Błąd 24 i 72
: 21 mar 2012, o 10:26
za: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... des.htm#gm
24 - Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
72 - Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
błędy występują razem przy hamowaniu silnikiem powyżej 3000obr. z tymi błędami wolne są na poziomie 500obr, czuć jak silnikiem telepie.
jak hamuje silnikiem ponizej 3000, ale przez dluższy czas czyli np na 5 biegu to po wyrzuceniu biegu gaśnie odrazu, chyba, że zdążę dodać gazu. poniżej 3000 błędu nie wywala. jak hamuje którtko to i np od 2500 do 1000 nie gaśnie.
wszystkie czujniki abs'u podają jednakową prędkość, predkość wyświetla równiez tid.
innych problemow nie zauwazyłem. jak to ugryźć? szefo w dobrym servisie nieASO sugeruje jakąś przerwę w kablach, ale nie lączy obu błędów i odnośnie DISa sugeruje jego wymiane.
co ciekawe jak błędu nie ma przy hamowniu silnikiem czuć lekkie poszarpywanie tak jakby czasem podlał paliwa, kiedy wywali błąd tego zjawiska nie ma...
24 - Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
72 - Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
błędy występują razem przy hamowaniu silnikiem powyżej 3000obr. z tymi błędami wolne są na poziomie 500obr, czuć jak silnikiem telepie.
jak hamuje silnikiem ponizej 3000, ale przez dluższy czas czyli np na 5 biegu to po wyrzuceniu biegu gaśnie odrazu, chyba, że zdążę dodać gazu. poniżej 3000 błędu nie wywala. jak hamuje którtko to i np od 2500 do 1000 nie gaśnie.
wszystkie czujniki abs'u podają jednakową prędkość, predkość wyświetla równiez tid.
innych problemow nie zauwazyłem. jak to ugryźć? szefo w dobrym servisie nieASO sugeruje jakąś przerwę w kablach, ale nie lączy obu błędów i odnośnie DISa sugeruje jego wymiane.
co ciekawe jak błędu nie ma przy hamowniu silnikiem czuć lekkie poszarpywanie tak jakby czasem podlał paliwa, kiedy wywali błąd tego zjawiska nie ma...