Strona 1 z 1

swap x14sz>c16se nie odpala

: 24 cze 2012, o 20:00
autor: alex_maine
Witajcie

Wczoraj wyjąłem x14sz i wrzuciłem C16SE. Większych problemów nie było ale silnik nie chce odpalić. Syndrom immo że tak to nazwę bo nie podaje iskry ani paliwa. Przekaźnik też nie pyka. Silnik wyjąłem z astry F 94 rok (silnik, skrzynia,wiązka czyli wszystko) która miała zwykły metalowy kluczyk bez transpondera więc raczej immo też niema.

Poza tym przewody w czarnej kostce która jest przy komputerze (razem z kostkami od kompa i przekaźnikiem od pompy paliwa) trochę się różni tzn nie zgadzają się 2 pary przewodów. kolorów teraz nie podam bo auto stoi 6km od domu a ja z w/w powodu nie mam transportu :/

Ma ktoś jakiś pomysł? Wiem że może to być gdzieś na forum ale siedzę i szukam od 3h i nic.


Pozdrawiam
Matti

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 24 cze 2012, o 22:32
autor: Porszak
na iskre powiem, sprawdź masy.

na paliwo sprawdzaj po kolei od pompy paliwa, ewentualnie zeby bylo krocej sprawdz czy podaje paliwo na listwe.

czekaj na bardziej kumatych w elektryce ode mnie, będą mięli lepsze rady :-P

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 24 cze 2012, o 23:27
autor: alex_maine
Właśnie wróciłem. Mechanika złożona do kupy auto wyjechało niestety siłą mięśni.

a kolory kabli to:

wiązka silnika:
cienki niebieski
gruby czerwony

wiązka auta
cienki czarno-brązowy
gruby niebieski

-- 24 cze 2012, o 23:30 --
Porszak pisze:na iskre powiem, sprawdź masy.

na paliwo sprawdzaj po kolei od pompy paliwa, ewentualnie zeby bylo krocej sprawdz czy podaje paliwo na listwe.

czekaj na bardziej kumatych w elektryce ode mnie, będą mięli lepsze rady :-P
nie mam co sprawdzać pompy paliwa bo przekaźnik nie "pyka" więc na bank nie chodzi i paliwo się na listwie nie pokazuje. Masy posprawdzane.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 25 cze 2012, o 10:57
autor: Porszak
schematy w dłoń i tyle. jak nie masz daj @ podeśle to co mam.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 25 cze 2012, o 12:31
autor: yosh
Coś mało tych kabli, a gdzie zasilanie główne, wzbudzenie zasilania głównego, zasilanie pomocnicze(podtrzymanie pamięci kompa), kontrolka check, obrotomierz , pompa paliwa i dwa kable wtyki diagnostycznej ?
Kabelków powinno być około 8miu lub 6ściu jeśli wtyka diagnostyki jest zarobiona pod maską.

-- 25 cze 2012, o 13:10 --

O ile pamięć mnie nie myli do odpalenia potrzebne będą co najmniej trzy kable:
Czerwony gruby - zasilanie główne
Czarny - wzbudzenie zasilania( 12v po przekręceniu stacyjki)
Czerwony z niebieskim paskiem - pompa paliwa

Odnajdź wyżej wymienione kable w instalacji sterownika i w corsie a następnie połącz ze sobą, jesli wszystko jest w porządku to auto powinno odpalić.
Wtykę przyłącza instalacji silnikowej od strony karoserii znajdziesz tam gdzie był poprzednik komp, wtyka jest nieco wyżej na wysokości bodajże schowka.

Czerwony cienki to podtrzymanie pamięci, zdaje mi się że jest spięty z zasilaniem głównym w instalacji sterownika.

Cienki niebieski to prawdopodobnie kontrolka check.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 25 cze 2012, o 14:03
autor: alex_maine
yosh pisze:Coś mało tych kabli, a gdzie zasilanie główne, wzbudzenie zasilania głównego, zasilanie pomocnicze(podtrzymanie pamięci kompa), kontrolka check, obrotomierz , pompa paliwa i dwa kable wtyki diagnostycznej ?
Kabelków powinno być około 8miu lub 6ściu jeśli wtyka diagnostyki jest zarobiona pod maską.
Kabli jest 8 tylko po sparowaniu po kolorach 6-ciu zostały 2 których kolory się nie zgadzają
yosh pisze:-- 25 cze 2012, o 13:10 --

O ile pamięć mnie nie myli do odpalenia potrzebne będą co najmniej trzy kable:
Czerwony gruby - zasilanie główne
Czarny - wzbudzenie zasilania( 12v po przekręceniu stacyjki)
Czerwony z niebieskim paskiem - pompa paliwa

Odnajdź wyżej wymienione kable w instalacji sterownika i w corsie a następnie połącz ze sobą, jesli wszystko jest w porządku to auto powinno odpalić.
Wtykę przyłącza instalacji silnikowej od strony karoserii znajdziesz tam gdzie był poprzednik komp, wtyka jest nieco wyżej na wysokości bodajże schowka.

Czerwony cienki to podtrzymanie pamięci, zdaje mi się że jest spięty z zasilaniem głównym w instalacji sterownika.

Cienki niebieski to prawdopodobnie kontrolka check.
Oki sprawdzę i dam znać co dalej. Dzieki

-- 26 cze 2012, o 23:10 --

Corsa nadal stoi. Udało mi się jednak zdobyć trochę informacji. Jako że nikt nie opisał funkcji złącza X5 (czarna kostka przy ECU) postaram się to zrobić.

Zaznaczam ze poniższe dane są dla silnika X14SZ. nie sprawdzałem jak jest w innych

Kostka ma 9 Pin w takim ułożeniu:
____
|9 8 7|
|6 5 4|
|3 2 1|
---------
Poniżej podaję numery kabli, kolory i funkcje

1 RDBU - czerwono-niebieski - Pompa paliwa z złącza 87 przekaźnika
2 BU - niebieski - temperatura cieczy
3 pusty
4 RD - czerwony - główny +12V
5 BNWH - brązowo - biały - OBD
6 BNBU- -brązowo niebieski - kontrolka Check Engine
7 BURD - niebiesko-czerwony - immobiliser
8 GN - zielony - Obrotomierz
9 BNYE - brązowo-żółty - OBD

Więc to już mam rozgryzione. Niestety wiązka silnika C16SE od Astry F którą wstawiłem razem z silnikiem różni się trochę. Poniżej podaję podobną listę:

_______
| 3 2 1 |
| 6 5 4 |
|9 8 7|
-------

1 BNBU - brązowo - niebieski - kontrolka Check Engine
2 GN - zielony - obrotomierz
3 BU - niebieski - temperatura cieczy
4 BURD - niby immo ale astra go nigdy nie miała
5 BKBN - czarno-brązowy - ???
6 RDBU - czerwono niebieski - ???
7 BNWH - brązowo - biały - OBD
8 BNYE - brązowo- żółty - OBD
9 pusty

W wersji TIS-a do której mam dostęp niestety nie ma schematów do ASTRY F więc nie mogę sprawdzić co jest do czego. Czy ktoś mógłby uzupełnić braki? Kończą mi się pomysły a nie chce czegoś ważnego spalić przez złe podłączenie.

Pozdrawiam

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 27 cze 2012, o 13:33
autor: yosh
Cały czas wynika że w instalacji silnika brak trzech podstawowych kabli, dwa z nich możesz odnaleźć na piechotę z rysunku poniżej zaczynając od przekaźnika.
Obrazek

Oznaczone na zdjęciu piny przekaźnika powinny łączyć się z 9pinową kostką w corsie.
Zweryfikuj kolory przewodów ,może są inne.
Prześledź przewody od przekaźnika , zasilanie główne do grubego czerwonego kabla, w podanym przez ciebie opisie jako 4 , pompę do czerwonego z niebieskim paskiem, w tym samym opisie oznaczony jako 1

-- 27 cze 2012, o 22:21 --
alex_maine pisze:1 RDBU - czerwono-niebieski - Pompa paliwa z złącza 87 przekaźnika
2 BU - niebieski - temperatura cieczy
3 pusty
4 RD - czerwony - główny +12V
5 BNWH - brązowo - biały - OBD
6 BNBU- -brązowo niebieski - kontrolka Check Engine
7 BURD - niebiesko-czerwony - immobiliser
8 GN - zielony - Obrotomierz
9 BNYE - brązowo-żółty - OBD
U mnie pin 3 nie jest pusty, jest na nim wzbudzenie pracy kompa (czarny +12 po przekręceniu stacyjki)
Sprawdź, bo z pewnością jest również i w twojej corsie, niestety bez niego komp nie wstanie.
Co do instalacji silnika,czarny odnajdziesz na wtyce przy kompie, jest tylko jeden bez żadnych pasków.

Nie raz już rzeźbiłem i bywało że kolory były inne, na przykład od gniazda diagnostycznego, jednak te trzy podstawowe zawsze mają te same kolory( czerwony, czarny, czerwony z niebieskim paskiem )


Może w astrze te trzy przewody są wyprowadzone inną wtyką lub wtyk został obcięty?

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 29 cze 2012, o 12:40
autor: alex_maine
Zgodnie z twoją sugestią yosh poszukałem czarnego kabla. W wiązce z astry idzie on przez całą wiązkę i łączy sie z dużym okrągły złączem X5 po drugiej stronie komory silnika (na fotce trochę niżej wtyczka z czarnym i czerwonym kablem). W corsie jest inaczej wiec poszukałem i wychodzi że łączy się ze złączem X43 i idzie do zapłonu. Niestety w TIS nie jest opisane to złącze więc jestem w kropce. Jedyne co znalazłem pod maską taki kabelek z wtyczką (kabel czarny czyli + przez zapłon):

Obrazek

Zaznaczyłem gdzie kabelek idzie a potem znika w wiązce obok serwa. Wiecie może co to jest?

Niestety kolega z którym przerzucaliśmy silniki nie nie poznaczył wszystkich kostek no i jest problem.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 29 cze 2012, o 17:07
autor: yosh
Czy w twoim oryginalnym silniku komputer nie znajdował się przypadkiem na pod maską na głowicy silnika?
Czy instalacja silnikowa astry jest wyposażona w przekaźnik ze zdjęcia ?
Czy zdemontowana(oryginalna) instalacja silnika była wyposażona w jakieś przekaźniki?
Czy zdemontowana(oryginalna) instalacja silnika łączyła się z wiązką przy serwie czy przy z wiązką przy schowku(czy wchodziła przepustem przy akumulatorze) .

Być może posiadasz nowszą instalację, w takiej sytuacji przekaźnik ze zdjęcia jest zastąpiony dwoma innymi przekaźnikami umieszczonymi w corsie.
Połączenie tego jest nieco bardziej skomplikowane ale pozwala wyeliminować z instalacji silnikowej przekaźnik lub przekaźniki.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 29 cze 2012, o 18:14
autor: alex_maine
U mnie był zwykły x14sz - jednopunktowy multec. Komputer silnika był w tym samym miejscu co w astrze czyli w kabinie na prawym nadkolu. Przekaźnik pompy jest fioletowy Bosch. Na instalacji był tylko ten fioletowy przekaźnik od pompy i wchodziła przy schowku tak jak w Astrze.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 29 cze 2012, o 21:07
autor: yosh
Czy widoczna na zdjęciu dwupinowa wtyczka z czarnym i czerwonym kablem to część instalacji silnikowej od astry?
Jeśli tak to to są zagubione przewody :D

Ten pojedynczy czarny kabel to prawdopodobnie zasilanie zespołu cewek.
W dalszej części instalacji silnika rozdziela się na dwa do ukł. zapłonowego i wzbudzenia kompa.

-- 29 cze 2012, o 21:32 --

No tak, i wszystko jasne, stąd brak czarnego kabla w 9ciopinowej kostce.
Połącz czarny z dwu pinowej kostki do tego pojedynczego czarnego, czerwony natomiast musisz podciągnąć do czerwonego w 9cio pinowej kostce przy schowku.
Czerwony przewód od 2pinowej kostki idzie do przekaźnika pompy i kompa, więc na dobrą sprawę można go wyciągnąć z wiązki i wypuścić przy 9pinowej wtyczce aby nie nadkładać kilometrów kabli.

Gdybyś chciał to sprawdzić na krótko to podłącz czarny i czerwony do plusa akumulatora, pamiętaj jednak ze silnik zgaśnie dopiero po odłączeniu tych kabli.

Wygląda też na to że wprowadziłem cię w błąd z przekaźnikiem ze zdjęcia, ten typ występował w instalacjach starszych np. e16se i e16sei

-- 29 cze 2012, o 22:52 --

Co do przewodu pompy, z tego co widzę znajduje się w pierwszym jak i drugim opisie, w pierwszym oznaczony jako 1 (9 pinowa kostka corsy) a drugim jako 6 (9pinowa kostka silnika astry)
wystarczy je tylko połączyć.


alex_maine pisze:1 RDBU - czerwono-niebieski - Pompa paliwa z złącza 87 przekaźnika
2 BU - niebieski - temperatura cieczy
3 pusty
4 RD - czerwony - główny +12V
5 BNWH - brązowo - biały - OBD
6 BNBU- -brązowo niebieski - kontrolka Check Engine
7 BURD - niebiesko-czerwony - immobiliser
8 GN - zielony - Obrotomierz
9 BNYE - brązowo-żółty - OBD

Więc to już mam rozgryzione. Niestety wiązka silnika C16SE od Astry F którą wstawiłem razem z silnikiem różni się trochę. Poniżej podaję podobną listę:

_______
| 3 2 1 |
| 6 5 4 |
|9 8 7|
-------

1 BNBU - brązowo - niebieski - kontrolka Check Engine
2 GN - zielony - obrotomierz
3 BU - niebieski - temperatura cieczy
4 BURD - niby immo ale astra go nigdy nie miała
5 BKBN - czarno-brązowy - ???
6 RDBU - czerwono niebieski - ??? POMPA PALIWA
7 BNWH - brązowo - biały - OBD
8 BNYE - brązowo- żółty - OBD
9 pusty

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 30 cze 2012, o 07:37
autor: ja37
Niebiesko/czerwony - impulsator.
Brazowo/czarny - sygnał wtrysku na komputer pokładowy.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 30 cze 2012, o 13:43
autor: alex_maine
yosh zanim napisałeś sam doszedłem do tego samego wniosku przy pomocy miernika. Czerwonego kabla nie trzeba nigdzie podłączać bo łapie się go z oryginalnej wiązki w corsie - tej co wychodzi przy ECU z deski. w X14sz ten kabel przechodzi przez kostkę X5 (ta czarna 9pin) i potem idzie do silnika po drodze rozgałęziając sie na ECU. W Astrze z kolei ten plus jest brany z wiązki od tablicy bezpieczników. Przerobiłem w wiązce z Astry +12V stały (na schemacie oznaczone jako 30-czerwony) na taką jak była w Corsie, pociągnąłem czarny +12V po zapłonie (na schematach oznaczone jako 15-czarny)z tej kostki jak na zdjęciu i silnik odpalił od strzała.

Niestety pojawiły się dalsze problemy już z samym silnikiem. Czegoś mu brakuje - paliwa, iskry albo powietrza. Jak się bardzo delikatnie operuje gazem i powyżej 2,5tyś obr. chodzi dobrze. Kiedy jednak mu się depnie oraz od 1tyś do 2,5tyś obr pracuje nierówno dusi się i strzela. Check sie nie świeci więc podejrzewam świece i kable WN bo jak wykręciłem śiwece podczas sprawdzania ciśnienia sprężania to wyglądały na strasznie stare. Zresztą tak samo pracował w astrze więc to nie problem samego swapa.

Tak więc walki ciąg dalszy ale jestem zadowolony bo w końcu przy ekonomicznej prędkości 90km/h mam 2200obr a nie 2700 jak wcześniej :D (przypominam dla nie czytających że u mnie poszedł cały nabój czyli silnik c16se ze skrzynią F13 W3.94).

Mam nadzieje że ten wątek się komuś przyda bo wiele osób pisało o tym swapie ale nikt tak naprawdę nie opisał na jakie problemy się można natknąć.

Pozdrawiam

PS. Mała dygresja. Jako że musiałem Corsą jechać dziś do szkoły na egzamin więc musiałem ją złożyć do kupy. czyli dorobić wydech, ustawić biegi, poizolować i poukładać kable, wyjąć pompe paliwa 3bar z astry i dopasować ją do koszyczka w baku w Corsie (prawie 2h walki ale się udało), sprawdzić wycieki i wszystkie śruby czy są dokręcone, znaleść odpowiedniej długości pasek bo był usuniety napinacz i pompa wsp. i pare iinych pierdół . skończyłem o 8 nad ranem na 10 pojechałem na egzamin i zdałem na 4,5 więc ogólnie to było świetne 24h :D

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 30 cze 2012, o 22:31
autor: yosh
Już spieszyłem z poradą na temat pompy a tu czytam dalej i widzę że problem rozwiązany :-D
oby się autko sprawowało :D

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 2 lip 2012, o 21:02
autor: alex_maine
Wymiana świec i przewodów rozwiązała problem dławienia się silnika.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 24 sie 2012, o 22:50
autor: coolerek
Witam. Odświeżę trochu temat, mam nadzieję że nikt nie będzie miał mi tego za złe, tak szukam i szukam po tematach i znalazłem ten... Jak kolega wyżej mam problem przy przekładce z 1.4 na 1.6. U mnie w corsie było c14nz a wsadziliśmy 1.6 c16nz z powodu "małej awarii 1.4" Po wyspinaniu wiązki miało odpalić a nie chce... Problemy są dwa, pierwszy to brak reakcji przekaźnika od pompki paliwa (nie tyka) mam dwa i żaden nie chce się odezwać...drugi problem pojawia się przy tej czarnej 9cio pinowej kostce po podłączeniu kabli kolorami z wiązki z astry został mi jeden czarno-brązowy (o którym jest napisane wyżej) który z kostki idzie do kompa a po zapłonie daję 12v, a z instalacji z corsy takiego brak i nie mogę go znaleźć nigdzie :bardzozly: ktoś wie jak mi pomóc jutro auto ma się składać a nie będzie samo paliło :placz:

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 24 sie 2012, o 23:15
autor: ja37
Może zacznij czytać ze zrozumieniem?
Pisałem brązowo/czarny sygnał wtrysku na komputer - ale pokładowy czyli MID!
Teraz jasne?
Nie masz komputera, więc ci niepotrzebny.
Zajmij sie masą i zasilaniem, dopiero szukaj porady tu.
Każdy ze starszych silników odpala na praktycznie trzech kablach(masa i 2 plusy), reszta to po prostu wypas(diagnostyka, itp)
A wymieniliście tylko silnik i nic więcej?

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 24 sie 2012, o 23:34
autor: coolerek
Wiązka też jest z astry...

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 25 sie 2012, o 07:00
autor: ja37
A komputer też z astry?

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 25 sie 2012, o 18:03
autor: coolerek
Komputer też jest z astry bo przecież nawet gdyby był z corsy to są inne wtyczki do nich i kompa z corsy nie wepnie pod wiązkę z astry...

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 25 sie 2012, o 18:27
autor: ja37
Dlaczego inne wtyczki?
Bo inny kolor?
Dlatego właśnie zapytałem.

To jak masz kompleta, to szukaj jakiejś nieprzykręconej masy, albo brak plusa.
Innego wyjścia nie ma.

Re: swap x14sz>c16se nie odpala

: 9 wrz 2012, o 10:35
autor: alex_maine
Tak jak pisałem wcześniej możesz mieć ten sam problem co u mnie. Sprawdź czy masz podpięty +12V przez stacyjkę (czarny kabel) oraz czy +12 stały (czerwony kabel) jest tak samo zrobiony jak w Corsie (porównaj wiązki i zrób tak jak w oryginalnej). W Astrze F są one brane z wiązki na nadkolu od strony kierowcy. W Corsie czerwony idzie z wiązki pod deską przy komputerze a czarny idzie kablem z okolic serwa.

Pozdro