ECU, czy połączenia. Jeśli ECU to chyba poszukam na alle jakiegoś innego.
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 14 paź 2011, o 21:42
autor: wolga85
A odłączyłeś kabel do tego pinu? Generalnie na tym przewodzie nie ma być ani masy ani zasilania. A czasami się zdarza że jest zwarty na przykład przy ori wiązce radia jest ten kabel i albo jest źle wpięty we wtyczce (szczególnie radia oryginalne opla) lub ucięty i dotyka masy.
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 14 paź 2011, o 23:54
autor: mr_luke
wolga85 pisze:A odłączyłeś kabel do tego pinu? Generalnie na tym przewodzie nie ma być ani masy ani zasilania. A czasami się zdarza że jest zwarty na przykład przy ori wiązce radia jest ten kabel i albo jest źle wpięty we wtyczce (szczególnie radia oryginalne opla) lub ucięty i dotyka masy.
Przewody są tak jak były od fabryki, mam nadzije przynajmnij. Chce sprawdzić czy przy wyłączonym zapłonie jest przejście przez przewód lub zwarcie do masy ale musze wiedzieć, który pin w ECU mu odpowiada. Jeden z tych wyżej jest od autodiagnostyki (migania) a drugi jest linią transmisyjną tylko nie wiem który jest którym

Co do wiązki radia popatrze tam i poszukam jakiś nieprawidłowości. Radia ori nie ma więc może coś być ucięte jak pisałeś.
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 15 paź 2011, o 09:02
autor: ja37
B 9
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 15 paź 2011, o 14:04
autor: mr_luke
ja37 pisze:B 9
Dziękować

Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 15 paź 2011, o 15:14
autor: ja37
Sorry za spam, ale dasz radę podjechać w czwartek pod Tulipana na Piłsudskiego?
Na 20:00, koło stacji benzynowej?
Myślę, że czas się spotkać oko w oko:)
I obejrzeć kosiarki

Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 9 gru 2011, o 17:21
autor: mr_luke
Niestety ale problem wciąż jest... dziś testowałem drugiego kompa (źródło podawało, że pewny w 100%) a fejs i tak się połączył. Sprawdzałem ten przewód i miernik pokazuje przejście, fakt nie oglądałem go od początku do końca. Fejs sprawny bo z ABSem łączy od ręki. Co zrobić z tym fantem ? Czy nie potrzeba by pin B (czyli w/g schematu od ja37 K-line) brał połączony z fejsem ? W gnieździe mam uzbojone 4 piny (+; -; K-line, K-line) ale przejściówka, kożysta tylko z 3 (omija B).
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 9 gru 2011, o 22:33
autor: wolga85
A jakie napięcie masz na lini k np względem masy lub 12v ?
Próbowałeś się podpiąć bezpośrednio do ecu (z odpiętym kabelkiem od lini k idącym do gniazda)?
Często jego zwarcie do masy lub plusa powoduje dziwne rzeczy a nie idzie on bezpośrednio tylko przez np radio i inne moduły w zależności od wyposarzenia.
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 9 gru 2011, o 23:17
autor: mr_luke
Sprawdze tak jak piszesz i opisze wnioski

Jesteś pewien, że nie potrzebny jest w ogóle pin B, tak?
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 10 gru 2011, o 00:40
autor: wolga85
Najlepiej to podpiąć się pod wtyczkę ECU.
Styk F10 przewód czarny zasilanie pin 16 fejsa
styk E15 lub E16 masa przewód brązowy. pin 4-5 fejsa
Styk B9 przewód brązowo biały linia K (najlepiej wypiąć z wtyczki i podłączyć fejsa tak by ewentualne zakłócenia nie wpływały na transmisje) pin 7 fejsa .
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 10 gru 2011, o 15:37
autor: mr_luke
Jestem już po testach i niestety ale nawet podłączając się bezpośrednio, po uprzednim rozłączeniu pinu B9 nieudało mi się połączyć z ECU. Podłączałem się dokładnie w ten sposób i nie było połączenia na obu kompach. Myślałem, że może niskie napięcie jest czy coś więc kolejną próbe zrobiłem na uruchomionym silniku i także lipa

Fejs na 100% sprawny bo połączył się z ABSem momentalnie. Co tu jeszcze może być nie tak? Dodam, że mam pastylke (zew) immo i korzystałem z fragmentu przewodu od pinu B9 bo całkowite go usunięcie uniemożliwiłoby połączenie (budowa wtyczki)

Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 25 sty 2012, o 12:15
autor: c-77
a tak z ciekawości podłączyłeś sie tym scannerem do ecu? bo ecu masz od c16xe?
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 25 sty 2012, o 18:32
autor: mr_luke
Nie dało rady... widać c16 mają jakieś dzikie kompy bo nie idzie w się połączyć

Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 25 sty 2012, o 19:18
autor: ja37
Ano różnie to jest.
Ciężko się jest połączyć z c16nz, a z c20xe też, tylko jedno c20xe w EL czytało wartości w czasie rzeczywistym.....
Re: Złącze diagnostyczne ALDL
: 26 sty 2012, o 08:46
autor: c-77
no komp to fakt jak dziewica -dopuścic nie chce,myślałem że tylko u mnie problem
Rano wyjąłem kompa i otworzyłem-macie te same oznaczenia na epromie?
