Strona 1 z 1
Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 29 lip 2012, o 11:05
autor: marek750
Witam
Przy demontażu przyklejonego transpondera z kluczyka część jego się odłamała i została w kluczyku. Był to jedyny transponder który posiadam.
Jak dorobić drugi transponder i gdzie (za ile) ??
JAk wygląda jego zaprogramowanie do mojego auta ??
Czy wystarczy kupić coś takiego:
http://allegro.pl/opel-corsa-b-stacyjka ... 58861.html lub takiego:
http://allegro.pl/opel-corsa-b-immobili ... 82216.html
przełożyć ten moduł i bedzie wszystko działało - nie bedzie trzeba niczego programować i zmieniać dodatkowo (komp silnika) ??
Samochód: Opel Corsa B 1.4 95r
tak wygląda mój transponder
http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc0281eg.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/717/dsc0280ht.jpg/
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 29 lip 2012, o 11:22
autor: mehes
Każde immo jest " programowane" z danym Ecu
czyli jak kupisz immo i pestke musisz jechać do elektronika w celu zaprogramowania immo do Ecu koszt ok. 100zł
(nie musisz samochodem jechać bierzesz, immo, pestke/ki, i Ecu)
co do samej pestki to nie wiem czy można/da się zapodać do innego immo
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 29 lip 2012, o 11:35
autor: marek750
A czy firmy któe dorabiają klucze z transponderami, nie poradzą sobie z dorobieniem samej tej "pestki"?
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 29 lip 2012, o 14:15
autor: wolga85
Jak nie uda się odczytac kodu z pestki to dobry warsztat wbije własny i zmieni na analogiczny w ecu lub odczyta go z ecu. Wszystko zalezy od warsztatu , jaki maja sprzęt.
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 26 mar 2013, o 21:47
autor: morhol
Panowie, posiadam w swojej CB immobilizer. Posiadam również drugie ecu od x12sz bez immo. Czy w przypadku uszkodzenia mojego kluczyka z transponderem albo pierścienia wokół stacyjki wystarczy że podłączę ecu bez immo i wszystko będzie ok?
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 26 mar 2013, o 21:58
autor: stefan_25
Jeśli immo masz wyłączone to możesz to wyrzucić i będzie działać natomiast co do zepsutego transpondera
sprawa wygląda w ten sposób. Nowy transponder do kluczyka, PIN do "pierścienia,pętli,czytnika" jak kto woli możne sobie to nazwać i zaprogramować. Nie masz pinu to ktoś kto ma pojęcie to ci go wyciągnie z puszki, potem to wszystko zgrać i będzie hulać

Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 26 mar 2013, o 22:02
autor: morhol
No właśnie chodzi mi tylko o to, czy jeśli mi immo w jakiś sposób nawali to czy wystarczy że podmienię ecu na to bez immo i auto odpali.
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 26 mar 2013, o 22:06
autor: stefan_25
Tak jak napisałem wyżej, jeśli sterownik ma wyłączone immo to będzie działał bez względu na to czy jest czy nie ma immobilizera.
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 6 lut 2014, o 23:49
autor: morhol
Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie immo. Wyciągałem silnik x16szr z dawcy który miał immo. Zabrałem tez ecu i kluczyk z pestką, jednak zapomniałem wyciągnąć pierscienia ze stacyjki. Rozumiem ze bez pierscienia z dawcy silnik mi nie odpali?
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 7 lut 2014, o 08:31
autor: !rafi
Odpali, wystarczy Ci twój fabryczny.
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 7 lut 2014, o 11:42
autor: morhol
Czyli ten pierścień działa tylko jako odbiornik sygnału z kluczyka?
-- 7 lut 2014, o 11:43 --
Czyli ten pierścień działa tylko jako odbiornik sygnału z kluczyka?
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 8 lut 2014, o 11:20
autor: !rafi
Wg mnie tak, zawsze istotne było aby mieć transponder i ECU z jednego auta.
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 8 lut 2014, o 15:06
autor: yosh
Może się mylę , ale jeśli dobrze kojarzę to transponder (pestka imo) jest zaprogramowana w sterowniku immobilizera , w przypadku corsy moduł imo znajduje się w jednej obudowie razem z pętlą .
Sam moduł imo jest zakodowany w ECU , więc aby wszyto hulało potrzebny jest komplet ( ECU , Imo , transponder) .
W mojej corsie wciąż jest zamontowany immobilizer , mimo iż nie spełnia swojej funkcji i nie jest połączony z ECU to cały czas działa , wyrzuca oczywiście błędy związane z brakiem ECU ale funkcjonuje i wyświetla zaprogramowane w nim transpondery .
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 8 lut 2014, o 15:25
autor: morhol
Czyli, żebyśmy się dobrze zrozumieli, immobiliser w zasadzie to to co na tym zdjęciu:
http://tablica.pl/oferta/opel-vectra-b- ... 4jeu3.html
i bez tego (jeśli mam tylko kluczyk z transponderem i ECU) silnik i tak nie odpali. Moduł musi być z tego samego kompletu co kluczyk i ecu. Mam rację?
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 8 lut 2014, o 16:50
autor: yosh
morhol pisze:Czyli, żebyśmy się dobrze zrozumieli, immobiliser w zasadzie to to co na tym zdjęciu
Tak zgadza się .
morhol pisze:i bez tego (jeśli mam tylko kluczyk z transponderem i ECU) silnik i tak nie odpali. Moduł musi być z tego samego kompletu co kluczyk i ecu. Mam rację?
Moim zdaniem tak , ale niech się wypowiedzą inni , mogę się mylić.
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 8 lut 2014, o 18:50
autor: kasmarkos
Nie będę zakładał nowego wątku napisze tu.

Robiłem u siebie całą nową instalację elektryczną silnika wraz z wymianą komputera. I w tym wszystkim zapomniałem o IMMO. Wszystko ładnie pięknie ale po przekręceniu kluczyka miga mi ciągle check engine i auto oczywiście nie odpala. Tak wiem że to nie legalne itp ale corsa stoi już 2 miesiące i z chęcią bym pojeździł. Całą instalację każdy kabelek mam rozpisany itp ale na temat sygnału z IMMO nic nigdzie nie ma. Czy muszę szukać kompa z pestką?? Dotyczy to silnia X16XE 95 rok.
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 8 lut 2014, o 21:04
autor: wolga85
Immo w oplu corsie składało się z pestki która wysyła przez pętle immo do ecu kod który je odblokowuje ,oczywiście po wzbudzeniu pestki sygnałem z pętli wygenerowanym przez ecu. Można dopisać nową pestkę do istniejącego ecu (trzeba mieć pętlę podpiętą po ecu) lub wyłączyć immo w eepromie ECU. Z tego co pamiętam to immo w corsie na pewno wyłącza pompę nie wiem czy wtryski też ale wiem że iskra będzię. Bo corsę na gazie szło odpalić mimo braku pestki immo.
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 9 lut 2014, o 11:06
autor: kasmarkos
Jako że wczoraj mi to spokoju nie dawało, to uparłem się żeby corsę odpalić. Fakt IMMO odcina zasilanie przekaźnika pompy paliwa a jak wiadomo on zasila również i wtryski i pare innych urządzeń w samochodzie. Można auto odpalić ale komp łapie mnóstwo błędów i jazda taka nie ma sensu. Jako że mój komputer miał uwalone wtyczki bo ktoś tam popalił je itp itd. Pomogło oczywiście przelutowanie to co mi potrzebne było do starego kompa i auto odpalilo:)
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 9 lut 2014, o 14:17
autor: yosh
wolga85 pisze:Immo w oplu corsie składało się z pestki która wysyła przez pętle immo do ecu kod który je odblokowuje ,oczywiście po wzbudzeniu pestki sygnałem z pętli wygenerowanym przez ecu
Od 98r. trochę to zmodernizowano i pętla ma wbudowany moduł imo .
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 19 sie 2014, o 12:50
autor: Riczi
Witam.Mam ogólne pytanie dotyczące tego właśnie kluczyka,do czego on właściewie jest? Dodam ze moj sie nie swieci z tym ze włożyłem nową baterie...moze to byc spowodowane wypaloną zarówką?
Re: Uszkodzony jedyny transponder, co teraz ?
: 19 sie 2014, o 18:17
autor: wolga85
Tak .