Strona 1 z 1

swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 16:29
autor: xantos89
Witam,
W mojej corsinie silnik się powoli kończy. Zastanawiałem się nad remontem tego mojego C16XE albo nad swapem na x18xe1.
Nie miałem okazji na żywo oglądać silnika x18xe1 i zastanawiam się co potrzebował bym jeszcze do swapu.

Skrzynia biegów, rozrusznik, aleternator powinnien podejść bez problemu. Zastanawiam się czy pompa wspomagania jest tak samo montowana jak C16xe.
Napewno będzie potrzebny silnik z wiązką i ECU, kolektory, przpustnica , przepływka, kompletna listwa wtryskowa. Czy coś więcej jeszcze muszę zmieniać?? Układ chłodzenia wydoła czy większa chłodnica będzie niezbędna.??

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 17:25
autor: Bear_
Wyszukiwajka forumowa nie boli kolego :)

Tu masz temat naszego kolegi z forum. On właśnie ma swapowaną corsę na x18xe1

corsa-b-zynia-t68588.html

Poczytaj sobie temacik a jak coś to wal bezpośrednio do Zynia. Jest to bardzo w porządku chłop, który dokładnie i rzeczowo odpowie Ci na pytania i męczące Cię kwestie ;)

Pozdro

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 17:34
autor: Zynio
xantos89 pisze:Witam,
W mojej corsinie silnik się powoli kończy. Zastanawiałem się nad remontem tego mojego C16XE albo nad swapem na x18xe1.
Nie miałem okazji na żywo oglądać silnika x18xe1 i zastanawiam się co potrzebował bym jeszcze do swapu.

Skrzynia biegów, rozrusznik, aleternator powinnien podejść bez problemu. Zastanawiam się czy pompa wspomagania jest tak samo montowana jak C16xe.
Napewno będzie potrzebny silnik z wiązką i ECU, kolektory, przpustnica , przepływka, kompletna listwa wtryskowa. Czy coś więcej jeszcze muszę zmieniać?? Układ chłodzenia wydoła czy większa chłodnica będzie niezbędna.??
Witam pierwsze co trzeba zmodernizowć układ paliwowy dlatego ze tylko jest zasilanie w paliwo w silnikach x18xe1, a nie ma powrotu w baku załorzyć trzeba zawor zwrotny
drugie trzeba zmienić pompe paliwa ta co juz ma ciśnienie 3,8 bara
silnik pasuje w stare łapy, jesli masz mocowanie na pompe wspomagania to odpalisz wspomagania tylko masz pewnie na v-belt czyli trzeba zmienić albo na pompie koło pasowe lub pompe na pasek PK czyli wielorowkowy

a jak silnik x18xe1 wyglada w corsie, zapraszam na mój temat

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 20:00
autor: Porszak
w c16 nie ma klinowych paskow, tylko wielorowkowe, takze ten problem z glowy.

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 20:20
autor: Zynio
Porszak pisze:w c16 nie ma klinowych paskow, tylko wielorowkowe, takze ten problem z glowy.
ostatnio tak włśnie widziałem corsie 1994 c16xe miał napędzana pompe paskie v-belt dlatego napisałem

co do silnika x18xe1 kolego napisz pw to zadzwonie i pogadamy

temat prosze zostawić ja pozbieram materiał i napisze co trzeba wykonać zeby zamontowć x18xe1

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 20:22
autor: Bear_
zyniogs pisze:
Porszak pisze:w c16 nie ma klinowych paskow, tylko wielorowkowe, takze ten problem z glowy.
ostatnio tak włśnie widziałem corsie 1994 c16xe miał napędzana pompe paskie v-belt dlatego napisałem

co do silnika x18xe1 kolego napisz pw to zadzwonie i pogadamy

temat prosze zostawić ja pozbieram materiał i napisze co trzeba wykonać zeby zamontowć x18xe1
Musiał mieć zmienione koło pasowe i może wydupcone wspomaganie czy coś... W każdym bądź razie jak Porszak pisze, każdy C16XE miał wielorowek :)

Że się spytam jeszcze... O co chodzi z tym powrotem ?? w C16 jest... To x18 nie ma powrotu ??

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 20:41
autor: xantos89
Bear_ pisze: Że się spytam jeszcze... O co chodzi z tym powrotem ?? w C16 jest... To x18 nie ma powrotu ??
Powrót jakiś być musi bo to nie możliwe. Z tego co napisał wynika, że jest to rozwiązane inaczej. Ale sam nie rozumiem jeszcze jak :D

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 20:53
autor: Zynio
Bear_ pisze:
zyniogs pisze:
Porszak pisze:w c16 nie ma klinowych paskow, tylko wielorowkowe, takze ten problem z glowy.
ostatnio tak włśnie widziałem corsie 1994 c16xe miał napędzana pompe paskie v-belt dlatego napisałem

co do silnika x18xe1 kolego napisz pw to zadzwonie i pogadamy

temat prosze zostawić ja pozbieram materiał i napisze co trzeba wykonać zeby zamontowć x18xe1
Musiał mieć zmienione koło pasowe i może wydupcone wspomaganie czy coś... W każdym bądź razie jak Porszak pisze, każdy C16XE miał wielorowek :)

Że się spytam jeszcze... O co chodzi z tym powrotem ?? w C16 jest... To x18 nie ma powrotu ??
w silnikach w corsach B kazdy silnik ma doprowadzenie do listwy wtryskowej lub do zespołu wtryskowego (monowtrysk) dwa przewody jeden bezpośrednio podaje paliwo z pompy do listwy lub zespołu

drugi przewód jest podłaczony do zaworu zwrotnego sterowany jest podcisnieniem lub nad cisnieniem w zespole wtryskowym (Monowtrysku) i tym przewodem spływa nadmiar paliwa do baku

a w nowszych silnikch i autach jest zastosowany układ nad miarowy, doprowadzenia się paliwo do listwy wtryskowej i tam jest utrzymywane stałe ciśnieni paliwa zależy od silnika i układu paliwowego, a w baku jest zastosowany zawór nadciśnienie wraz z obejściem przez filtr paliwa

Obrazek

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 21:02
autor: xantos89
Czyli tyle ile jest potrzebne doprowadzone jest do listwy żeby utrzymać na niej ciśnienie, a reszta odprowadzana jest już wcześniej i nieprzepływa przez listwę.

W praktyce jak to wygląda?? Duży jest problem z montażem zaworu w zbiorniku?? Bo rozumiem że wcześniej wystarczy wpiąć się w układ odpowiednim trójnikiem między filtrem paliwa a regulatorem ciśnienia listwy wtryskowej, poprowadzić przewód i podłączyć się pod zawór zwrotny. Rozumiem że zasilania ten zawór nie potrzebuje jedynie napór paliwa steruje jego otwarciem - zamknięciem...ale mogę się mylić (sugerowałem się tym nadciśnieniem).


Aha i jeszcze jedno co z przewodami paliwowymi zwiększamy średnice, czy średnica z GSi jest wystarczająca?

Re: swap c16xe na x18xe1

: 5 lis 2011, o 21:25
autor: Zynio
xantos89 pisze:Czyli tyle ile jest potrzebne doprowadzone jest do listwy żeby utrzymać na niej ciśnienie, a reszta odprowadzana jest już wcześniej i nieprzepływa przez listwę.

W praktyce jak to wygląda?? Duży jest problem z montażem zaworu w zbiorniku?? Bo rozumiem że wcześniej wystarczy wpiąć się w układ odpowiednim trójnikiem między filtrem paliwa a regulatorem ciśnienia listwy wtryskowej, poprowadzić przewód i podłączyć się pod zawór zwrotny. Rozumiem że zasilania ten zawór nie potrzebuje jedynie napór paliwa steruje jego otwarciem - zamknięciem...ale mogę się mylić (sugerowałem się tym nadciśnieniem).
Dobrze zrozumiałes, ja akurat miałe wszystkie przewody paliwowe (Fotka dla przykładu) z astry wiec nie było problemów z podpięciem się, oprucz zdjęcia jednego przewodu paliwowego z podwodzia który został odciety zaraz koło filtra i spiecie go w orginalny trójnik z astry, a zawór wyglada tak jak na zdjęciu

ZAWÓR
Obrazek

TRÓJNIK
Obrazek

ZAWÓR ORYGINLNIE BYŁ ZAMONTOWANY NA STAŁE W DEKLU ZAMYKAJACYM BAK W ASTRZE
Obrazek

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 08:53
autor: xantos89
Nie wygląda to wszystko tak strasznie jak się z początku wydawało... jeszcze się muszę z tym przespać i zdecydować czy remont c16xe czy wyremontować i wsadzić x18xe1. No i jeszcze ciekawe czy dyrektor da mi urlop :/ bo to głównie ta kwestia mnie blokuje :P

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 15:32
autor: Porszak
wiemy, ze xe1 ma lepsze przeplywy w glowicy, ale same wieksze przeplywy to nie wszystko. ja szuaklbym xe1 w dobrym stanie albo rozeznal temat i szukal z18xer lub jakiegos polaczenia xer i wiazki xe1(chodzi przede wszystkim o strowanie przpustnicy linka). tyle ze to Ci moze zajc trooooche czasu

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 16:30
autor: Zynio
Porszak pisze:wiemy, ze xe1 ma lepsze przeplywy w glowicy, ale same wieksze przeplywy to nie wszystko. ja szuaklbym xe1 w dobrym stanie albo rozeznal temat i szukal z18xer lub jakiegos polaczenia xer i wiazki xe1(chodzi przede wszystkim o strowanie przpustnicy linka). tyle ze to Ci moze zajc trooooche czasu
x18xe1 jako ostatni ma przepustnice sterowana linka chociaz sama sterowana jest elektronicznie 115KM 170Nm
z18xe silnik moim zdaniem nie warty włorzenia dwie lambdy, a przepustnica sterowana elektronicznym pedałem gazu (bez Linki) 125KM 170Nm i silnik bardzo ospaly
z18xer fajny silnik ale ma can wiec trzeba się mocno pobawić z elektroniką silnik ma zmienne fazy rozrzadu 140KM 175Nm

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 17:47
autor: Porszak
dlatego napisalem, ze moze da sie ozenic sterowanie xe1 i slupek z18xe, a np rozrzad ustawic na lepsza gore, choc niewykluczone ze zmienne fazy daloby sie ogarnac ECU masterem. troche zabawy, ale jest niezly start. a xer ma 2mm kieszonki na zawory wiec ciekawe jak zmienne fazy sprawdzilyby sie ze ostrzejszymi waleczkami :D .
zeby w xe1 miec 140KM trzeba zrobic kompletny wydech i pewnie dodac Mantzla wiec wychodzi ok 2000 pln

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 18:10
autor: xantos89
Porszak pisze: zeby w xe1 miec 140KM trzeba zrobic kompletny wydech i pewnie dodac Mantzla wiec wychodzi ok 2000 pln
i jeszcze dobry program do ECU

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 18:42
autor: mr_luke
zyniogs pisze:z18xer fajny silnik ale ma can wiec trzeba się mocno pobawić z elektroniką silnik ma zmienne fazy rozrzadu 140KM 175Nm
nie wiedziałem, że opel ma w ogóle coś związanego ze zmiennymi fazami. Jak duża jest to namiastka vtec'a ? :)

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 18:45
autor: Zynio
Porszak pisze:dlatego napisalem, ze moze da sie ozenic sterowanie xe1 i slupek z18xe, a np rozrzad ustawic na lepsza gore, choc niewykluczone ze zmienne fazy daloby sie ogarnac ECU masterem. troche zabawy, ale jest niezly start. a xer ma 2mm kieszonki na zawory wiec ciekawe jak zmienne fazy sprawdzilyby sie ze ostrzejszymi waleczkami :D .
zeby w xe1 miec 140KM trzeba zrobic kompletny wydech i pewnie dodac Mantzla wiec wychodzi ok 2000 pln
Bede grzebał xe1 wiec bedziecie na bierzaco wiedziec ile się da zrobić wiem z hamowni w Kraku ze xe1 można wiele zrobić tylko wtryski ograniczaja to jedyny problem przy 151KM jest 98% wtrysku :(

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 18:49
autor: mehes
Zynio nie rozgaduj się więcej na temat modzenie do puki nie z grzebiesz, bo nie będzie niespodzianki :pig:
Sam jestem ciekaw efektów Twoich i moich modyfikacji bedzie dobra wykładnia dla porównania -opłacalności przyrostu mocy & momentu w naszych motorach. :D

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 18:52
autor: Zynio
mr_luke pisze:
zyniogs pisze:z18xer fajny silnik ale ma can wiec trzeba się mocno pobawić z elektroniką silnik ma zmienne fazy rozrzadu 140KM 175Nm
nie wiedziałem, że opel ma w ogóle coś związanego ze zmiennymi fazami. Jak duża jest to namiastka vtec'a ? :)
to jeszcze nic w tym silniku jest wiecej wynalazków,
variable Einlass- und Auslasswellensteuerung - obydwa wałki maja zmienne fazy rozrzadu
Siemens Simtec 75.1 - całkiem nowy sterownik simensa na Canie A i B
Kolbenbodenkühlung - chłodzenie denek tłoków

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 18:55
autor: mehes
zyniogs pisze:Siemens Simtec 75.1 - całkiem nowy sterownik simensa na Canie A i B
koszt tylko 300 :-D ojro

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 19:10
autor: mr_luke
zyniogs pisze:
mr_luke pisze:
zyniogs pisze:z18xer fajny silnik ale ma can wiec trzeba się mocno pobawić z elektroniką silnik ma zmienne fazy rozrzadu 140KM 175Nm
nie wiedziałem, że opel ma w ogóle coś związanego ze zmiennymi fazami. Jak duża jest to namiastka vtec'a ? :)
to jeszcze nic w tym silniku jest wiecej wynalazków,
variable Einlass- und Auslasswellensteuerung - obydwa wałki maja zmienne fazy rozrzadu
Siemens Simtec 75.1 - całkiem nowy sterownik simensa na Canie A i B
Kolbenbodenkühlung - chłodzenie denek tłoków
Wow ale ameryka :D To może być dobra baza do turbienia bo chłodzone denka pozwolą troszkę więcej z niego wycisnąć przy achowaniu tego samego poziomu bezpieczeństwa :D Z te zmienne to działa chociaż trochę tak jak vtec hondy? :D

Re: swap c16xe na x18xe1

: 6 lis 2011, o 23:15
autor: Porszak
xantos89 pisze:
Porszak pisze: zeby w xe1 miec 140KM trzeba zrobic kompletny wydech i pewnie dodac Mantzla wiec wychodzi ok 2000 pln
i jeszcze dobry program do ECU
mysle, że troche sie mylisz
Obrazek
z
c16xe-panstwa-misiowych-t59098-180.html

dobre info z tymi korbami, nie lezy gdzieś u Was jakas luzna korba z x16 i xe1 alo z18, może zrobilibysmy test na wyboczenie??? :D albo robimy zrzutke i badamy??
oraz tlok do z18xer do pocięcia i sprawdzimy ile mozna poglębiac kiesoznki na zawory :D

Re: swap c16xe na x18xe1

: 7 lis 2011, o 08:30
autor: xantos89
W starej corsie z padniętą budą i silnkiem znalazły by się korby od X16XE. tylko nie wiem w jakim stanie są te korby, musiałbym rozebrać silnik a w domu będe dopiero 25-27.11.2011. Chętnie oddam do eksperymentu jeżeli się ktoś podejmie.

Re: swap c16xe na x18xe1

: 7 lis 2011, o 08:38
autor: Porszak
stan korb jest wazny tylko pod tym wzgledem ze musza byc proste, nic wiecej sie nie liczy. poza tym to nie jest plan na jutro, jelsi bedzie kilku chetnych to zrobimy zrzutke i sprawdzimy takie i takie. mysle ze zima udaloby nam sie to zrobic.

Re: swap c16xe na x18xe1

: 7 lis 2011, o 08:46
autor: mehes
Porszak pisze:stan korb jest wazny tylko pod tym wzgledem ze musza byc proste, nic wiecej sie nie liczy. poza tym to nie jest plan na jutro, jelsi bedzie kilku chetnych to zrobimy zrzutke i sprawdzimy takie i takie. mysle ze zima udaloby nam sie to zrobic.

W przyszłym tygodniu będe robił x16 zobacze w jakim stanie są korby
Co do chętnych na zrzutkę to się pisze

Re: swap c16xe na x18xe1

: 7 lis 2011, o 09:00
autor: xantos89
Porszak pisze:stan korb jest wazny tylko pod tym wzgledem ze musza byc proste, nic wiecej sie nie liczy. poza tym to nie jest plan na jutro, jelsi bedzie kilku chetnych to zrobimy zrzutke i sprawdzimy takie i takie. mysle ze zima udaloby nam sie to zrobic.
Z tym akurat nie powinno być problemu. W razie potrzeby to możecie liczyć na moje korbowody, chętnie oddam na szczytny cel i dorzuce się coś jeszcze w razie potrzeby.

Re: swap c16xe na x18xe1

: 7 lis 2011, o 16:56
autor: Porszak
zyniogs pisze: tylko wtryski ograniczaja to jedyny problem przy 151KM jest 98% wtrysku :(
to zakladaj z c16xe, ale nie wiem czy beda pasowac. skoro daja rade u mnie tzn ze maja wieksza wydajnosc niz te z xe1. a skoro i tak grzebiesz to moze warto kupic jakies nowe wieksze lub isc po taniosci i pakowac niebieskie z c20xe o ile podejda

Re: swap c16xe na x18xe1

: 11 lis 2011, o 11:52
autor: Bear_
Jak nie to polecam wtryski z Volvo 2.0 :) Dają radę bez problemu :)

Jaki pięęęęęękny wykres tam powyżej :pig: