wzrost spalania LPG

ODPOWIEDZ
korzenio
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 15 sty 2012, o 21:29
Imię: Mateusz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

wzrost spalania LPG

Post autor: korzenio »

Witam, nadeszła zima i corsa wczesniej kopciła sporo bo około 10 L , a teraz spalanie uderza o 15 litrów! silnik 1.2 45km , instalacja generacji pierwszej , 7 letnia. Styl jazdy mieszany , jeżeli deptam to tylko na ciepłym silniku, ale rzadko. Średnio przejeżdżam odcinki koło 8km , silnik na postoju zagrzewam benzyną zanim ruszę.
Byłem na kilku regulacjach wymieniłem filtr powietrza, świece, nic to nie dało . Jakie mogą być przyczyny takiego spania? sonda lambda? zawór ERG? już nie mam pomysłu co robić, btw. klapke w filtrze powietrza juz mam ustawioną na aby silnik brał tylko ciepłe powietrze
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: wzrost spalania LPG

Post autor: mr_luke »

Po primo: pierwsza generacja była dobra do gaźnikowców więc lambda nie jest używana, chyba że mylisz numeracje, co jest bardziej prawdopodobne.
Po secundo: dla silnika najlepsze jest zimne powietrze bo jest go najwięcej w tej samej objętości.
Po tercio: jeśli masz walnięty termostat a masz faktycznie generacje 2 (z krokowcem) to silnik na tych 8km nie rozgrzewa się dobrze i spalanie rośnie.

Czy na benzynie też pali jak smok? Sprawdź jaką masz naprawde generacje, czy silnik osiąga temp roboczą (tj ~90), lambdę (nie wierze, że masz 1 gen) i termostat. Potem regulacja w sprawdzonym zakładzie i powinno palić normalnie.
Corsa - sold
korzenio
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 15 sty 2012, o 21:29
Imię: Mateusz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: wzrost spalania LPG

Post autor: korzenio »

Luke ,Mam na pewno generacje pierwszą gdyż w kabinie mam manualny przełącznik trójfazowy:)( z tego co mi wiadomo to generacja 2ga to sekwencja ) to po pierwsze ;)
Po drugie , gazownik mi sam ustawił klapke na ciepłe powietrze do gazu .
a po trzecie to silnik dostaje dobrej temperatury dość szybko bo nie ma wielkich mrozów , i nie jeżdżę na bardzo zimnym silniku, zawsze na postoju sobie na luzie pokopci benzyne :)

a co do benzyny to wlasnie jestem na etapie sprawdzania. zatankowałem 10L benzyny i zobacze ile km zrobie na tych 10 litrach w tych samych warunkach . Ile powinien skopcić 1.2 45km w warunkach miejskich ?

Regulacji już przeżyłem kilka, gazownik kręcił zaworkiem który jest na węzyku , i skręciło go dość mocno , praktycznie do minimum
Awatar użytkownika
mr_luke
Nowy
Posty: 447
Rejestracja: 29 lip 2010, o 01:13
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: wzrost spalania LPG

Post autor: mr_luke »

Dobra to prostujemy :)
Generacja 1 to instalacja do gaźnikowców - 3 fazowy przełącznik, starego typu reduktor, śruba na wężu doprowadzającym powietrze do reduktora (oddzielne doprowadzenie);
Generacja 2 to wciąż prosta instalacja ale do samochodów z monowtryskiem - może występować 3 fazowy przełącznik, silniczek krokowy;
Generacja 3 do samochodów z wielopunktem (sekwencja) - automatyczny przełącznik, reduktor podciśnieniowy, wtryski;

Zmień gazownika :oko: Gaz to paliwo o najwyższym LO ale też najmniej kaloryczne. Oznacza to, że do wyprodukowania tej samej energi mechanicznej potrzeba go więcej więc potrzeba równieć i więcej powietrza po to, by spalanie było jaknajwydajniejsze. Klapke ustaw na zimne powietrze.

Fakt, nie ma teraz mrozów ale jeśli się pojawią to sprawdź jak szybko samochód osiąga 90 st. Nie czy się nagrzeje tylko, po jakim czasie osiąga lub jest bardzo bliski 90.

Spalanie sprawdza się inaczej by było miarodajne. Tankujesz pod korek, przejeżdzasz ok 100km i znów lejesz do pełna. Twój sposób może być obarczony błędem bo bezwładność pływaka jest niezerowa :oko:
1.2 wbrew pozorom to nie jest ekonomiczny silnik. Powiedziałbym, że jest tragiczny bo pali jak 1.6 a jedzie jak 1.0. Spalanie w mieście 8-10l.

A na koniec. Co masz na myśli "skręcił zaworek dość mocno", jaki zaworek?
Corsa - sold
morhol
Nowy
Posty: 182
Rejestracja: 31 sie 2009, o 22:01
Lokalizacja: SPS
Podziękował;: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: wzrost spalania LPG

Post autor: morhol »

Pewnie chodzi o register zamiast krokowca. Podsumowując: ma 2 generację i wstawioną śrubę zamiast krokowca. Może membrany masz już zużyte w parowniku i dlatego tyle pali. Podjedź do innego gazownika.
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: wzrost spalania LPG

Post autor: wolga85 »

Albo gaz gdzieś ucieka. Sprawdź czy nie czuć spod maski gazu?
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
korzenio
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 15 sty 2012, o 21:29
Imię: Mateusz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: wzrost spalania LPG

Post autor: korzenio »

mr_luke pisze:Dobra to prostujemy :)


Spalanie sprawdza się inaczej by było miarodajne. Tankujesz pod korek, przejeżdzasz ok 100km i znów lejesz do pełna. Twój sposób może być obarczony błędem bo bezwładność pływaka jest niezerowa :oko:
1.2 wbrew pozorom to nie jest ekonomiczny silnik. Powiedziałbym, że jest tragiczny bo pali jak 1.6 a jedzie jak 1.0. Spalanie w mieście 8-10l.

A na koniec. Co masz na myśli "skręcił zaworek dość mocno", jaki zaworek?


a więc tak nie stać mnie żeby zalać benzyny pod korek :) wiec zalałem rowno 10litrów na suchy bak :)

skrecony zaworek , to zaworek który jest na wężu od gazu , jest skrecony tak ze gazownik dokręcał go kombinerkami , pozatym badania itd były robione u najbardziej renomowanego i zaufanego gazownika w słupsku .

tu macie fotke mojego silnika , może zobaczycie co tam jest za generacja .
Obrazek
wolga85 pisze:Albo gaz gdzieś ucieka. Sprawdź czy nie czuć spod maski gazu?
wycieków zadnych nie ma sprawdzone u gazownika na czujce .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”