Skrócenie lewarka zmiany biegów
: 13 lip 2012, o 20:15
Jako, że sam kiedyś nie wiedziałem jak się do tego zabrać i szukałem odpowiedzi w internecie, podzielę się swoim sposobem jak ładnie posadzić gałkę zmiany biegów
.
Zaczynamy:
-idziemy do auta, ściągamy mieszek i wyciągamy lewarek zmiany biegów. jest osadzony na bolcu i zabezpieczony blaszką. należy odbezpieczyć blaszkę w lewo i wyciągnąć bolec w tył zdjęcia pożyczone od ja37)

-gdy mamy drążek "na stole" ściągamy biały i czarny plastik

-potem odczepiamy czarny plastik od białego i nad jajowatymi dziurami w czarnym plastiku wiercimy nowe. potem odcinamy część ze starymi dziurami

Tym sposobem drążek można skrócić o 2-3cm. Dla mnie to było za mało.
Tak więc dalej:
-wkręcamy czarny plastik w imadło i tniemy

-po cięciu wygląda tak:

-czas na klejenie (ja wstępnie użyłem kropelki, a potem poxipolu):

-jak klej zaschnie możemy przejść do szlifowania i malowania elementu. potem idziemy do auta i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Efekt:

Lewarek skrócił się o jakieś 6-7cm od serii, co mnie bardzo cieszy
.
Rada: nie odcinajcie kołnierza, który wchodzi w gałkę
Zaczynamy:
-idziemy do auta, ściągamy mieszek i wyciągamy lewarek zmiany biegów. jest osadzony na bolcu i zabezpieczony blaszką. należy odbezpieczyć blaszkę w lewo i wyciągnąć bolec w tył zdjęcia pożyczone od ja37)

-gdy mamy drążek "na stole" ściągamy biały i czarny plastik

-potem odczepiamy czarny plastik od białego i nad jajowatymi dziurami w czarnym plastiku wiercimy nowe. potem odcinamy część ze starymi dziurami

Tym sposobem drążek można skrócić o 2-3cm. Dla mnie to było za mało.
Tak więc dalej:
-wkręcamy czarny plastik w imadło i tniemy

-po cięciu wygląda tak:

-czas na klejenie (ja wstępnie użyłem kropelki, a potem poxipolu):

-jak klej zaschnie możemy przejść do szlifowania i malowania elementu. potem idziemy do auta i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Efekt:

Lewarek skrócił się o jakieś 6-7cm od serii, co mnie bardzo cieszy
Rada: nie odcinajcie kołnierza, który wchodzi w gałkę