Strona 1 z 1

Błąd 24 i 72

: 21 mar 2012, o 10:26
autor: Porszak
za: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... des.htm#gm

24 - Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage

72 - Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit

błędy występują razem przy hamowaniu silnikiem powyżej 3000obr. z tymi błędami wolne są na poziomie 500obr, czuć jak silnikiem telepie.
jak hamuje silnikiem ponizej 3000, ale przez dluższy czas czyli np na 5 biegu to po wyrzuceniu biegu gaśnie odrazu, chyba, że zdążę dodać gazu. poniżej 3000 błędu nie wywala. jak hamuje którtko to i np od 2500 do 1000 nie gaśnie.

wszystkie czujniki abs'u podają jednakową prędkość, predkość wyświetla równiez tid.
innych problemow nie zauwazyłem. jak to ugryźć? szefo w dobrym servisie nieASO sugeruje jakąś przerwę w kablach, ale nie lączy obu błędów i odnośnie DISa sugeruje jego wymiane.

co ciekawe jak błędu nie ma przy hamowniu silnikiem czuć lekkie poszarpywanie tak jakby czasem podlał paliwa, kiedy wywali błąd tego zjawiska nie ma...

Re: Błąd 24 i 72

: 21 mar 2012, o 11:39
autor: wolga85
Nie grzebałeś coś przy kabelkach od jednostki sterującej? Tak radzi chłop to są dwa oddzielne błędy. Tak jak pisałem wcześnie 24 nie dochodzi sygnał prędkości do ecu. Idzie chyba od tida więc na tym odcinku trzeba szukać przerwy. Na ecu przewód niebiesko- czerwony styk B14. Co do 72 to może być wina DISa lub przerwy zwarcia na przewodach sygnału zapłonu lub brak masy/zasilania. Zasilanie najlepiej sprawdzić próbówką. Czyli podłączyć żarówkę (21W lub większa) i zmierzyć czy napięcie nie spadło za dużo. Przewody zasilania masz standardowo .Czarny plus brąz minus. Sygnały to przewody czarno- żółty i czarno-czerwony wchodzą na styki B6 i B7.

Re: Błąd 24 i 72

: 21 mar 2012, o 12:51
autor: Porszak
dzięki, zupełnie nic nie grzebałem. sprawdzę i dam znać