Strona 1 z 1
Wskaźnik temperatury
: 22 lut 2012, o 20:40
autor: lukas800900
Witam, od kilku dni nie działa mi wskazowka temperatury na liczniku i tak:
1. Rozkęcilem ,icznik calusienki i nie widac zeby to on byl popsuty.
2. Wymienilem czujnik na kolektorze na nowy
3. Sprawdzilem bezpieczniki.
Wskazowka przestala dzialac z dnia na dzien, ostatnio mialem wymieniany termostat i wyglada na to ze samochod dobrze sie nagrzewa. Ma ktos moze jakies pomysly co to moze jeszcze byc? Pozdrawiam
Re: Wskaźnik temperatury
: 22 lut 2012, o 21:03
autor: corsarz
wiązka elektryczna
Re: Wskaźnik temperatury
: 22 lut 2012, o 21:15
autor: matteo
sprawdź taki malutki często pomijany szczegół jak kabelek pod maską w miejscu gdzie jest przylutowany do tej śrubki na silniku;)
ja dzisiaj w c14nz właśnie lutowałem bo odpadło i też nie działało;)
Re: Wskaźnik temperatury
: 23 lut 2012, o 08:36
autor: lukas800900
matteo wymienilem caly czujnik i na pewno kontaktuje. hmmm... a jak to w ogole jest, ten czujnik daje tylko impuls na plus, a masa jest wzieta skad indziej? Czy to moze byc sprawa jakiejs kostki czy kabel sie przetarl? Cos czytalem, ze jak sie ten kabelek od czujnika przylozy do masy to powinna wskazowka pojsc na maxa. To prawda?
Kurcze wez teraz szukaj po wiazce...
Re: Wskaźnik temperatury
: 23 lut 2012, o 09:18
autor: mehes
lukas800900 pisze:matteo ten kabelek od czujnika przylozy do masy to powinna wskazowka pojsc na maxa. To prawda?
tak wskazówka wychyli się na maxa
Re: Wskaźnik temperatury
: 29 lut 2012, o 12:09
autor: Corsillac
Procedura ogólnie jest taka, że ściągasz z czujnika kabelek i dotykasz masy przy włączonym zapłonie. Jeśli się wychyli na maks, to czujnik jest podejrzany, jeśli nie, zostawiamy czujnik i przechodzimy dalej. Bierzesz kontrolkę i przypinasz ją do plusa z akumulatora, kabelek od czujnika dalej trzymasz przy masie. Rozbierasz boczek przy nogach pasażera, dostając się do komputera. Obok niego jest taka czarna wtyczka z kabelkami, wypinasz ją. We wtyczce od strony pinów szukasz niebieskiego kabelka, dotykasz go kontrolką, jeśli nie świeci, to sprawdź przy silniku wsuwkę, czy nie jest obluzowana, sprawdź, czy kabel nie jest przytarty/przypalony. Jeśli świeci, to w drugiej wtyczce również szukasz niebieskiego kabelka, kontrolkę przepinasz do masy i wpinasz ją do tego kabelka. Jeśli kontrolka się żarzy, licznik delikatnie podnosi, to wina słabego połączenia we wtyczce, być może wsuwka słabo trzyma pina. Jeśli nic, to wyciągasz zegary, szukasz niebieskiego kabelka w złączu, kontrolkę wpinasz na powrót do plusa, a w złącze wpinasz minus. Kontrolka świeci: słaby styk w złączu zegarów, kontrolka nie świeci, kabel uszkodzony. Aby sprawdzić zegary, pasowało by sprawdzić, na którym styku jest podawany plus na zegary, podpiąć go tam i wpiąć też masę do złącza. Jeśli masz możliwość, podmień zegary. Koledzy mnie poprawią, jeśli coś pominąłem/pomyliłem. PS. Czujnik można sprawdzić, zmierz opór miernikiem, wraz ze wzrostem temperatury opór czujnika spada.